Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Exide Premium 12V 64Ah zatěžuje alternátor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 12:36    Předmět: Citovat

Ty problémy tam jsou prostě dva:
1. Zvýšený přechodový odpor na kabelovém kontaktu (krimpování) k pojistce 110A. Teplo, vznikající na tomto odporu při vyšších proudech je přeneseno až do plastu, který se jím natavuje.
Dimenzování pojistky je k tomto problému irelevantní.
2. Vadný akumulátor. Pravděpodobně vadný jeden článek. Tazatel uvádí pouze napětí při běžícím motoru a tam jsou údaje 13,2V při 28A odpovídající stupni poškození článku. Nelze vyloučit ani jiný druh poškození (složení (znečištění) elektrolytu apod.).
Možná, kdyby tazatel měřil napětí bez chodu motoru se zapnutými světly, po několika hod. odstávky, dozvěděli bychom se víc. Wink


Naposledy upravil masar dne út září 11 2018, 12:41, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 12:40    Předmět: Citovat

masar napsal(a):

2. Vadný akumulátor. Pravděpodobně vadný jeden článek. Tazatel uvádí pouze napětí při běžícím motoru a tam jsou údaje 13,2V při 28A odpovídající stupni poškození článku.
Možná, kdyby tazatel měřil napětí bez chodu motoru se zapnutými světly, dozvěděli bychom se víc. Wink

A co je tohle?
alesak1188 napsal(a):
baterka má ted 12,38V a když jsem ji ted proměřil znovu digitalním měřákem, napsal dobrá dobít, tak asi to bude tím, že není plně nabitá, předtím jak byla v autě a nějakej čas se nabíjela, tak se neustálila voltáž a měřák naměřil že OK. Ted co je pár hodin venku, měřák naměřil, že je nabitá pouze ze 72%, tak ji hodím přes noc nabít a uvidíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 12:44    Předmět: Citovat

Nesmíš si pod pojmem "vadný článek" představovat obyčejný "kovový" zkrat (ikdyž i takové jsou).
Cesty ElektroChemie jsou nevyzpytatelné...
Ten rozhodující argument je totiž v tom, že náhradní baterie se chová jak má.
Wink
apropó - už podruhé, v krátké době, mě bije do očí výraz "voltáž". Přestože tu nejde o "hrdobce", říkejme tomu, prosím, napětí. Voltáže a ampéráže (a šémamfóráže) nechme hokynářům, kamioňákům... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 13:23    Předmět: Citovat

masar napsal(a):

Ten rozhodující argument je totiž v tom, že náhradní baterie se chová jak má.
Wink
Bohužel tu “podezřelou” už několik měsíců nikdo pořádně nenabil, ani se o to nesnažil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 13:27    Předmět: Citovat

Určitě?
alesak1188 napsal(a):
Tak baterie po nabití přes noc konstantním proudem 6A a odpocinku do ted, má baterie stále napětí 13,2V...
...ale to auto mi tady vrčelo minimálně hodinu a lezlo do ní 28A stále a po přidání otáček 40A. Připojil jsem naší startovací AKU a hned byl proud 0,5A až 1A voltáž se taky zvedla o 1 volt na 14,2V...
Wink
Ale vzhledem k tomu, že:
alesak1188 napsal(a):
...Vyměnil jsem celou pojistkovnici za dobrou, dal novou 64ah exide a po třech měsících opět natavený spoj u pojistky...
Je čas reklamovat autobaterii.
....a vyměnit (opravit) vadný kabel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 15:21    Předmět: Citovat

Je to zde výše jasně . Po nastartování MUSÍ téct do aku proud co dá alternátor . Pokud jsou VŠECHNY spoje dobré a proud neteče , je vadná baterka a je škoda co dál řešit . Jo , nyní mne fascinoval maník , no vždyť zátěžákem jsem v zeleném !!! No ale měl baterku se špunty , tak jsem mu půjčil hustoměr . Po nabití nabíječkou dala dobré "proudy" , ale elektrolyt 50% ... Neuvěřil , že má aku na vyhození , jen si stěžoval , že aku proudem od alternátoru vaří . je to marnéjetomarnéjetomarné....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alesak1188



Založen: Jul 28, 2011
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 16:15    Předmět: Citovat

Ta je tři měsíce stará

tomasjedno napsal(a):
masar napsal(a):

Ten rozhodující argument je totiž v tom, že náhradní baterie se chová jak má.
Wink
Bohužel tu “podezřelou” už několik měsíců nikdo pořádně nenabil, ani se o to nesnažil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alesak1188



Založen: Jul 28, 2011
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 16:23    Předmět: Citovat

Kabel opraven a dána jiná baterka, jen mě prostě zajímá v čem je zakopanej pes. Auto už nebudeme řešit, to je v pořádku, vyzkoušeno na celkem čtyř jiných akumulatorech plus další novej co jsem dal.

Takže otázka zní: Co se odehrává ve tři měsíce staré AKU, pakliže do sebe pustí 40A a neklesá to. Chová se spíš jako zátěž, než jako zdroj.

masar napsal(a):
Určitě?
alesak1188 napsal(a):
Tak baterie po nabití přes noc konstantním proudem 6A a odpocinku do ted, má baterie stále napětí 13,2V...
...ale to auto mi tady vrčelo minimálně hodinu a lezlo do ní 28A stále a po přidání otáček 40A. Připojil jsem naší startovací AKU a hned byl proud 0,5A až 1A voltáž se taky zvedla o 1 volt na 14,2V...
Wink
Ale vzhledem k tomu, že:
alesak1188 napsal(a):
...Vyměnil jsem celou pojistkovnici za dobrou, dal novou 64ah exide a po třech měsících opět natavený spoj u pojistky...
Je čas reklamovat autobaterii.
....a vyměnit (opravit) vadný kabel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 16:34    Předmět: Citovat

28A nemůže vytavit přípoj 110A pojistky. Řešil bych auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 16:40    Předmět: Citovat

To jsou mi ale vjecy... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 18:27    Předmět: Citovat

Jestli do baterky trvale teče 40A, tak to znamená 12V x 40A = 480W, že je napětí baterky trochu větší neřeším, výkon je tím pádem ještě o něco větší. Každopádně pokud se na baterce trvale maří 480W a není při tom rozpálená jak přímotop, tak je v ní asi černá díra, jinak to není možné Smile
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12406

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 18:35    Předmět: Citovat

Tam – je – vedro – hérgot – ruka dolů… Dnes to opět sedí... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út září 11 2018, 23:44    Předmět: Citovat

alesak1188 napsal(a):
Ta je tři měsíce stará...
Jinými slovy, zřejmě ještě nikdy za svůj život nebyla plně nabita.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: ne listopad 11 2018, 0:00    Předmět: Citovat

Jo, případy typu "baterkou to být nemůže, ta je přece nová" (a leckdy i po několikerým hlubokým vybití, který může min.zčásti odrovnat i tejden starou aku...) bejvaj často docela "oříšek", natož když se např.novou baterkou řešej jen důsledky problémů ve zdrojový soustavě (což nemusí, ale klidně i s novou 110A pojistkou i s držákem může být i tenhle případ...). Navíc je tu možnost, že jde o "skladovej ležák", pak je datum prodeje irelevantní a u aut s regulací aku může být často vyloženě nutnost dávat (a kódovat) novou aku fakt plně nabitou, jen aby se dala garantovat životnost aspoň tý záruky (což u "elegantráren"/žravějších a luxusnějšch aut velmi výrazně ovlivňuje i používání...).
Každopádně tady se přikláním taky k problému v autě, 28A přes 110A pojistku to nemůže prohřát, ale zaměřil bych se možná nejen na to, co jde do baterky, ale i co jde z ní, "popř.kudy" ... Což je někdy docela boj a problém může být i úplně jinde, než se na první pohled zdá...
Což mě přivádí k otázce "povrchovýho napětí"(?) ... Byl jsem přizvanej k tomu, že baterka moc nevydržela v jednom SUV (který teda poslední dobou jezdí dost málo, na to aby se aku udržela delší dobu v nabitým stavu) a taky asi po čtvrt roce, co se dala nová (110Ah) aku, to po několika dnech stání nenastartovalo ... No tušil jsem, že se tam toho "nasčítalo víc" vč. špatnýho nakódování aku, klidovej odběr sice pár desítek mA (imho by i tak u týhle elektrárny měl být menší, ale na druhou stranu se auto uspalo jak mělo a nebylo to nic, co by takovou aku vybilo za 3-4dny, plně nabitá by i s dvojnásobným odběrem měla vydržet podstatně/několikanásobně delší dobu...), tak (v první řadě pořádně nabít aku, otestovat - no zběžným odhadem bez většího trápení zátěžákem či vybíjením jen s několikerým otestování pulzním testerem odhaduju, že se i přes minimálně dvojí hluboký vybití zachránilo tak 75-80% kapacity...) jsem se zaměřil i na dobíjení a altík sice nebyl ve stoprocentní kondici, ale "na odpis" ještě taky ne (i se zap. spotřebičema kolem 14V na volnoběh, při "řízeným vybuzení" na 15V dal reálně 14,75V). Jenže úbytek mezi altíkem a aku (v kabině) byl cca 0,7V ... Nikde nic viditelně prohřátýho, ale ze zkušenosti jsem se zaměřil na plusovej "kolík" v motorovým prostoru, kde byl úbytek do 0,1V a až od něj k aku bylo těch 0,6-0,7V ... Zajímavý (a pro mě trošku matoucí - už jsem taky začal podezírat lisovaný spoje kabelu od aku na +kolík v mot.prostoru...) je to, že ten úbytek napětí na tom kolíku ještě nebyl (resp. ani na tom očku "z" něj směrem k aku), přitom největší přechoďák byl na tom očku od altíku, jehož matka je zároveň ten +kolík. Tj. po vyčištění kontaktu očka kabelu od altíku ke kolíku jsem se i přímo na aku dostal na docela "přijatelnej" úbytek (oproti pův. 0,7V určitě) a to asi 0,1-0,15V ... A moje otázka zní, jak je možný, že jsem ten úbytek(těch cca 0,7V) nenaměřil už hned za tím přechoďákem (na oku kabelu k aku za +kolíkem, tj. směrem od altíku až za tím okem, na kterým byl přechoďák nejvýraznější), ale až u tý baterky??? Fakt nějaký povrchový napětí nebo čemu (napadly mě třeba "obousměrný" proudy, ale za chodu by si to altík měl pokrýt, aby z nabitý aku přes ten plusovej kolík do motor.prostoru žádnej proud jít nemusel...) přičítat to, že měření svádělo nejdřív k tomu, že větší přechoďák bude v těch lisovanejch spojích kabelu aku/kolík? (což se nakonec nepotvrdilo...) Confused
Btw. jedna taková zajímavost nakonec - při tom "řízeným vybuzení" (akční členy jednotky regulace baterie) mi to nejdřív zapisovalo chybu "mechanická chyba alternátoru", asi proto, že k baterce/řj regulace "došlo" jen 14V místo požad.15V, ale po tom očištění těch ok (i koster, ač nejvýraznější byl jak jsem psal ten plusovej kolík v mot.prostoru) bylo už i na baterce těch 14,6-14,7V (při tom požad.vybuzení na 15V), tak už to žádnou chybu nezapisovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund