Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

JO! Konečně slovo, na který se čekalo!!!
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 622
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 12:39    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
_luky_ napsal(a):
...Podle mě elektroauta nejsou všelék, ale mají svoje místo na slunci - umím si představit, že cca 50% aut by mohlo jezdit na elektřinu bez jakéhokoli problému s dojezdem nebo nabíjením....

Ale co se mi nelíbí je cena za nové auto kolem milionu. Za ty peníze můžu pořídit asi 4 slušné menší ojetiny.


Tohle je základní chyba - když budeš porovnávat nové auto se starším, vždycky nad tím budeš kroutit hlavou.

PavelFF napsal(a):
Obávám se, že baterie už by byly po smrti a čekala by mě nová investice.

Studoval jsem nějaký dostupný data ohledně baterek v e-Golfu (moc toho není, ale občas se něco objeví). A vyšlo mi z toho, že ta baterka tu karoserii přežije. Nepřeháním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5014
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 12:56    Předmět: Citovat

Myslel jsem to tak, že klasická ojetina je schopna nenáročně jezdit ještě 20let bez drastických investic. Sám mám jednu takovou. Zatímco elektrická ojetina bude jednou vyžadovat výměnu aku za půl milionu a víc. Nebo rovnou nové auto.

Nevím, jak dlouho jsou na světě e-Golfy. Kolik teda ta baterka vydrží konkrétně roků? Zatím to na mě dělá dojem, že karoserie je nekvalitní, když nepřežije baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 15:29    Předmět: Citovat

_luky_ : to máš fajn. U nás většina byla taky zvědavá a zajímá se. Pak je pár těch druhých. No na druhou stranu se jim v dnešní době nedivím.
S těmi Aku jsem zvědav. Co jsem viděl datasheet od Samsung SDi tak by měly dát 4600cyklů (což je pro mě přes 690tis km) otázka je co udělá degradace věkem. Aku je u mě vytápěna topným kabelem a klimatizována normálně chladícím okruhem z klimatizace.

PavelFF: Počítat návratnost nebo provoz se moc nedá. U EV je ten rozptyl spotřeb šílený. Stejná trasa zima: 20kWh/100km, léto 14kWh/100km. Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. Tarif od ČEZ je rychlonabíjení 8Kč/kWh, pomalu 6Kč/kWh. Když vyjedu za hranice okresu tak tam je EON nebo PRE a ti zas mají jiné ceny a zas musíš být registrován a mít kartu nebo APP (to je jak u blbých na půdě). Doma nabíjím za 3,9Kč/KWh a sem tam ze soláru - tam bych mohl napsat zadarmo jenže ve skutečnosti je to ta nejdražší energie Smile Suma sumárum LPG vyjde levněji.

Aku je u mě rozděleno na 8bloků. Jeden prý stoji cca 55tis a dají se měnit jednotlivě. Ale celé aku sem tahají z bouraček a podobně okolo 100-150tis Kč. Do toho starý v pohodě dáš jako úložiště FV elektrárny. (ony ty články neodejdou na kapacitu, ale na vnitřní odpor takže nedají dostatečný proud) Samozřejmě stát se může cokoli...

Edit: třeba v zimě je blbost přijet a nechat nabíjení až bude levný tarif. Ona vytopená baterka ochladne a on ji pak nejdříve vytopí na požadovanou teplotu a až pak začne nabíjet...

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5014
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 16:31    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
...Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. ...
Auto máš 36kWh. Takže, jestli to správně chápu, po dálnici to stačí na ujetí 200km. Nebo taky jen 150km. Nebo 300km, když pojedeš stovkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 16:38    Předmět: Citovat

Včera jsem byl na firemním dnu Fenix Jeseník, kterej vlastní fy AERS. Předváděli tam výsledky půlročního provozování SAS stanice na rodinným domě s auťákem Ioniq 5 (450 km, nabito na 80% za 20 minut). Ten systém umí nabíjet auťák silovou spotovkou za cenu do dvou kaček za kWh. Nojo, jenže Ionic je dnes 1,5M a SASka požadovaný kapacity to samý. A navíc aspoň 5-8 kW FVE na střechu. Ale pravdou je, že mezi 2:30 a 5:00 je skoro každej den spotovka za pár deseťáků za kWh.
Obávám se ale, že si moc lidí nebude moct dovolit něco podobnýho pořídit aby mohli jezdit skoro zadarmo. Wink

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31800
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 16:51    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
...
Obávám se ale, že si moc lidí nebude moct dovolit něco podobnýho pořídit aby mohli jezdit skoro zadarmo. Wink
Přesně - MÁLOKDO JE DOST BOHATEJ NA TO, ABY SI MOH DOVOLIT KUPOVAT (provozně) LEVNÝ VĚCI ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 17:04    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
rezis napsal(a):
...Dálnice slušně 18kWh/100km, dálnice kdy se nehlídám 25-30kWh/100km. ...
Auto máš 36kWh. Takže, jestli to správně chápu, po dálnici to stačí na ujetí 200km. Nebo taky jen 150km. Nebo 300km, když pojedeš stovkou.
Je to ještě malinko složitější: Moje má 33kWh z toho je využitelných 28kWh a abys nabíjel rychle tak nabíjíš cca na 85% a nikdy nejedeš do 0.... Takže reál když to neřešíš je 80-150km. Proto jde potkat na dálnici Tesly rychlostí okolo 100-110km/h prostě dojedou dvakrát dále.
Schválně jak to má _luky_ Smile

Celeron: Jo některé systémy jsou moc hezké. Bohužel dost mimo mé možnosti. Teď pomalu kutím fotovoltaiku, ale v době kdy svítí a mám přebytek jsem v práci...

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 17:17    Předmět: Citovat

Tak jezdi do práce na kole Laughing budeš eko a tak. No a elektromobil bude co? Bude nabitej.
Z těch popisů praktických zkušeností s elektromobily mám takový dojem, že všichni líčí, jak je to super, ALE... Musím tohle, musím támhleto, když tohleto, tak dobrý. Takové, jako kdyby si to potřebovali obhájit především sami před sebou.
A jen malé OT, BMW i3 soutěží ohavností se skvosty typu Ssangyong Rodius, Pontiac Aztec, Fiat Multipla nebo Šáde Pokojstr.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 18:38    Předmět: Citovat

JiriTom napsal(a):
Moderátoři, můžete trochu umravnit toho p32? Díky.
Moderátoři si stihli všimnout, že na tvé umravnění se zavlékáním politiky do tohoto vlákna to ode mne stačilo. Nakonec jsou všichni spokojeni, že se zde pokračuje v původním tématu vlákna a někdo si dal lehárko. Laughing

to Rezis: chtěl jsem to od _luky_, ale stačí i to vyjádření od tebe. Prostě předělávka na LPG a následný provoz přijde tedy nejlevněji. Samozřejmě, že i ten provoz elektro přijde levněji než nafta, ale to je už k posouzení majitelů jednotlivých aut. Teď ještě, aby šly předělávat trabanty a wartburgy na elektromobily, ale to bude blokovat nějaké drahé povolení. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 19:35    Předmět: Citovat

Hubert_79: Obhajovat to potřebují ti co si to koupili a zjistili, že jsou v háji neboť to a to a to jak píšeš - a těchto bude si myslím hlavně časem hodně. Ti co si něco zjistili. Zvážili zda je to pro ně vhodné a pak si to na dva měsíce půjčili na vyzkoušení překvapení po koupi nebyli.
i3 je taková trochu jiná, taky jsem ji musel přijít na chuť, ale má dvě věci jenž jiní nemají.
a) karoserie je karbon a plast - nehnije a je bouchancům odolná.
b) je i v provedení Rex - tedy sedí tam malý dvouválec s nádrží na 9litrů benzínu na který je to v nouzi schopno jezdit. (motor má 28kW a tahá generátor kterým dobíjí hlavní aku)

p32: je to opravdu hodně individuální. A jak se poserou ceny všeho asi teď nikdo z nás neví Sad Mám pocit že na podzim začne ta pravá "zábava"

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31800
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 19:57    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
...
i3 je taková trochu jiná, taky jsem ji musel přijít na chuť, ale má dvě věci jenž jiní nemají.
a) karoserie je karbon a plast - nehnije a je bouchancům odolná.
b) je i v provedení Rex - tedy sedí tam malý dvouválec s nádrží na 9litrů benzínu na který je to v nouzi schopno jezdit. (motor má 28kW a tahá generátor kterým dobíjí hlavní aku).
...
Myslím, že tohle je jednoznačně nejlepší řešení pro budoucnost - plug-in a mild-hybridy s relativně malýma a tím pádem i mnohem lacinějšíma baterkama a doplňkovým malým spalovákem, pevně nastaveným na dva až tři výkonový stupně podle okamžitý potřeby krytí jízdních odporů. Ostatní varianty, hlavně ty vnucovaný €uroekofašistickýma ouředníkama, jsou absolutně nepoužitelný v běžným provozu. Do toho hybridu si totiž kdykoliv "přibalím" dvacetilitrovej kanystr na benzín nebo i dva, když budu potřebovat jet někam dál - a klidně budu každou hodinu a půl někde zastavovat "u cesty" a dolívat z kanystru tu originální pidinádržku na truc těm debilům z Brusele ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1279

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 19:57    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
b) je i v provedení Rex - tedy sedí tam malý dvouválec s nádrží na 9litrů benzínu na který je to v nouzi schopno jezdit. (motor má 28kW a tahá generátor kterým dobíjí hlavní aku)

Před cca pěti lety jsem tady psal:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=80039&postdays=0&postorder=asc&start=75
To co popisuješ se tomu už trochu blíží, hned bych to zkusil, ale ta cena... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2120
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: so květen 21 2022, 19:22    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
radioelectrum napsal(a):
....blížíme se k tomu že se začnou používat nové technologie....! Bojovníci za dodržování fyzilkáních zákonů budou za nedlouho jako bojovníci proti větrným mlýnům...
Můžeš, prosím, s tolerancí 2 roky, napsat, kdy to nastane? Jistě, bude to brzy, ale potřeboval bych to vědět trochu přesněji.
osobně si myslím že to bud do 2 let. pokud máš zájem si o tom pokecat u pivka tak nevidím problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 622
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 14:16    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
Je to ještě malinko složitější: Moje má 33kWh z toho je využitelných 28kWh a abys nabíjel rychle tak nabíjíš cca na 85% a nikdy nejedeš do 0.... Takže reál když to neřešíš je 80-150km. Proto jde potkat na dálnici Tesly rychlostí okolo 100-110km/h prostě dojedou dvakrát dále.
Schválně jak to má _luky_ Smile

Hm, tak nějak podobně. Podstatný je, že s 24kWh Golfem jsme pořád řešili dojezd a nabíjení. Od té doby co mám 36kWh už to neřeším, má totiž dostatečný dojezd na 100% našich cest. Takže ráno to vyndám ze zásuvky, večer to tam vrátím a přes den tím lze zařídit všechno, co je potřeba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 622
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 14:22    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
to Rezis: chtěl jsem to od _luky_, ale stačí i to vyjádření od tebe. Prostě předělávka na LPG a následný provoz přijde tedy nejlevněji. Samozřejmě, že i ten provoz elektro přijde levněji než nafta, ale to je už k posouzení majitelů jednotlivých aut. Teď ještě, aby šly předělávat trabanty a wartburgy na elektromobily, ale to bude blokovat nějaké drahé povolení. Wink

Ano, v kalkulaci nákladů na km vychází LPG stále dobře. Sám jsem nějaký čas na LPG jezdil. Ale taky to má nevýhody typu kam s tou nádrží, nemůžeš do podzemních garáží, po Evropě 3 různý koncovky... Takže když někdo bude chtít, najde taky kýbl argumentů proč je auto na LPG totální nesmysl.

Pro nás (teda manželku) je obrovskou výhodou to parkování v Praze. Dalo by se to i vyčíslit v penězích (10Kč/hod * 8,5h * 5 dní = 425 Kč týdně). Ale ta pohoda vyjádřit v penězích nejde Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund