Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19515 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne prosinec 31 2017, 17:47 Předmět:
Jojo, ty TDK-SA mají celkem stabilní výstupní úroveň ještě na 10 kHz, u kazet typu I totiž už na 8 kHz je rozptyl výstupních úrovní i během přehrávání jedné kazety i přes 6,5 dB. Zatímco na 333 Hz dávají pásky po celé délce celkem stabilní výstupní úroveň, tak úroveň 8 kHz se v celé délce kazety nezanedbatelně mění, takže jde o to, jak na kazetě najít místa vykazující maximum a minimum a pak místo, kde je úroveň právě mezi nimi, a na tomto místě dostavit předmagnetizaci tak, aby frekvence 333 Hz a 8 kHz vypadly z pásku ve stejné úrovni. Mimochodem - s feritovými hlavami (SONY TC209SD) potřebuji pro tento stav předmagnetizační proud o 4,5 dB vyšší, s permalloyovou (jak v decku s elektronikou vlastní konstrukce, tak v Unitra Finezja M551S) je třeba předmagnetizační proud zvýšit o nejméně 5,5 dB, aby na tom chromky chodily rovně, jestliže na něm chodí rovně kazety s obyčejným páskem.
Žádný z kazeťáků nepracuje s předmagnetizacčním proudem, při kterém dává pásek na 333 Hz maximální výstupní úroveň, ale s proudem asi o 1,8 až 2 dB nižším, jinak dojde k zbytečně výraznému odmazání výšek, než pásek opustí oblast pólových nástavců hlavy. Ono k tomu odmazání samozřejmě bude docházet dál, ale ty 2 dB předmagnetizace dělají na 8 kHz rozdíl dost přes 6 dB. O kolik, to záleží na typu hlavy a délce opásání čela páskem.
Založen: Feb 02, 2011 Příspěvky: 491 Bydliště: Bratislava IV
Zaslal: ne prosinec 31 2017, 17:56 Předmět:
S tou predmagnetizáciou možno pôjdem na nižšie hodnoty o 1 až 2 dB, ako píšeš. Bude to závisieť od posúdenia reálnych hudobných záznamov, predovšetkým od podania sykaviek. Potom bude možné s výhodou ubrať zdvih v záznamovom zosilňovači.
TDK-SA jsou slušné kazety, pár jich taky používám. Starší i novější. Jen u jedné starší hraje na straně A levý kanál o dost slaběji než pravý. Dělá to u záznamu pořízeného na různých přístrojích, tzn. problém je v pásku, který při tom není nijak viditelně poškozen. Pozitivní zkušenost mám i s typem SF.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: ne prosinec 31 2017, 18:11 Předmět:
TDK-SF mám zastoupeny ve sbírce ve dvou pouhých exemplářích a trpí podivným jevem: nedokonalou smazatelnosti starého záznamu, v pauzách jsou slyšet stopy fortissim a basů, tak něco, deck není z posledních jmenovitě Aiwa AD-F910 E 3-hlaváč s interní kalibrací i když historický již dnes (1992) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: ne prosinec 31 2017, 18:32 Předmět:
Pro dokonalý smazání předchozího, nejspíš hodně promodulovaného záznamu postačí stroj jakkoli donutit k přepnutí na Me, pokud to už na Me je zařízený. Mazací hlava v takovém případě dává takovej tok do mezery, že Ti to zblízka smaže i některý vzpomínky
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: ne prosinec 31 2017, 18:37 Předmět:
pozici tape IV (metal) má ale funguje a přepíná se automaticky na principu identifikačních otvorů v kazetě, no zblbnout mašinu se dá přelepením těchto izolepou _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 02, 2011 Příspěvky: 491 Bydliště: Bratislava IV
Zaslal: ne únor 18 2018, 13:51 Předmět:
Pre kolegov, ktorí sa venujú magnetickému záznamu, by som chcel ešte v krátkosti uviesť niekoľko postrehov z výmeny hlavy. Predovšetkým nová hlava z Permalloy má citeľne lepšie magnetické vlastnosti, hlavne permeabilitu a menšie straty v porovnaní s originálnou F&F hlavou PF 145 3602A. Tieto feritové hlavy majú vynikajúcu životnosť, ale pravdepodobne za cenu niekoľkých kompromisov. To som si všimol už vtedy, keď sa v Tuzexe objavil nový Sony TC-377 a ja som predal svoj TC-366 aby som ho mohol kúpiť. Feritové hlavy vyžadovali pomerne časté použitie odmagnetovača, inak sa pri používaní krátkodobého zastavenia pásu Pause vyskytovali lupance a aj základný šum vymazaného pásu nebol úplne hladký a jemný, ale obsahoval nepatrný štabarc.
Rozdiel v charaktere základného šumu, aj keď v trochu menšej miere, je možné pozorovať aj v našom prípade. Odstup šumu sa trochu zlepšil aj z dôvodu, že nová hlava má výstupné napätie vyššie asi o 2 dB. Jej štrbinové straty sú citeľne nižšie, s použitím pásu TDK-SA 90 je rozdiel na 10 kHz asi 4 dB. Čo je tiež veľmi zaujímavé, pre hodnotu predmagnetizácie, ktorá je daná prepínačom BIAS v pozícii CrO2 je rozdiel úrovní záznam/snímanie (1 kHz) pre materiál TDK-SA 90 (CrO2) 0 dB, s feritovou hlavou (za zhodných podmienok) to bolo nepríjemných -2,5 dB. Druhý TC-204SD na porovnanie nemám, ale mám tu TC-186SD, ktorý je v hlavných rysoch prakticky zhodný s TC-204SD, takže vyššie uvedené závery potvrdzuje.
Z firmy AME.cz som skúsil 5 druhov kazetových hláv a závery – pre prax a ďalší rozvoj vednej disciplíny- ako sme písali za boľševika sú takéto:
1. Kazetové hlavy tam majú veľmi dobré. Hodia sa ako náhradný diel pre všetky kazeťáky, s jednoduchým záznamovým zosilňovačom, ktorý z pohľadu hlavy pracuje ako zdroj konštantného prúdu,
2. Hlavy s označením CrO2 a Metall veľmi dobre nahradia u nás v Tesle (a v PL) používanú hlavu ALPS F56D.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: ne únor 18 2018, 18:02 Předmět:
hej, soňáčik TC377 strýka Mority mal inštalovaný šaltr tape select - dvojpolohový normal / special a povez ako sa to prejavilo na základnom šume pása ? iba teoreticky, na hentaku mašinu som žial nědosahol... _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 02, 2011 Příspěvky: 491 Bydliště: Bratislava IV
Zaslal: ne únor 18 2018, 23:08 Předmět:
Prepínač Normal/Special bol navrhnutý pre pásy Sony PR-200 a Sony SLH. PR-200 mal vlastnosti približne ako Agfa PE-41 (teda na 9,5 cm/s slabota) a SLH mal vlastnosti blízke Agfa PE 49 HiF (veľmi dobrý). SLH mal vysokoleštenú aktívnu plochu a rub pásu bol čierny matný ako u štúdiových pásov. Odstup šumu bol v prípade pásu SLH lepší hlavne z dôvodu jeho vyššej citlivosti, takže snímací zosilňovač sa prepol na nižší zisk. Priaznivo sa prejavil aj menší zdvih záznamovej charakteristiky na vysokých tónoch.
Že si na také mašiny nedosiahol? Boli fakt hodne drahé. Sony TC-366 stál 1400,- tuzexových korún a TC 377 stál 2400,-
Neskôr (asi v roku 1980) som sa domákol, že v Rakúsku existuje niečo ako internetový obchod bez internetu .
Fungovalo to ako napr. Conrad. Napísal som si o tlačený katalóg s cenníkom (exportné ceny). Tam som si vybral Sony TC-399. Zaplatiť bolo nutné "vonku" šilingami, potom prišiel magnetofón v balíku poštou. Magnetofón vyšiel asi na 5000 Kčs a k tomu asi 2000 Kčs clo. Koľko stál vtedy B-115?
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po únor 19 2018, 4:23 Předmět:
hej, to by celkom šlo, nový TC399 za 7000 Kčs, Tesla B73 v tej istej dobe cca 6490 Kčs, B113 5400 Kčs
a B116 (tape-deck, tvrdé long-life hlavy ANH) 5100 Kčs
Tuzex Akai GX620 - 4500 TK
Tuzex ReVox A700 - 5100 TK
černotržný vexlkurz bol približne 5-6 Kčs / 1 TK to okolo roku 1981-82 _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po únor 19 2018, 10:44 Předmět:
A700 musela stát v Tuzu víc. Protože já kupoval B77 okolo roku 84 za nějakých pět tisíc pojebaných bonů a nějaký drobný, B77 je proti A700 trochu "srágora".
Ve Zlíně nahoře na Prioru mě ty slepice už znaly, lozil jsem tam furt pro pásky a drobnosti. Ale když jsem v Brně kupoval 4 Shury 565SD, tak jsem asi působil nedůvěryhodně, když se mě krásná slepice optala "a máte na to?"
Mimochodem v dnešní době jsou to mikrofony úplně na hovno. Nebo spíš na nástroje, kde je potřeba prezenční špička až 3dB někde na 5kHz. A tolikých peněz to stálo...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po únor 19 2018, 11:37 Předmět:
asi jo čoéče...možná to bylo béčko77, nepamatuji se již moc dobře, těch ReVoXů byla celá řada, stal v tůzu v Ostravě na nejvyšší poličce asi půlrok, chodili jsme študáci očumovat vykladní skříň "vyspělého kapitalismu"
pekná galeria, však:
http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/81.htm _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: ne únor 25 2018, 1:20 Předmět:
Když už jsme ve vlákně o Sony, tak k TC-D5M bych si chtěl pořídit ještě tohle.
Ti "lepší" reportéři ČRo tohle používali jako synchro s kamerou, anebo na dotáčky zvuku ještě okolo roku 2000.
Ti línější už to prali přímo do kamer, nebo měli MD rekordéry, ne větší než sám minidisk, ale s poměrně kvalitními mikrofony a dal se na to navléct i vinšuc. Měli to jakoby diktafony, ale v "HiFi" kvalitě.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.