Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Šrouby na kola - mazat či ne?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1688
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 9:23    Předmět: Šrouby na kola - mazat či ne? Citovat

Jen ze zvědavosti - kdo z vás maže šrouby na kola při výměně (pokud si ji dělá sám)? Já namažu lehce závit i lem středové díry a dosedací plochu šroubu, dotáhnu rázovým utahovákem a po týdnu zkusím pro jistotu dotáhnout znovu. Nikdy jsem s tím neměl jedinou potíž, prémií je to, že po zimě nemusím skákat po páce klíče na kola a mydlit kolo zevnitř čímkoli aby slezlo ze středu. Mažu černým tukem MOLYKA.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 535

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 9:36    Předmět: Citovat

Mažu, ale jenom závit a středovou díru. A dotahuji momenťákem. Ne jako v pneuservisu, že to dorvou pistolí na 350Nm a pak to pro oko obejdou s momenťákem nastaveným na 110Nm. Výsledek jsou natažený šrouby/štefty, může to i kroutit kotouče. Člověk se pak až diví, jak málo vlastně kola mají být utažený. Servisuju v rodině asi 8 aut nejrůznějšího stáří, nikdy nebyl problém, dotažení po čase nekontroluji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2634

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 9:53    Předmět: Citovat

Mažu v okamžiku, kdy při povolování šroubů/matic slyším vrzání. Utahuji 4stranným klíčem. Nenávidím utahování utajhovákem, kde to servis opravdu dorve, co to jde.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7070
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 10:09    Předmět: Citovat

Po páce skáčou idioti.
Inteligent nasadí trubku.

Ony ty namazaný šrouby mají spíš tu nevýhodu, že když je někdo při výměně kola pokladá na podlahu, tak se na ně nalepí písek a další bordel.
Jinak je asi dobrý udržovat je pořád trochu mastný, protože jak známo jsou vyrobený z materiálu kterej rezne.

To by byl zajímavej experiment, nechat jeden šroub povolenej a pak pozorovat kolik kilometrů jízdy bude trvat, než vypadne.
Možná by k tomu ani nedošlo.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)


Naposledy upravil Habesan dne st květen 11 2022, 10:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1688
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 10:10    Předmět: Citovat

Servisy mají utahováky na tlakový vzduch, ten to opravdu dorve až moc. Já mám IDC 15-2 TEC LI aku rázový utahovák PROTOOL a nervu to co to dá, nechám utáhnout a přeskakovat tak 1-2s už to mám za ta léta v ruce že to drží ale není to na krev.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scorpions-cz



Založen: Mar 19, 2011
Příspěvky: 1859
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 11:44    Předmět: Citovat

Po páce skáčou idioti.
Inteligent nasadí trubku.

No a máš tu trubku sebou vždycky když měníš rezervu někde na cestě Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 783
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 12:07    Předmět: Citovat

Lepší pneuservisy používají momentovou tyčku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 12:41    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Po páce skáčou idioti.
Lepší varianta je křížový klíč, jedno rameno vypodložit a po druhém skákat Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4914
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 12:52    Předmět: Citovat

Jáááj.. Na kola. Až teraz mi došlo, že asi nieje reč o bicykloch. Very Happy Aj keď v češtine kolo=bicykel.
_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 13:22    Předmět: Citovat

Na výměnu zimních kol za letní mi stačí pevný křížový klíč. S tím to povolím vždy a utáhnu taky. Ano, šrouby napřed pečlivě obalím v písku při sundání, ale potom je očistím, namažu závit (ostatní je zbytečné) a zašroubuji. A mažu nejen u kol na autě. Laughing
Mimochodem, ještě jsem neviděl kolo, kde nejde povolit normálně přitažený šroub, ale viděl jsem kola, která nešla jen tak sundat. Ale to je už věc očištění příruby, na které se kolo nasazuje a její namazání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 14:33    Předmět: Citovat

mažu čímkoli co je při ruce závit na šroubu a utáhnu plnou vahou originálního klíče (případně sou ty teleskopický univerzály, celá délka na povolení, krátká délka na utažení - je to tak +- na ten moment!)

servisáci to většinou stříkají měděnou vazelínou ve spreju
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 453
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 14:48    Předmět: Citovat

V manuálu k Fordu Transit sem se dočetl, že se kolové šrouby mazat nemají, tak je nemažu ani u osobáku. Vždy očistím dosedací plochy disku a kotouče (bubnu) a ty namažu lehce konkorem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 15:35    Předmět: Citovat

Samozřejmě že mažu. Vždy. Nesnášim, když něčím hejbu a cítím jak se to zadírá. A taky chci kolo v budoucnu bez problémů sundat. Utahuju s rozumem a ještě nikdy se mi žádný šroub nepovolil.
Nedá mi nezareagovat na "V manuálu psali". Je to úplně stejné jako když někdo řekne "Skoč z okna".
Snad mám svou hlavu, svůj rozum a konám na vlastní odpovědnost.
Pokud "v manuálu psali" chci vědět proč a jak to teda má fungovat. Pak se mi to buď zalíbí, nebo ne.
Ovšem obecně kov pod velkým tlakem se při smýkání zadírá. Krom toho rezne, atd. Tyto skutečnosti platí bez ohledu na nějaký text. Z toho je třeba vycházet.

Ještě upřesním to "mažu vždy". Mažu vždy když je třeba. Když je maziva dost, nemažu, nebo doplním jen tam kde chybí. U šroubů kol tedy závit nemažu pokaždé, ale dosedací plochu hlavy skoro vždy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ohryzek36



Založen: Dec 24, 2008
Příspěvky: 2375
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 15:48    Předmět: Citovat

Já to mažu nějakou červenou vazelínou, které mám snad 20kg a koupil jsem ji i s barákem.

Při sundávání a utahování kol se mi osvědčil elektrický rázový utahovák (Milwaukee, ale Parkside poslouží stejně), ale nedotahuju to na krev, ale jen tak, aby si kolo sedlo na kotouč, po spuštění auta na zem to podotahuju momenťakem. Měděný sprej používám jenom pod plecháče, u nich hrozí, že přireznou a pak se špatně sundávají.

Hever jsem si pořídil obyč na kolečkách ( myslím Proteco, ale "dělá" to i Parkside a podobní "výrobci" čínského šrotu), ale už jsem zvedal auto i paleťákem.

Naposledy mi výměna kol trvala cca 20 minut - začal jsem kolama v kufru a tak i skončil - občas to ale byl porod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 3989
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 16:40    Předmět: Citovat

Hape napsal(a):
V manuálu k Fordu Transit sem se dočetl, že se kolové šrouby mazat nemají, tak je nemažu ani u osobáku. Vždy očistím dosedací plochy disku a kotouče (bubnu) a ty namažu lehce konkorem.

Podobně.
Nikdy nemazat, ale samozřejmě udržovat čisté. A utahovat momentovým nástrojem na předepsanou hodnotu podle manuálu. Za půl století se mi nestalo, že bych šrouby nepovolil.
Ale nikdy nejezdím opakovaně do pseudoservisů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund