Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17869 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt únor 10 2022, 0:44 Předmět:
Nevedlo to zpět do komory vzduchovýho filtru? Matně pamatuju, že na trubce, do který bylo zavedený odvětrání klikovky, byla kolmo navařená trubička průměru 6-8 mm a do ní šla hadička z karburátoru. _________________ Jirka
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9679 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt únor 10 2022, 14:08 Předmět:
Za provozu motoru rourka saje okolní vzduch...zablindoval jsem
kouskem PVC hadičky ucpané samořezným vrutem
(origoš karbec vložen z fabriky tuhle "vymoženost" neměl) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 10 2022, 19:22 Předmět:
Jestli si to dobře pamatuju, tak tou dutinou v rameni větráku se mazalo ložisko toho větráku olejovou mlhou z klikovky. Odsávání usměrňovalo proudění vzduchu tím ramenem. Bylo to učuněný na tisícovkách, stovky/stodesítky to v první generaci převzaly. Při "fejsliftu", kterej u stovek jinak znamenal jen doslova kosmetický změny na kastli se tohle odsávání spolu se změnou typu karburátoru odstranilo. Stodesítky "elesky" pak navíc dostaly dvoukomorovej karbec z "erka". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
"Přípojka odvětrání klikové skříně je pouze jednoduchý kanál malého průměru vedoucí pod škrtící klapku, který je hadičkou propojen s tlumičem hluku sání, kam je vyvedeno odvětrání klikové skříně. Dříve se odvětrání řešilo volně přes lapač oleje do ovzduší, později se uzákonilo odvětrání zpět do sání motoru z důvodu poklesu škodlivých emisí (také lapače oleje nebyly dostatečně účinné). Přípojka zároveň slouží jako základní přívod vzduchu při volnoběhu (vyřazením z provozu se chod motoru ve volnoběhu zhorší). Toto odvětrání je funkční jen při volnoběhu, v jiných režimech se plyny z klikové skříně nasávají přímo přes difuzor."
To nebylo home made, to je normálně v dílenské příručcce. Ten šoub se měl vyšroubovat, místo něho našroubovat maznice a natlačit vazelínu. Jasně, ono to většinou vydrželo celou životnost auta, protože té vazelíny je tam hromada a není to tolik v teple jako třeba pumpa.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17869 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá únor 11 2022, 10:35 Předmět:
Ale jo, vím, že se to dělalo. Když jsi to s lisem přehvízdl, tak potom vrtule nebo řemenice vymalovala celej motorovej prostor šmírem. _________________ Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.