Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: út červen 26 2018, 19:36    Předmět: Citovat

Tak pred chvili jsem zkusil relatka ABS pumpy a problem je stale pretrvava...ale jsem rad, ze relatky to neni...meril jsem odpory jeho relatek a jsou naprosto identicke.

Dalsi vec je, ze jsem vyzkousel i jeho funkcni ABS jednotku a problem stale pretrvava, tudiz v jednotce problem taky nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: so červenec 07 2018, 18:37    Předmět: Citovat

Mam takovy dotaz, je velky problem kdyz je kostra prehozena z mista (oranzova sipka) na misto nad tim (zluta sipka)? Jelikoz jsem zjistil ze mi nejela pumpa, kdyz jsem spojil piny 30 a 87 a pak jeden hrot meraku dal na ten cerveny kablik a druhy do te diry toho ulomeneho sroubu, tak to zaclo najednou pumpovat.

takhle to vypada rozebrane (neni to moje fotka)

ja to dal viz sipky z oranzove na zlutou, jelikoz se mi kdysi pri cisteni kostry podarilo ten sroub/steft utocit


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5166
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: so červenec 07 2018, 20:02    Předmět: Citovat

Asi dost velký.. U té žluté šipky asi pořádná kostra nebude Wink . Navíc nechápu, proč to strkáš jinam než to bylo. Už chápu, přečetl jsem si to u fotky. Pokud je tam takových úprav víc, tak potěš koště Rolling Eyes .Ověř si, jestli je to nové "kostřicí" místo opravdu dobře spojené s kostrou.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: so červenec 07 2018, 20:32    Předmět: Citovat

No to byla moje chyba, jelikoz jsem chtel ocistit kontakty pro kostru a pri povolovani se to utrhlo, tak proto. Takze klasicky multimetr, odpor a jeden hrot na - baterky a druhy hrot na jednotlive mista kostry (na pumpe a na kastli)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5166
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 8:27    Předmět: Citovat

Prostě na té pumpě musíš najít místo dokonale spojené s kostrou auta. Když vidím tu kostřicí licnu na fotce, tak bych se nedivil, že to je ten problém.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 9:38    Předmět: Citovat

Odpoledne to změřím, pak napíšu hodnoty. Takže lepší použít nějaký měděný kostřící pásek? Vim co si vzpominam kdyz jsem meril odpor na obou mistech kostry tak kostra vypadala slusne dle multimetru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5166
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 10:20    Předmět: Citovat

Perfektní a vodivé spojení na kostru je základ!! Pokud tohle mít nebudeš všude, tak je to celé o víš čem.. Wink
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 10:26    Předmět: Citovat

To ja vim, ale co si pamatuju tak kostra byla dobra, jeste to promerim, ale nemam pocit ze by byla spatna. Je jeste jina varianta jak tu kostru zmerit, nez jsem popsal vyse s odporem a multakem? Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 13:38    Předmět: Citovat

Tak jsem to promeril a propipal a na multimetru ukazovalo na obou kostrach to stejne +-
(od 0,013 - 0,015 kohmu) jako na altiku, bloku a dalsich castech motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 13:53    Předmět: Citovat

Doufám, že 0,013 - 0,015 ohmu, ne?

15ohm by s ničím neotočilo.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 14:01    Předmět: Citovat

Taky se mi to nejak nezda, ja uz jsem z toho uplne jelen Very Happy Tady jsem to radsi vyfotil

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 14:04    Předmět: Citovat

Tady se hraje o každou desetinu ohmu. jen si to sám spočítej, jaký tam máš úbytky (U=R*I) (V=Ω*A), pokud tím čerpadlem teče kolem 20A, tak máš co dělat: Pilníček, drátěný kartáč (pořádná očista stykových ploch pod očkama) a pořádná propojka. A to se nebavím o startéru, kde je to ještě horší, protože jde o proudy kolem 100A až 200A při startu auta.
Ten měřák máš jednak blbě přepnutej (platí pro první foto) - Rozsah Ti stačí do 200R.
A za druhé - u tohodle měřáku po přepnutí šlusni hroty navzájem, aby jsi věděl, kolik má "parazitní odpor". Tyto měřáky ho mají značně promněnlivý kvůli přepínači rozsahů.
Odpor "kostry" neměř. Stačí očista styčných ploch a kontrola stavu propojek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 14:37    Předmět: Citovat

Ty ocka jsou ani ne rok stare, a ty mista jsem obrousil prave z duvodu toho problemu s ABS, tak to muzu jeste jednou udelat. Jj jeste zmerim ten odpor mezi hroty. Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tom_



Založen: Jun 24, 2018
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 16:23    Předmět: Citovat

Parazitni odpor je 0,6 ohmu a ted jsem to meril znova a vysel odpor u vseho vesmes 2,8 ohmu.
Zkousel jsem propinout piny 30 a 87 v abs pumpe jak je relatko a slo slyset jak to v multimetru cvakne ale nezacne pipat...je mozne aby ty kontakty uvnitr byly vychozene?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2018, 16:38    Předmět: Citovat

Obvodovka v multimetru funguje do 20Ω až 50Ω - záleží na typu měřáku. Rozsah "pípadla" by měl být udán v technických parametrech v návodu. Nejčastěji je formou bzučáku spouštěným nějakým komparátorem z operačním zesilovačem nezávisle na převodníku pro displej - výhodou je rychlejší odezva, nevýhodou je, že se musí při kalibraci zvlášť nastavovat.
Pak je jestě varianta odvozená od převodníku, ale u některých měřáků je prodleva až dosti tragická (některý METEXy).
To Tvoje klapnutí může znamenat vyšší odpor, než je rozsah pípáku, nebo přítomnost napětí na bodech kde měříš - I když je většina měřáků proti tomu imuní do 240V, je lepší u neznámých svorek začínat měřením napětí. I slabý potenciál dokáže zkreslit výsledek až k nepoužitelnosti.
Jinak si otestuj před měřením měřák:
přepni jej na ohmy, skratni hroty. Pak přepni na jiný rozsah (libovolný) a pak se vrať na ohmy a zase spoj hroty. Pokud se Ti bude "parazitní odpor" při každým přepnutí na ohmy měnit, máš vychozený přepínač.
Jinak na přechodové odpory se používají úplně jiný "stroje". Ty můžeš měřit - pokud Ti to situace umožňuje - přechodový odpor jako úbytek napětí mezi kostrou toho čerpadla a blokem motoru, či záporným pólem baterie. (pokud znáš proud, můžeš odpor spočítat) Výhodou je, že pokud se "netrefíš", změříš "jen" nějaké napětí.


Naposledy upravil Artaban001 dne ne červenec 08 2018, 16:45, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund