Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Simson S 51
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2816
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: út říjen 09 2007, 5:41    Předmět: Citovat

No přišlo mě to úplně v pohodě a bez závad. Během dneška to tam chci dát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2816
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: út říjen 09 2007, 6:23    Předmět: Citovat

Je to tam ve schemata a ostatní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: út říjen 09 2007, 9:17    Předmět: Citovat

workhard napsal(a):
2 mega by měly jít mejlem poslat,už mě přišel i 6megovej mejl - seznam.cz


Iste, existujú mail-boxy u ktorých to ide. Ale vätšina poskytovateľov to obmedzuje na tie 2 mega.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 9:54    Předmět: Citovat

Je někdo z vás majitel Simsona S51? Zajímalo by mě jak se přesně postupuje při kontrole/seřízení hladiny paliva v plovákové komoře karburátoru. Nějak sem to asi z dostupných popisů nepochopil. Dělá se to na vymontovaném karburátoru, nebo na motorce? Chápu že na sestaveném karburátoru nechám natéct palivo z nádrže, pak přívod uzavře plovák přes jehlový ventil - to je mi jasný. Následně ale musím plovákovku otevřít, ale co dál? Tím že ji otevřu tak přece hladina trochu klesne protože z ní vyndám plovák Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 10:49    Předmět: Citovat

Nevím jak je to u simála, ale předpis pro seřízení karbíku pro fichtla určoval seřízení pomocí určení vzdálenosti konce ovládací páčky palivovýho ventilu od dolní plochy víka plovákový komory při uzavřeným stavu. To znamená, že plovák zvedal páčku ventilu tak dlouho, dokud se ventil nezavřel - a to bylo nastavitelný právě na sundaným víčku i bez plováku. Přesnou míru už si nepamatuju.

A třeba hladina paliva v karburátoru šáde - Jikov 32 SEDR a EDSR (120 a 105) se seřizovala pomocí šuplery (resp. hloubkoměru) právě při otevřeným deklu a NESTLAČENÝM PLOVÁKU. Křidýlko plováku ovládající zavírací ventilek muselo bejt ve stejný rovině jako horní hrana plovákový komory při hladině benzínu tuším 16mm POD HRANOU plovákový komory. Přitom bylo už počítaný právě s tím, že plovák má nějakej vlastní objem a že se zašroubováním víka zatlačí do komory, čímž vytlačí hladinu benzínu vejš.

Tudíž musíš najít origo seřizovací předpis pro simála - anebo to zkoušet ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7564
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 11:38    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

A třeba hladina paliva v karburátoru šáde - Jikov 32 SEDR a EDSR (120 a 105) se seřizovala pomocí šuplery (resp. hloubkoměru) právě při otevřeným deklu ...

Ale kdeže. Seřizovalo se to tak, že jsi sundal dekl, plovák byl přidělaný na deklu a ty polohy se vymezovaly nejlíp vrtákama s průměry 10 a 13 mm, jak ostatně ukazuje obázek z "Andrta", aneb bible všech majitelů těchto vozů.
Ty karburátory byly ještě v Tatře 613, jen v jiné "verzi" a byly tam dva. Ve škodivkách byl 32 EDSR (později SEDR) a v Tatrách byl 32-34 EDSR (později SEDR). Čísla 32 a 34 udávaly průměry škrtících klapek. V Tatrovkách měl větší průměr druhý stupeň a osazení tryskami a vzdušníky se trochu lišilo s ohledem na to, jak velký motor to "krmilo".



20180520_122939.jpg
 Komentář:
 Velikost:  59.68 kB
 Zobrazeno:  156 krát

20180520_122939.jpg



_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 16:54    Předmět: Citovat

Tak ale něco se na těch SEDR-ech seřizovalo právě při hladině nižší o určitý mm pod dosedací rovinou víka. Já už karbec ve škůdce nešteloval minimálně nějakejch 12 let - spíš dýl, protože už 14 roků nejezdím dlouhodobě jiný, než vstřikový auta - a jako příčurku jsem měl takovou A4 brožuru s popisama jednotlivejch soustav auta, bylo to vydaný někdy v půlce 80. let a nevím už kde ji fotřík tenkrát splašil - ale knížka á la "Jak na to" z vydavatelstvá Grada to rozhodně nebyla.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7564
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 17:11    Předmět: Citovat

U těch EDSR/SEDR byl plovák přimontovaný na víku toho karbecu a když jsi měnil těsnění, tak jsi musel plovák sundat - vyklepnout čep, na kterém to viselo. No a pak bylo dobrý to zase seřídit. U jedný stopětky byla závada - blbě to jede, jak kdyby se to uchlastávalo. Demontoval jsem to víčko, sundám plovák a ten plovák šplouchal, nějak se do něj dostal benzín a byl těžší než bylo soudruhy z Budějc (Jikov ČB) zamýšleno Laughing
Jinak netuším, co se takhle (jak popisuješ) seřizovalo; zase tak dopodrobna jsem ty karbecy nedělal. Když ještě žil jeden děd, který měl doma seřizovací stolici na karburátory přímo od Jikovu, tak jsem svoji 125 L vozil k němu. Vyndal karbec, sešteloval na tom, pak ještě došteloval na motoru předstih a tyhle věci; pak ta škodivka jezdila jak drak a žrala do šesti litrů.
Knihou jsem myslel publikaci z produkce SNTL - Jaroslav Andrt - Údržba a opravy automobilů Škoda 105 - 120 - 130 - Garde - Rapid. Mám vydání z roku 1987; na přebalu je červená škodovka zepředu a zezadu na deskách je Rapid zezadu. Pak (asi) vyšla novelizace o Škodu 125, 135 a 136. To je dobře napsaná knížka a nejednu Škodivku jsem podle ni opravoval. To už je ale dávno...

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 18:51    Předmět: Citovat

Nechme škodifky bejt, ať nejsme moc OT - ale určitě se tam něco štelovalo na vejšku hladiny pod hranou a byl to jeden ze základních kroků seřízení. A měřilo se to právě šuplerou při plováku mimo komoru. Možná nastavení akcelerační pumpičky, já už fakt nevím - tyhle karbce jsou dávno pasé Laughing Laughing Laughing Laughing

Ale do dneška si pamatuju, že vzdušníky volnoběžný a hlavní trysky se na obou typech musely nastavit tak, že se nejdřív zlehka zašroubovaly až na doraz do tělesa karbce a pak se volnoběžnej povolil o 3/4 otáčky od dorazu a vzdušník hlavní trysky na 1 a 1/4 otáčky od dorazu. Auto pak chytalo jen teplý, studený i při teplotě okolí 20°C vyžadovalo zařadit pro start sytič a nechat ho povytaženej do tý doby, než se rafička teploměru zvedla z dorazu = do teploty motoru kolem 40-45°C. Pak už se dal sytič zavřít a motor nechcípnul ani na křižovatce. S takovým nastavením škůdka s přehledem prošla emisní kontrolou, protože obvykle dávala maximálně 0,4 - 0,5% CO ve vejfukovejch plynech na volnoběh (limit byl 0,8%) a míň než 0,1% v ochuzeným režimu ve 2500 otáčkách (limit byl 0,25%). Nutným předpokladem byly čistý svíčky se správnou vzdáleností elektrod a v naprostý čistotě udržovaný celý zapalování od víčka indukční cívky přes víčko rozdělovače a kabely po koncoivky - aby vn nemělo šanci skákat mimo.

Jeden problém takhle nastavenej motor ale měl - a obrovskej. VŮBEC TOTIŽ NEJEL...
Rozjezd na křižovatce samotný zoufalství, devadesátka mezi dědinama s plynem až na podlaze jen tak tak, předjíždění s výjimkou babek cyklistek naprostej nesmysl a nesplnitelnej sen.

Ale stačilo vzít příslušnej šroubovák a vzdušníkem volnoběhu otočit asi o 1/12 otáčky víc doleva (víc ho otevřít) a vzdušníkem hlavní trysky asi o 1/4 otáčky stejným směrem. V ten moment škůdka obživla jako by ji polil živou vodou a dostala do motoru litr objemu navíc ... Na světlech potom nebyl problém při rozjezdu "nařezat" dvoulitrovýmu Kadettu, po dálnici se dalo "řítit" až 140km/h a ani při předjíždění se nenechávala "na trojáka" nijak zahanbovat ... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 19:20    Předmět: Citovat

Že by ? a cosi . A ještě příručka.

Naposledy upravil pepik9 dne po květen 21 2018, 17:00, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2018, 19:35    Předmět: Citovat

No ja, natürlich !!!! Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po květen 21 2018, 22:34    Předmět: Citovat

Tady https://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSyfA8&feature=youtu.be
v čase 42:35 je názorně ukázáno nastavení hladiny. Takže se to asi dělá měřením nasucho bez paliva.

Karburátor jsem vyčistil, seřídil do základního nastavení a namontoval. Motor při prvním pokusu ihned naskočil a chvíli se zdálo že dobrý, držel i volnoběh bez sytiče. jenže to trvá tak minutu, max dvě, začne se dusit a chcípne. Při dalším pokusu opět hned chytne chvíli se zdá že vše ok, reaguje na plyn, drží volnoběh, ale opět se po chvilce začne dusit, pokud včas zasáhnu přidáním plynu tak v otáčkách drží jinak se i po přidání udusí. Moc zatím nechápu na co bych se měl zaměřit. Zkoušel jsem i lehce pootočit šrouby bohatosti a vzduchu pro volnoběh od základního nastavení ale většinou se to celkově zhoršilo. Nejde mi do hlavy proč to třeba tu půlminutu nebo minutu po nastartování běží jakoby normálně (bez sytiče)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 22 2018, 0:16    Předmět: Citovat

Máš to nejspíš moc bohatý, uber mu kapku šťávy. To dušení se po ohřátí je dost jasnej příznak.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
duan



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 76
Bydliště: na sever od Boskovic

PříspěvekZaslal: pá květen 25 2018, 18:52    Předmět: Citovat

Jo,tohle jsem řešil minulý rok.Laborování s karbecem k ničemu nevedlo.Po koupi nového karbecu žádná změna! Surprised

Vyměň gufero na klice na straně zapalování.Po výměně simál šlape jak hodinky i se starým karbecem.Není to z mé hlavy,někde jsem to přečetl že je to typická závada simálů.

Tak ať se daří!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 25 2018, 19:08    Předmět: Citovat

Tak to si teda dovolím oponovat. Dvoutakt teplej chcípá nadbytkem paliva, ne falešným vzduchem přisávaným (třeba) netěsným guferem - když má falešnej vzduch, rozbíhá se naopak zároveň s ohříváním do vysokejch toček a v záběru netáhne!!!!
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund