Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak zajistit sepnutí od určitých otaček benzinového motoru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ramici



Založen: Jan 13, 2010
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 18:36    Předmět: Citovat

Elektronická regulace předstihu zážehu ARA 11-1979, str416 a ARA 12-1979, str455

Elektronické zapalování s řízením předstihu pro motocykly PE 7-2003, str7 (s jednočipem)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 18:46    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
6 válců je mu málo, že potřebuje zvyšovat výkon?
Počet válců neurčuje výkon. To může bejt klidně šestihrnková dvanáctistovka s 30kW Very Happy
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 19:18    Předmět: Citovat

No BMW tazko Wink Ja osobne som pred 20r takto experimentoval so svojou Audi 100 turbo benzin, motor podobny ako BMW, iba 5-valec, zvysovanim tlaku turba sa dalo dostat cez 200k az na fyzicku hranicu hydraulickeho rozdelovaca paliva, ale co sa tyka predstihu, tak to stalo za prd, ani vyrazne zvysenie predstihu neprinieslo ocakavany narast vykonu, maximalne tak klepanie ventilov - takze ja osobne by som mu odporucil vykaslat sa na to - usetri si zbytocnu namahu a cas Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33896
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 19:29    Předmět: Citovat

Z roku 1990 to bude 2,0 (110 kW) alebo 2,5l (141 kW).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4134

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 20:19    Předmět: Citovat

Ak má to auto 28 rokov a je to BMW, tak má na 100% nastavovanie predstihu. A určite sa dá nastavovať aj pre nízke a aj pre vysoké otáčky. Takže s predstihom by som začal najprv tam. Ale ešte predtým by som sa pozrel na splyňovač, lebo problém môže byť aj v ňom, že nedokáže vyvíjať dostatočné množstvo plynu. Či už kvôli zlému nastaveniu, alebo kvôli zaneseným ventilom a filtrom, alebo len kvôli tomu, že je to blbý model splyňovača. Najnovšie splyňovače majú vlastnú riadiacu jednotku. A keď už by sa mal predsa len nastavovať predstih nad rámec tovarenského, tak je potrebné zohľadniť množstvo iných parametrov, nie len otáčky. Podľa otáčok už predstih nastavuje ten továrenský. Stačí pridať alebo ubrať. Bežne sa na riadenie motora používajú tzv. viacrozmerné mapy, čo sú viacrozmerné tabuľky s dátami. Viď wikipédia a tuningové stránky.
Ja by som na to išiel cez troj-eurové Arduino, kde si môžete naprogramovať riadenie aké len chcete.
Ale ak chcete len obvod spínajúci relé od otáčok, tak na to stačí odpor, kondenzátor, tranzistor a relé.
Alebo niekde kúpte otáčkomer s LED-kami a relé pripojte na LED odpovedajúcu požadovaným otáčkam.
https://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2007/12/20/8_2_72129__2007-12-20_22-29-05_11.jpg
alebo
http://auto.inzertplus.sk/big.php?obrazek=283028.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: út květen 08 2018, 10:47    Předmět: Citovat

Pokud to má otáčkoměr,vstup tohodle vezmeš z toho otáčkoměrovýho výstupu.Ty impulzy převedeš na napětí F/U převodníkem s navrhovanym NE555/556(nebo speciálním obvodem jako např.SAK215) a komparátorem,co spíná výstup nad napětí,který dává převodník od 2000 vejš.Ten 555-kovej převodník je použitej ve většině LED otáčkoměrů z AR,akorát tohle nebude mít na výstupu A277,ale 1 komparátor s posilovacím Ic=1-3A trandem na výstupu,kterej bude spínat to relé nebo ventil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
legal



Založen: Feb 03, 2005
Příspěvky: 129
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út květen 08 2018, 15:47    Předmět: Citovat

Diky všem už vím jak to udělat a ve volnu to proberu se známým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: út květen 08 2018, 20:13    Předmět: Citovat

1 , 2.
Pdtlakovou i odstředivou regulaci měly i oktávky ze 60-tých... Jeden kámoš si koupil náhradní motor do Š120, rozdělovač neměl odstředivou regulaci. pak se ukázalo, že motor je z chladíciho kamionu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund