Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3306 Bydliště: Brno
Zaslal: po prosinec 03 2018, 11:03 Předmět:
Tak zrovna ten xtech ani omylem. 512Ram a uložiště 8GB. Brrr. Takhle pak vznikají "legendy" jak se android seká, vše dlouho trvá než se spustí a podobný cance.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1275 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: po prosinec 03 2018, 14:49 Předmět:
Taky to ráno bylo za dvasto, teď je dvaapůl _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3306 Bydliště: Brno
Zaslal: po prosinec 03 2018, 15:16 Předmět:
je zajímavé že než jsem zareagoval tak tam byl jeden model , krám, a chvíli po uveřejnění mé reakce je tam už jiný model, malinko lepší krám. Někdo z EB tahá za špagátky webu xtech ?. Nebo jen náhoda.
Ten můj starý Navigon má neskutečně detailní informace o pamětihodnostech, kempech, obchodech atd., ale neobtěžuje s nimi. Když jedu kolem nějaké pamětihodnosti, tak mi diskrétně ukáže v jednom rohu "očíčko", které si můžu rozkliknout a navigace na mě vybalí všechny informace. Když nemám zájem, očíčko za chvíli zmizí a je to.
Ten nový Garmin říkal hlasové instrukce nesmyslně dopředu. Má totiž "vymakanou funkci", která spočívá v tom, že neříká např. "po 100 metrech odbočte vlevo", ale "za kostelem odbočte vlevo". Problém je, když před odbočkou není žádný významný bod, třeba ten kostel. Pak navigace řekne jen "odbočte vlevo" a už neřeší, že ta odbočka je až po 400 metrech jízdy a před ní je dalších 5 odboček, do kterých nesmíte vjet. Pokud neustále pečlivě nesledujete displej (což je v hustém provozu na prd), tak prostě odbočujete neustále jinde, než byste měli.
Jak vidím, Tomtom to má obráceně, že říká instrukce pozdě. To je taky k ničemu.
Samozřejmě, spousta věcí je otázkou vkusu a zvyku, ale jsou věci, které objektivně nejsou dobře. To je např. to nesprávné načasování hlasových instrukcí. Nebo třeba to, že můj Navigon mě na nejbližší změnu směru jízdy upozorňuje diskrétním obecným symbolem, který se zpřesňuje a zvýrazňuje, jak se k danému místu blížíte. Naopak ten nový Garmin byl v tomhle dost brutální. Najel jsem na dálnici a od té chvíle mi na obrazovce nejvíc místa zabíral velký a výrazný modrý pruh s informací, že po 72 km mám sjet z kruhového objezdu na 3. odbočce. Sorry, ale 72 km před odbočkou vůbec nepotřebuju vědět, na které odbočce kruháče budu sjíždět, a už vůbec nepotřebuju, aby tato informace byla tím hlavním, co mi navigace bude celých těch 72 km bude ukazovat a na co bude celou dobu strhávat mou pozornost díky výraznému barevnému zvýraznění.
Pak ty detaily v mapách. Když s Navigonem jedu po kruháči, tak ho vidím skoro přes celou obrazovku a není možné, abych minul správnou odbočku. Na novém Garminu měl takový kruháč velikost asi 4 milimetry a kolem něj byla změť čar, ze kterých nešlo poznat vůbec nic. Jo, měl jsem zapnutý automatický zoom, ale na nic lepšího se to nezmohlo.
Tohle jsou věci, které podle mě nejsou otázkou vkusu, ale jakési obecné ergonomie a uživatelského komfortu.
Mimochodem, co ten Navigon také měl a o čem si může ten Garmin nechat akorát tak zdát, je nastavení různých typů vozidla: osobní automobil, náklaďák, kolo, pěší a obytňák. Zvlášť ten obytňák byl pro mě při cestách s obytným autem dost užitečný.
S Navigonem jsem projel celou Evropu od severu na jih, od západu na východ, Anglii, Mallorcu, holandské poldry, obávaný Schustenpass přes švýcarské Alpy, vesničky ve slovinských horách... Za celou tu dobu si vybavuju jen jediný problém se správností map, a to když na nábřeží v Den Haagu byly pěší cesty podél pláže chybně značeny jako průjezdné. S Garminem mi stačilo jet 200 km a třikrát jsem bloudil i tam, kde to celkem znám, a nakonec jsem skončil v lese. Stát se to např. s obytňákem, musel bych z toho lesa couvat 4 km po klikaté polní cestě. To bych tu navigaci rovnou rozšlapal...
Určitě chci čistě jen navigaci. Žádný telefon nebo tablet s nainstalovaným softwarem. Navigace je dělaná na to, aby na ni deset hodin pražilo slunce nebo aby fungovala v mínus dvaceti, když vlezete do vymraženého auta. Telefon ne. Chtěl bych robustní a odolný přístroj, který mě 1000 km od domova nenechá ve štychu.
Všechno co chceš, je dnes možné a samozřejmě i víc. Zapráskat mapu jde vším možným, ale přehlednost půjde do kytek. Každý má pro POI body jiné preference, někdo kempy nepotřebuje, ale hodí se mu třeba hotely, vše jde jednoduše vyřešit na https://poi.cz/ , kde si stačí vybrat požadované POI z několika stran.
Hlasy v TTS jsou dnes standard, tzn. hlášení "na světelné křižovatce odbočte vpravo" je běžné.
Co se týče vzhledu základní obrazovky, tak to má také každý jiné. Někdo nepotřebuje vidět druhý + třetí manévr, ale požaduje vědět (zvukově i obrazově), že překročil povolenou rychlost, projíždí úsekovým radarovým měřením, blíží se dvojitá zatáčka nebo přejezd. Hodí se mu detailní vrchní pohled na kruhový objezd, kde přesně vyjet, nebo přes velkou část obrazovky viditelný detail dálničního exitu nebo dělení pruhů do různých směrů. Co se týče vyhledávání, tak se umí propojit s Google vyhledávačem, kdy nalezené místo/adresu (např. sídlo firmy) umí z vyhledávače načíst a ihned navigovat (tohle jde ovládat i hlasem). Online dopravní informace (TMC z NDIC) jsou také možné.
Tohle vše chce ovšem hodně individuálního přístupu, kde si stačí vyšperkovat navigaci dle vlastních preferencí a k tomuhle bych si nikdy žádnou univerzální krabičku nepořídil, takže hodně štěstí.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4486 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: po prosinec 03 2018, 20:32 Předmět:
Tak nevím, ale asi mám nějakého jiného TomToma (GO720). Mě upozorňuje včas na odbočení, žádné zpoždění se nekoná. Umí i zobrazení tvaru křižovatky, kruhák hlásí jako odbočení na xtém výjezdu nebo jako průjezd rovně.
Do POI (body zájmu) mám dané upozornění na radary, kdy mi ikonou, ale hlavně hlasem hlásí co je to za radar a jakou rychlost měří. A další upozornění hlasem mám na nebezpečná místa jako jsou křižovatky, přejezdy, policejní kontroly, sjezdy a nájezdy a další. Pokud potřebuji další upozornění, třeba na obchody, hrady, památné stromy nebo penziony, je to jen o tom, zapnout si je. Všechno jde nastavit i na upozornění jen ve směru jízdy.
Starou řadu TomToma si myslím mám zmáknutou do detailu včetně přidání interní paměti v některých typech, které nemají konektor na kartu.
Prakticky vše je podle mě otázka správného nastavení. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Navigace je dělaná na to, aby na ni deset hodin pražilo slunce nebo aby fungovala v mínus dvaceti, když vlezete do vymraženého auta. Telefon ne.
No som same ucho, v com je ten zazracny rozdiel A pre lepsiu nazornost poprosim porovnanie s rugged IP68 telefonom
Ja osobne som nemal nikdy velke problemy s iGo ci Sygic, ale odkedy som na vlastnej kozi kedysi davno zazil Garmin, tak nikdy viac by som nad takymto jednoucelovym zariadenim do auta neuvazoval...
Este co sa tyka obytaku - to je dobra poznamka, problem je v tom, ze prakticky nepouzitelna, xy krat sa mi stalo, ze sa nedalo prejst tam, kde by to malo ist, navigacia nema sancu taketo informacie obsahovat - staci, ze su v uzkych uliciach zaparkovane auta kade-tade a smola, v takych Atenach ci Thessalonikach dokonca ani GPS nestiha, tak su tie ulice nahusto a natesno
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17675 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po prosinec 03 2018, 23:05 Předmět:
hafca napsal(a):
Tak nevím, ale asi mám nějakého jiného TomToma (GO720). Mě upozorňuje včas na odbočení, žádné zpoždění se nekoná. Umí i zobrazení tvaru křižovatky, kruhák hlásí jako odbočení na xtém výjezdu nebo jako průjezd rovně.
Přesně tak, na TomTom One XL je to naprosto stejný, odbočení říká Pavel Liška obvikle 300 a 5 metrů předem. Jen jsem se tu nechtěl začít hádat s někým, kdo TT navigaci nejspíš nemá. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.