Zaslal: ne květen 11 2008, 21:05 Předmět: Benzínová sekačka na trávu.
Vím, že to sem zrovna moc nepatří, ale bylo tady už ledacos a fórum navštěvují chytří lidé tak třeba někdo poradí. Mám benzínovou sekačku na trávu a poslední dobou jí jaksi chyběl výkon. Dnes klekla úplně. Motor má nepravidelný běh, občas se z výfuku vyvalí černý kouř. Svíčka se za malou chvíli úplně zanese sazemi. Vzduchový filtr jsem samozřejmě vyčistil, ostatně tato vada se projevuje i za chodu bez filtru. Tak nevím, čím to může být. Cívka? Spíš ne, Svíčka, zkoušel jsem měnit za jinou a totéž. Že by byl tak vyřachtanej motor a spaloval olej? To by se valil kouř pořád, on se vyvalí jen chvílemi, do té doby než se zasviní úplně svíčka a chcípne to. Tak bych tomu rád přišel na kloub. Kdyby to šlo opravit, tak bych zatím novou nekupoval.
u podobné závady jsem před lety byl a diagnóza zněla: vyběhaný krám, podfukuje, komprese okolo 1:2. Konec přišel dost naráz. Oprava, pístní kroužky, záběh, to všechno dokonale nerentabilní.
No jo, já něco podobnýho tušil. To teda moc dlouho nevydržela. Když to tak spočítám, mám ji asi 10 roků, ročně sekám zahradu tak 7 krát vždycky asi hodinu, možná něco víc. Takže když moc tak 100 hodin provozu se mi zdá docela málo.
tvoj názor - To teda moc dlouho nevydržela. Když to tak spočítám, mám ji asi 10 roků .. Ved aj výrobcovia chcú z niečoho žiť a ked každému tolko vydrží stroj tak už by smuselli skončiť výrobu.
Vevnitr nic moc neni. Plastova vacka. Jen kolecko ktere roztrikuje olej a to je vse. Je az neuveritelne jak to funguje. _________________ Internet - metla lidstva
galjo: no na to, že tehdy stála kolem 12000, tak když to podělím, 120 Kč/hodinu, běhám za ní a ještě benzín, tak to žádnej kauf není. Zkusím ještě tu kompresi a když tak běžím pro jinou.
Něco podobnýho nám dělal motor na fréze. Klesal mu výkon a když se dostával do zátěže (např. jelo se do kopce) tak bylo z motoru slyšet takový divný puf puf jak profukoval. Svíčka byla stejně jako v tvém případě taky neustále špinavá...
Diagnóza ze servisu byla taková, že je vyběhaný motor, takže bylo nutné nechat udělat novej výbrus...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3697 Bydliště: Praha
Zaslal: ne květen 11 2008, 21:57 Předmět:
Ještě bych neházel flintu do žita. Benzínové sekačky nemají z důvodu jednoduchosti klasické palivové čerpadlo. Nasávání směsi se děje jakýmsi pulsním způsobem a tomu je přizpůsobena konstrukce karburátoru. V tom mém je v karburátoru taková membrána, která by mohla být poškozena. Černý kouř a černě zanešená svíčka jsou způsobeny příliš bohatou směsí, naopak bílá svíčka znamená chudou směs. Hnědá je správná. Rozeberte karburátor, jestli není někde něco ucpané nebo poškozené. Spalovámí oleje produkuje spíš namodralý, velmi smradlavý kouř a také byste zjistil jeho úbytek.
Kromě toho, jednou mi sousedka nadzvedla sekačku "čumákem dolů" a zaolejovala karburátor, protože karburátor má spojení s klikovou skříní přes její odvětrávání. Motor měl pak nerovnoměrný chod a nepravidelně vypouštěl černá oblaka dýmu. Musel jsem karburátor rozebrat a vyčistit.
Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 747 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: ne květen 11 2008, 22:20 Předmět:
Závada může být ve vadné zapalovací cívce nebo v ustřiženém klínku setrvačníku a jeho pootočením. Jiskra jde, ale je nedostatečná nebo nepravidelná.Nové sekačky mají bezkontaktní zapalování, kde průchodem magnetu setrvačníku přes cívku je dán předstih. Cívka je zalita v plastu, vede z ní jen VN kabel a drát, kterým se vypíná motor - sepnout na kostru. Další drát je pevně spojen s kostrou. Někdy je proražená cívka, někdy kondesátor. Kondensátor lze po vykuchání z plastu vyměnit. Jinak k opotřebení - motor má zpravidla Nikasilový válec - při správném mazání (výměna oleje) je takřka nesmrtelný. Odejde spíše ojnice z duralu. Stačí dekarbonovat hlavu, přebrousit a zalapovat ventily (u 4taktu) a jede dál. Taky mám sekačku více jak 10let, motor jede jako brus, ale zbytek se už rozpadá.
Je to ještě 2 takt že do benzínu mícháš olej růčo?Nedal tam někdo moc oleje?Co karburátor?U některých je uvnitř tryska v komoře plováku.Někdy nezavírá plovák přívod,a motor se uleje benzínem.Dej fotku sekačky někam a napiš co je to přesně za stroj.
Je to čtyřtakt, karburátor je z plastu. Zajímavý poznatek od vombata, to pootočení setrvačníku s ustřiženým klínkem by možná byl dobrej tip, samozřejmě že se párkrát stalo, že se najelo na griml a tak to pár šup už dostalo. Hned odpoledne to rozdělám a dám vědět. Díky za názory a rady všem.
Pootočený magnet s vačkou s ustřiženým klínkem jsem měl na pionýru 20 a na TK14 jsem měl ucpaný výfuk. Na obou dvou strojích se to projevilo sníženým výkonem při větším zatížení.V malých otáčkách a při nižším převodovém stupni se to chovalo úplně normálně.Co já se s tím natrápil a kolik to řešilo odborníků a té kořalky co se u toho vypilo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 12 2008, 11:31 Předmět:
Milan121 napsal(a):
Pootočený magnet s vačkou s ustřiženým klínkem jsem měl na pionýru 20 ...
Já měl JAWU 21 - a když jsem nasadil jiný magnet místo původního zesláblého, nešel milý fichtl za živého Boha nakopnout ani roztlačit, musel jsem vrátit původní. Vše se vyřešilo až přestavbou na bastl-MOTOPLAT, kdy původní zapalovací vinutí na generátoru nabíjí přes trafo kondík - pak šel i ten nový magnet. Porovnáním podle obrazce ocelových pilin na přiloženém papíru měl ten nový magnet obrazec mag.siločar pootočený o půlku rozteče pólových nástavců cívky oproti starému, takže místo aby generátorovou cívkou (a zároveň indukčkou) v momentě rozepnutí zapalovacích kontaktů protékalo maximum generovaného proudu, bylo tam minimum - tuhle závadu odstranil už zmíněný bastl-MOTOPLAT a fichtl zase spolehlivě naskakoval... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po květen 12 2008, 11:43 Předmět:
Nejhorší jsou experti, co do toho nalijí cokoliv, co mají po ruce, míchají různý oleje a pak se diví, že se motor rozskočí... To doufám není Tvůj případ.
Já mám dvoutakt Oleo-mac už přes 10 let, liju do toho Natural-91 + originál olej (lahvička za 35Kč na celou sezónu), zahradu asi 1200m a zatím jedinej problém, kterej se teď vyskytnul, že přestal fungovat "chcípák". Musím to zhášet sytičem a samozřejmě opravit. Na druhou stranu kolega z opravny říká, že dokud to funguje, nemá se do toho vrtat. Jinak motor chytá "na drc", ať teplej či studenej, na druhou stranu občas trefím na benzín s příměsí kdoví čeho, pak to občas vynechává. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
hmm tak to je teda sekec mazec,asi by mě to nenapadlo.
Ještě se zeptám když je zde to spalovací téma,potřeboval bych malý stabiláček tak do 50 ccm,nemáte někdo typ kde a z čeho by se to dalo pořídit?Chtěl bych to vnukovi na malý traktorek.Uvažoval jsem z motorové pily,ale to má hodně otáček.Spíše něco pomalejšího aby i ta zvuková iluze byla v reálu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.