Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

SUZUKI VITARA, LIANA, BALENO zapalovací modul
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1689
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: so únor 05 2022, 13:27    Předmět: Citovat

Dík Hille, mám celý SM k SUZUKI Lianě, ale nějak mě nenapadlo si podrobně prohlédnout zapojení zapalování, to by mi též napovědělo. A ještě proč jsem se ptal - auto (suzuki lijána 1,6) studené jelo normálně, po ohřátí někdy a dost často poškytávalo, někdy ne. Koupil jsem na iautodíly sadu na suzuki swift 1.3 (za 500Kč i s dopravou), namontoval a je klid. Na iautodílech mají zajímavé ceny, u stejného dílu ale z jiného auta jsou dost velké rozdíly. Celá sada byla za 378Kč (bez dopravy) teď nabízejí stejnou sadu za 793Kč.


cívka.jpg
 Komentář:
 Velikost:  62.64 kB
 Zobrazeno:  84 krát

cívka.jpg



cívka 1.jpg
 Komentář:
 Velikost:  58.09 kB
 Zobrazeno:  82 krát

cívka 1.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19435
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so únor 05 2022, 15:48    Předmět: Citovat

Motor je konstrukčně stejný, stejné svíčky, tedy i sady, když tam rozměrově vlezou, jsou záměnné. Ono jde o stejnou sadu, jen prodávanou pod různými kódy a za různou cenu, kterou si diktuje obchodník. Většinou nejlevněji přijdou díly vymontované na šrotišti, cena pak roste s tím, přes kolik překupníků to prošlo, či jak moc za to který zdroj chtěl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1689
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: so únor 05 2022, 17:06    Předmět: Citovat

Nenapsal jsem to dost přesně, díly jsou ze šrotišťe, obrázky od stejného prodejce. A před koupí jsem prozkoumal u prodejců nových dílů označení abych nekoupil díl nehodící se. Někdy před čtyřmi lety jsem kupoval takovýto díl na BALENO a jenom samotná cívka s jednou fajfkou stála přes 700. Někde ji mám ale není k nalezení, takže jako kdybych neměl, najde se až budu hledat něco jiného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1432
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: so únor 05 2022, 20:07    Předmět: Citovat

Taky jsem měl problém kdy mi začal občas vynechávat jeden válec. Byly mi vyměněné všechny svíčky (po50 tkm) a pomohlo to jenom na chvíli. Takže jsem dostal nové zapalování a funguje to. Ale není mi jasné když jedna svíčka přestane pálit takže vlastně je ve zkratu a nedává jiskru. Je to tak? A co se stane když se přeruší? Je tohle možné?
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19435
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so únor 05 2022, 20:42    Předmět: Citovat

Přerušení svíčky bude asi dost vzácná záležitost, ne-li nemožná, přesto mám z klasické verze s rozdělovačem zkušenost, že přerušený odrušovací odpor ve svíčce nebo přerušený uhlíkový kabel se projevil zprvu jen tím, že energie jiskry na jiskřišti výrazně klesla, jelo to, jen při prudším přidání plynu ten postižený válec vynechal. Napětí na sekundáru cívky zjevně vzrostlo tak, že byl v šeru vidět výboj plazící se po proraženém víčku rozdělovače, na případný výboj po povrchu keramiky svíčky vidět nebylo, ale nevyloučil bych ho taky. Ta energie akumulovaná v cívce se přece musí někudy vyplácat.
Čili svod nebo zkrat na svíčce je spolehlivější příčina, proč jeden hrnek vynechává.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 05 2022, 21:10    Předmět: Citovat

Přerušený svíce nejsou vzácnost, některý značky jsou tím docela profláknutý, dělají to jak už napsal Hill, odrušovací odpory v tělese izolátoru - ty se prostě rozštípnou a pak mají větší odpor než je žádoucí - a s postupem času se to vlivem ohřevu a chladnutí jedině zhoršuje. Taková svíce se vyznačuje tím, že normálně na venku jiskru hází, takže běžnou zkouškou je nezjistitelná, ale zašroubovaná do hlavy a pod kompresním tlakem, kde je jiskřiště v prostředí s vyšší elektrickou pevností, jiskra prostě přeskočí nejbližším možným dalším ionizovaným kanálem - vynechávání tak pomáhají prachem a šmírem zas.raný zapalovací součástky od cívky přes všecky kabely a koncovky až po izolátory svíček. Nejhorší je, že tímhle způsobem se na izolačních dílech vytvářejí vypálený zuhelnatělý cestičky a vn potom tudyma šlehá mimo svíčku i po její výměně, takže se musí měnit i další komponenty spolu s vadnou svící. Hodně těchhle závad je způsobenejch i tím, že lidi čtou návody od výrobců aut, kde je napsaný "svíčky měnit po 40 000km" (někde taky 50 nebo i 60 tkm!!!), ale už se k běžnýmu uživateli nedostane informace od výrobce třeba právě svíček nebo (pokud jsou použitý) zapalovacích kabelů a koncovek, který taky "stárnou" i během odstavení auta stejně jako svíce. Koncern VW třeba má všude uvedenou životnost svíček u zážehovejch motorů 60tkm, ale samotní výrobci šmahem křížem krážem po světě, ať je to PAL-BRISK, Champion, NGK, BOSCH nebo třeba Denso, všichni uvádějí nějakej kilometrovej proběh NEBO DOBU POUŽÍVÁNÍ 3 až 4 roky, CO NASTANE DŘÍV. Pokud by servisní úkony požadovaný servisníma plánama automobilek uváděly i tyhle životnostní lhůty výrobců komponentů, obrovskýmu množství "nečekanejch poruch" by se tím dalo předejít jednoduchýma preventivníma výměnama, jenomže jim to vyhovuje - auta se kvůli těm přejetejm životnostem komponent porouchávají až dlouho po záruce, takže jim to jen a jen přináší další zákazníky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne únor 06 2022, 12:21    Předmět: Citovat

Je to zvláštní, všichni mění svíčky. Jen tak. Mi se nekazí. Nevyměňuju je. V autě, sekačkách, motorovce, nikde. Pokud už dojde na nějaký problém, který se odstraní výměnou či očištěním svíčky, vždy je to jen dočasné a ukáže se, že přícina problému byla jinde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19435
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne únor 06 2022, 14:21    Předmět: Citovat

Pro Suzuki jsou předepsané svíčky iridiové, ty není třeba měnit dřív, než tak po 100 -130 tisících km. Takže se k nim zase tak často nemusí, pokud se jedna nezapeckuje. A to se mi ještě nestalo.
Jen u předminulého Swifta (ještě bez lišty) se přerušil ten nejdelší zapalovací kabel tak, že to napětí prorazilo víčko rozdělovače a výboj si v něm vyjel vodivou cestičku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 06 2022, 19:22    Předmět: Citovat

Koncern píše výměnnej interval svíček všude 60 000km, obvykle doporučuje NGK nebo Bosch, míň Denso nebo Champion, výjimečně Brisk. Ti samí výrobci sami píšou 40-60 tisíc podle stylu jízdy a nebo 4 roky maximálně. Podobně třeba seriózní výrobci plochejch ozubenejch řemenů pro pohon ventilovejch rozvodů nikdy nepíšou jen kilometrovej proběh, ale součet roky plus proběh, kdy třeba Dunlop tvrdí, že 1 rok věku i kdyby ten řemen jen ležel ve škatuli jak lemra odpovídá přibližně 10 000km proběhu - a maximum pro běžný řemeny je 150-160 tkm. S vyšším proběhem narůstá pravděpodobnost selhání. Iridiový elektrody svíček jsou koncernem výslovně rekomendovaný při provozu na LPG, jinak bohatě stačí cuproniklový.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund