Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Simulace běhu programu v MPLAB X IDE
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MiloPS3



Založen: Aug 07, 2010
Příspěvky: 262

PříspěvekZaslal: ne červenec 01 2018, 19:13    Předmět: Citovat

Potlesk ze ti to trvalo .. Wink

a co je na tom radku ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nvenca



Založen: Feb 28, 2012
Příspěvky: 117
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2018, 11:18    Předmět: Citovat

Bohužel už nemohu zjistit co to bylo za řádek. Ještě večer jsem totiž ten prográmek okomentoval a učesal, což se po překladu a spuštění samozřejmě přepsalo i na disku a ten warning zmizel. Ale pokud si vzpomínám, bylo to něco kolem řádku s tím uložením výsledku bitového posuvu do proměnné.
Můžu jen vložit tu současnou verzi, která to ovšem už nehlásí.
Ale ta poznámka o trvání než se rozsvítilo mne inspiruje ke konstatování že stejně nechápu proč se v progamech běžně vyskytuje příkaz x++ aniž by bylo třeba použít přiřazení nové hodnoty x do proměnné x (např. v Herout: "Učebnice jazyka C" je příklad cyklu while
while (x < 10)
x++
a v mém programu to nefungovalo. Připadá mi to jako obdobná situace, jen s jiným operátorem. Nebo snad to znamená že u bitových operací je nutno ten výsledek ještě přiřazovat a u jiných ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2018, 11:39    Předmět: Citovat

Namiesto n=n>>1; mozes pouzit n >>= 1;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nvenca



Založen: Feb 28, 2012
Příspěvky: 117
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2018, 11:47    Předmět: Citovat

Teď mne ještě napadlo jedno možné vysvětlení použití toho příkazu x++ bez přiřazení (tedy místo x=x++), a to že ten zjednodušený zápis lze použít JEN v případě změny řídící proměnné cyklu.
Např.
uint8_t x=0;

while (x<5)
{
x++;
PORTB=x;
}
Jak to tedy je?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nvenca



Založen: Feb 28, 2012
Příspěvky: 117
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2018, 12:06    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Namiesto n=n>>1; mozes pouzit n >>= 1;


Ano, to už jsem našel taky, ale to je jen zjednodušená verze toho zápisu s přiřazením (možná bude i rychlejší ve výsledném běhu programu). Mně jde o to zjistit, v jakých situacích stačí zapsat n>>1; místo n>>=1; nebo n=n>>1;

Beru to totiž jako obdobu zápisu x++; místo x=x+1;
No a protože u n>>1; jsem narazil, hledám vysvětlení proč to u x++; jde a u n>>1; to nejde. Zda to jde jen proto, že jsem to našel u změny obsahu řídící proměnné cyklu nebo proto že u bitových operací to nejde použít, či je jiný důvod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2018, 13:43    Předmět: Citovat

vysvětlení je jednoduché, n>>1 není totéž co n>>=1
operátor >> je binární, tj má dva operátory a výsledek
takže když potřebuješ uchovat výsledek operace, je nutné ho někam uložit

n>>=1 je totéž co n=n>>1, překladač to přeloží stejně

operátor ++ je unární, tj x++ není totéž co x=x+1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nvenca



Založen: Feb 28, 2012
Příspěvky: 117
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2018, 15:54    Předmět: Citovat

Díky za vysvětlení, konečně to má logický smysl. Ta jednička u n>>1 vlastně není obecně pevná konstanta, ale druhý operand a v operaci není implicitně určeno kam se má zapsat výsledek. Proto je nutné to přiřazení.

Naproti tomu je n++ pouhá inkrementace (o konstantní hodnotu 1) jednoho operandu a výsledek je implcitně přiřazen tomuto operandu.

Pokud jsem to dobře pochopil, měla by být možná i konstrukce příkazu
n=n>>k, kde pomocí proměnné k by šel v cyklu měnit krok posunu. Nevím sice k čemu by se to používalo, jde mi pouze o to zda to dobře chápu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 10:18    Předmět: Citovat

Chápeš to dobře, je to druhý operand. I když je konstantní. Překladač to určitě přeloží efektivněji než když tam bude místo jedničky proměnná. Ale na funkčnosti to nic nemění.

S unárním operátorem ++ a -- je to malinko složitější, asi nejlíp je to k pochopení na příkladu (i když to přiřazení se v praxi používá málokdy):

kód:

n = 3;
x = ++n;
x = n++


To první přiřazení funguje tak, že se nejprve inkrementuje n o jedna na hodnotu čtyři a poté se do x dosadí čtyři.
Druhé funguje obráceně, nejprve se do x dosadí hodnota n (v příkladu by to byla čtyřka, protože nejprve proběhlo to první přiřazení), a poté se inkrementuje proměnná n na pětku.

Kdybys chtěl v elektronické podobě knížku se základy programování v C, tak mi napiš SZ, pošlu ti jí.
Případně na serveru mcu.cz vycházel docela pěkný seriál o C zaměření na programování µC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 19:34    Předmět: Citovat

Xc8 to je ten prekladac od mikrocipu co robi preklad z c do asm zkomplikovanim kodu?
Tj to co moze logicky trvat 4instrukcien prelozi na 8 instrukcii... V free verzii.

Mal sisi nainstalovat mplab ide 8.xx a prekladac hitechpro, na nete je niekde plna verzia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund