Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia HTP 1. generace
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 18:58    Předmět: Fabia HTP 1. generace Citovat

Známá má Fabii HTP 1. generace, a v létě se objevil problém se startováním.
Projevuje se po delším (2-3 dny) odstavení.
Po nastartování motor běží cca 500 ot/min. ale velmi nepravidelně. Vždy cca po 0,5 sekundě dojde k zážehu, a to velmi razantnímu - pod plným plynem. Pak asi 0,5 sekundy motor dobíhá bez zážehu, opět razantní zážeh a tak dál.
Mezi jednotlivými zážehy tedy motor udělá cca 4 otáčky. Auto se při tom třese jak ratlík. Nakonec ale přejde plynule do normálního běhu a nedělá při jízdě žádné problémy. Opakované nastartování v tentýž den je taky normální.

Na dnešním grafu z diagnostiky je vidět, že při té cukatuře škrticí klapka otvírá a zavírá, prakticky od dorazu k dorazu. Co na grafu není vidět správně, je četnost kmitů - sampluje to po cca 1,5 sekundě, takže mezi jednotlivými samply to udělá 3 kmity (zážehy).
Na grafu je v jeho první polovině vidět, jak po předchozí cukatuře motor naběhne do normálního běhu, a pak v půlce grafu spadne do cukatury a nakonec chcípne. (Poté se už nastartoval normálně).

Diagnostika hlásila jedinou chybu, a to P0171 (chudá směs na 1. válci). Po vyclearování před týdnem teď už žádnou chybu nehlásí - auto bylo od té doby asi 3x startováno “s cukaturou”, najezdilo asi 300 km a nic.

Čím by to mohlo být? Mně to připadá jako rozkmitaná regulační smyčka.
Auto už bylo ve dvou servisech, a nic neodhalili...

Zadrhávající škrticí klapka? Vynechávající vstřikovací čerpadlo? Přerušovaný kontakt u podtlakového čidla? Nějaký vakl v ŘJ?



06C0C5CB-F154-4DD5-A0EA-17219F2EA546.png
 Komentář:
 Velikost:  169.79 kB
 Zobrazeno:  177 krát

06C0C5CB-F154-4DD5-A0EA-17219F2EA546.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudo7117



Založen: Dec 26, 2012
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 19:50    Předmět: Citovat

Z vlastnej skúsenosti by som radil skontrolovať káblový zväzok v motorovom priestore, či neodhnívajú káble.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 20:53    Předmět: Citovat

Lambda sonda, káblovej svazek, zkontrolovat zapalovací moduly (vzájemným prohozením), zkontrolovat dobu života svíček (sice se běžně píše 60 000km, ale nikdo už nepíše podmínku danou výrobcema svíček = NE VÍC JAK 4 ROKY !!!!), dtto pro volej, všecky filtry v sání, na voleji atd, když nic z toho nepomůže, rozebrat celý sání počínaje dírou do airboxu a konče přírubou na palici - A ZKONTROLOVAT, JESTLI AUTO NEPŘISÁVÁ FALEŠNEJ VZDUCH.

Po odstavení to může cucat úzkou mezírkou vzduch, kterej neprojde váhou vzduchu, tzn. ŘJ o něm "neví" že se dostal do motoru, lambda tak hlásí příliš chudou směs. ŘJ prudce přidá palivo, aby vyrovnala stechiopoměr, motor sebou cukne, škvíra se uzavře a lambda během tisíciny vteřiny detekuje bohatou směs = ŘJ zavírá palivo. Diagnostikovat jinak než při běhu na tu "cukatúru" se to nedá - v tý chvíli by měl někdo zkusit hejbat sacím potrubím a airboxem proti směru i po směru těch cukanců, aby se vyloučilo, že tam je netěsnost - nebo to prostě celý rozdělat a rovnou preventivně přetěsnit.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 21:03    Předmět: Citovat

Jo, to je potíž dělat s tím něco, když se to cuká. Trvá to pár vteřin, a další pokus je možný až za několik dní.
BTW, dogooglil jsem se, že tenhle model ještě váhu vzduchu nemá, jenom čidlo tlaku za škrticí klapkou.

Zapalovací cívky a svíčky se mi nezdají - to by musely blbnout synchronně všechny 3. Mezi těmi cukanci je motor zticha, ani jeden válec si neškytne.
Netěsnost v sání ani filtry se mi taky moc nezdají - problém vždycky pomine jako když se cvakne vypínačem.

Lambdu (vaklkontakt) jako možnou příčinu beru. Jestli ani při naplánované další návštěvě servisu nic neodhalí, tak se vnutím s dalším pokusem spojeným s monitoringem lambdy.


Naposledy upravil tomasjedno dne pá září 21 2018, 21:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 537

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 21:06    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
lambda během tisíciny vteřiny detekuje bohatou směs = ŘJ zavírá palivo

Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 21:11    Předmět: Citovat

Pokial viem, tak po nastartovani studeneho motora sa hodnota zo studenej lambda sondy vobec neberie do uvahy.

Palia vobec vsetky valce? Ak to ma len tri a jeden nejde, tak to musi byt zazitok Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 21:19    Předmět: Citovat

Taky mám ten dojem, že za studena je lambda irelevantní.
Nepálící jeden válec bych poznal po sluchu okamžitě. Tento problém to není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 23:04    Předmět: Citovat

Se mi zdá, jako by problém souvisel s podtlakem v sání. Netěsnost? Špatnej snímač tlaku? Má tohle nEGR ventil?

Samozřejmě, že tam jeden válec nepálí, když úplně chybí Very Happy

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá září 21 2018, 23:16    Předmět: Citovat

Ako to reaguje, ked v tom stave pridas plyn?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so září 22 2018, 0:18    Předmět: Citovat

Nijak. Ovládání škrticí klapky v tu chvíli řídí CML (ECU) a na plynový pedál z vysoka se.e.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 22 2018, 0:37    Předmět: Citovat

To co zdůrazňuješ (studenej, těsně po startu) znamená, že V TEN MOMENT bere signál jen z čidla podtlaku (a teploty) v sání (pokud nemá klasickou vyhřívanou váhu vzduchu) a ze snímače polohy kliky/vačky. A mně to furt vychází na ten přisátej falešnej vzduch nějakou netěsností mezi stykovýma plochama, která se prostě tím pohybem při těch vibracích uzavře a na moment je všecko OK - jenže jak se motor pružností silentbloků vrací zpátky, ta netěsnost se znova votevře a motor si cucne dalšího falešnýho vzduchu. A může to bejt klidně i jen trošičku na to čidlo (pod)tlaku v sání, který tak vydá falešnej signál a ŘJ podle něj začne bláznit s množstvím vstřikovaný dávky. V některejch servisech ti nový čidlo půjčej proti záloze, jinde ho chtějí tvrdě zaplatit. Tenhle snímač je ale jedinej, kterej může páchat podobný nezdoby. Podobný neplechy dělá kecající čidlo teploty chladicí kapaliny, konkrétní projevy jsou ale trochu jiný. Ale podívat se na něj můžou taky (je to při startu nejdůležitější parametr určující množství dávky) - pokud je studená kapalina v motoru, musí se vstřikovat víc, aby se motor udržel ve stabilním běhu, takže když kecá čidlo a "signalizuje" vyšší teplotu než skutečnou, ŘJ vstřikuje málo, protože "si myslí" podle údaje vadnýho termistoru, že motor je teplej dost a dává mu jen tolik, kolik by při vyššíí teplotě bohatě stačilo - za studena ale ne ..
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: so září 22 2018, 6:58    Předmět: Citovat

Zmeraj kompresné tlaky za studena. Predtým, ako je pravdepodobnosť, že to urobí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: so září 22 2018, 8:14    Předmět: Citovat

Škodovky neznám nicméně. Obecně:
Co jde ze snímače otáček
A pak podle toho co jsi popsal - co tlak paliva? Nemůže být malý a tedy vstříknutá dávka je nedostačující pro zápal. A až v momentě dlouhé doby vstřiku tedy při tom otevře i klapku naplno dojde k zápalu.....

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so září 22 2018, 8:38    Předmět: Citovat

Ze snímače otáček jde to co ukazuje graf. Čidlo tlaku paliva to nemá.
EKKAR napsal(a):
A může to bejt klidně i jen trošičku na to čidlo (pod)tlaku v sání,
Může. Nevím proč se mi na grafu nic nezaznamenalo - čidlo v klidu ukazuje 98 kPa a při běhu na volnoběh cca 30 kPa (jestli si dobře pamatuju), ale do grafu se to nepřenese. Asi bug v aplikaci. Bohužel nemůžu současně zaznamenávat a koukat při tom na “budík” (jiná obrazovka).
Je to na pytel, když mám vždycky jen jeden pokus Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: so září 22 2018, 9:29    Předmět: Citovat

Fabia HTP ? To je 3 hrnček? S tým sú večné problémy .
Mal som tiež taký problém . Ventil v prdeli .A ešte k tomu aj vadná respektívne pridretá vstrekovacia tryska na 1.valci .
Pozri ventily aj vstrekovacie trysky .Koľko to má nabehané km ?
U týchto HTP problém bol vždy v rozvodoch a ventiloch .
No netvrdím že je to tvoj problém ale ja prvé meriam tlaky vo valcoch dá sa to aj oscíkom. Najlepšie viackanálovým ale to je jasné .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund