Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Megan, mechanický problém

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 12:25    Předmět: Megan, mechanický problém Citovat

přátelé, vím že tento dotaz do elektrikářskéhp fóra nepatří ale protože vím že se zde vyskytují chytří lidé, podělím se o můj problém.
Přítel má renault Megan a je marod, tak se snažím mu pomoct s opravou. Pravá poloosa je napojena na převodovku přes tisícihran který je vymletý.
Proti vysunutí z tisícihranu je poloosa zajištěna klínkem cca 6 mm.
Správné řešení by bylo vyměnit převodovku (nebo aspoň opravit).

Současný stav je že se jednou za čas vymění ten klínek (který unáší poloosu) a s citem se jezdit dá.
Přemýšlím jak mu to provizorně opravit.
Nejsem strojař - nevím jaký materiál by byl nejlepší na ten klínek - byl tam originál, vrták, neznámá kulatina trocha rozklepaná, šroubek, vše se po čase logicky střihne. Větší díru do hřídele udělat nelze, je tvrdá.
Přemýšlím o nějaké správkové hmotě ale na toto namáhání jsem nic nenašel.
Dotazy :
jak udělat do hřídele větší díru;
jaký materiál na klínek ( je to namáháno na střih)
jaké lepidlo nebo správkovou hmotu použít.

děkuji za názory,
a omlouvám se za offtopic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2479
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 12:40    Předmět: Citovat

Takže vymletý je tisícihran v převodovce, a na hřídeli je v pořádku? Mám obavy že pokud chybí tisícihran tak tam asi nevydrží žádný klínek/kolíček, protože ten jen zajišťuje poloosu proti vysunutí ale jinak nepřenáší žádné velké síly
O lepidle bych asi v tomto případě vůbec neuvažoval. Jinak udělat větší díru do tvrdé hřídele by šlo možná nějakým speciálním vrtákem na tvrdé materály nebo vyjiskřit drátové řezačce třeba (na to by se musela samozřejmě poloosa demontovat z vozu)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 13:03    Předmět: Citovat

díky za názor,
napsal jsem odpověď a někam se ztratila Sad

našel jsem : http://www.loziska.com/tekute-kovy/
kde se říká :Hysol® 3471™ je ocelí plněné dvousložkové epoxidové lepidlo,
které je ideální pro opravy a obnovování opotřebených nebo
poničených strojních součástí. Typické aplikace zahrnují
opravy opotřebených součástí, jako jsou hřídele, skříně, drážky
pro pera a příruby, stejně jako opravy rozbitých nebo
poškozených součástí,

na tisícíhranu i na poloose jsou poměrně velké zbytky, možná by se to o sebe "nějak opřelo" ...

a vydrží to než se přítel uzdraví.. a padne nějaké radikální rozhodnuti
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 13:15    Předmět: Citovat

Vyměnit vyžvejkaný unašeč (tisicihran), nebo snadnější řešení, vyměnit celou převodovku. Na vrakovištích budou skladem. Cenu je možné usmlouvat, nejde o nedostatkový díl, po kterém by byla poptávka... Klínky a lepidla jsou nic neřešící opravy pro opravu!
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4951
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 13:25    Předmět: Citovat

Čo teplota? To lepidlo by sa mohlo roztaviť pri zaťažení, keď sa to začne zahrievať. Je to epoxid (plast) s práškom kovu. Kedysi som si niečo podobné ale pevnejšie vyrobil takto: nazbieral som prach, ktorý ostáva po rezaní ocele karbobrúskou, ten som naniesol kde bolo treba a pár kvapiek sekundového lepidla to premenilo na kameň. Nasiaklo to a ztvrdlo tak, že to drží dodnes. Je to v písacom stroji zarážka po tabulátore, keď sa valec rozbehne, a zarazí o tento výbežok. Oceľové piliny+ zrnká karborundového kotúča sú pekne tvrdé.
Ďalšia vec je aké to má bočné pnutie, teda vibrácie. Ešte ma napadla chemická kotva (alebo ako sa to volá, lepí sa tým železo do dier v betóne). To by asi chcelo vyskúšať. Ale ako nové to už držať aj tak nebude.

_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 13:42    Předmět: Citovat

prozatím jde o to popojíždět "kolem komína" do nemocnice a tak, ale bude to cca na 3 měsíce.
Je jasné že nejlepší řešení je výměna - navrhl jsem mu aby to vyměnil za mazdu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 15:56    Předmět: Citovat

Na Renaultfóru zkoušeli ten vymletý mezikus v převodovce heftnout k tyčce hřídele. Na nouzové ježdění by to postačit mohlo a pak už vyhodit i s poloosou. Megan je se Scenikem (jedničkovým) hodně podobný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33842
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 16:12    Předmět: Citovat

marshal napsal(a):
Je jasné že nejlepší řešení je výměna - navrhl jsem mu aby to vyměnil za mazdu Smile

Suhlasim, pokym pri Renaulte je rozsypana prevodovka bezny jav, pri Mazde neexistuje.

S nejakym lepenim by som sa nesral, ked ani povodny material nevydrzal. Budes sa s tym srat niekolko dni a potom to prdne pri prvom rozbehu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 21:56    Předmět: Citovat

Ke Scénikům první generace - ex-kolega si koupil pro náhle zvýšenej počet členů domácnosti (narodily se mu dvojčata) někdy v roce 2006 nebo 07 už jetýho Scénika v nejslabší naftě - jednašestku. A až po roce chudák zjistil, že ty zkur**ný žabožroutský m*dky dělaly (nevím jak v současnosti, ale čert jim věř) u nejslabších kubatur homokinetický klouby nafest svařený se zbytkem poloosy místo toho, aby šly jako opotřebení nebo prasknutí podléhající díl jednoduše vyměnit. Neboli musel měnit ne jen samotný homokineťáky za tři facky, ale rovnou celý poloosy za nějakejch 10 litrů ... Takže se mu levnej Scénik "pjekně" prodražil ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2018, 23:13    Předmět: Citovat

U toho Scénika je těch vyjebávek povícero: na STK prohlásili "sjeté zadní kotouče". Říkám si, pohoda, to si po zkušenosti s Géčkovou Astrou vyměním sám za pár kaček. Jenže ouha - žabáci samotný kotouč jako náhradní díl nedodávají, jedině jako celek i s nábojem kola, takže osmnáct let stará strojovna zase poněkud navýšila svoji hodnotu Twisted Evil !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 11 2018, 0:39    Předmět: Citovat

Jop, přední u některejch typů to samý, jinde brzdiče nerozebíratelně svařený s těhlicema (destičky vyměnit jdou, ale váleček nebo prachovka jedině s celou těhlicí polonápravy). Na tohle je koncern zlatej, ať si je ve všem vostatním jakej chce podvraťák ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: po listopad 12 2018, 14:22    Předmět: Citovat

jednine riesenie ktore bude fungovat je vymenit prevodovku (resp. tu suciatsku v prevodovke, teda lepsie povedane v diferenciali), vsetko ostatne sa strihne, to nema dostatocnu plochu a odolnost povrchu na prenos momentu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund