Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Destrukce
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 19:32    Předmět: Destrukce Citovat

Jak vypadá rozstřelenej tranzistor hodně z nás vidělo nejen na fotkách, ale i zažilo na vlastní kůži. Link vede na video, který ukazuje jak to dopadne, když se rozstřelí přetočenej Wankel - zážitek k nezaplacení ...
https://www.garaz.cz/magazin/motorsport/3004849-wankeluv-motor-teto-nadherne-mazdy-exploduje-v-10-000-otackach?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8964
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 19:37    Předmět: Citovat

To jsou fakt obrazek_cenzuraí vemena. Evil or Very Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 20:01    Předmět: Citovat

A miliardama takových píčovin je zapráskanej celej internet včetně trubek.
Je úchylárna se na netu chlubit, jakej jsem obrazek_cenzura...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 20:11    Předmět: Citovat

Týýý vole, ukopat palice a nasrat jim do krku Evil or Very Mad.
Kdyby tam aspoň strčili motor z RX7/RX8, který jsou vůči tuzingu docela odolný, ne, tyhle čmoudi musej zrušit historickej a ne zrovna běžnej motor Shocked.

P. S.: proč dělat tříválce, když stačej třírotory? Na nákupy, myslím, 600 koňů stačit bude (no a pak je tam čtyř-, šesti- i dvanáctirotor Twisted Evil).

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill


Naposledy upravil MetalGod dne st prosinec 06 2017, 20:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33754
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 20:46    Předmět: Citovat

Sice ho znicili, ale aspon nie umyselne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 20:53    Předmět: Citovat

Ne, vůbec ne úmyslně ho rvali naprázdno na místě do votáček ... jen aby zjistili, jak velkej rámus dá vejfuk, úplně votevřenej a vyvedenej bokem pod dveře = s minimálním protitlakem, kterej by do určitý míry omezoval maximální točky ... Souhlas s Metalgodem, to byla vražda motoru ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 20:59    Předmět: Citovat

Tyhle motory, jak je nám, v končinách, kde prakticky nejsou k vidění, známo, jsou totiž strašně choulostivý na přetáčení, tudíž nutně potřebujou omezovač otáček. Prostě snadno můžou jít do otáček mnohem vyšších, než na který jsou stavěný. Tuším, že se u tohohle roztrhnul píst, taky to mohla odnýst "klika".
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12024
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 21:26    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
Tuším, že se u tohohle roztrhnul píst, taky to mohla odnýst "klika".

z toho videa je zřejmé, že to odneslo všechno okolo toho rotačního pístu . . .
a na zemi pod morem zůstaly úlomky bloku a zbytků pístu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 21:45    Předmět: Citovat

Tak jestli byl roztočený opravdu na 10k, tak to MUSELO už díky ostrému pístu rozmlátit celou komoru i zlomit hřídel, pardon "kliku".
Byl to záměr - japonci o tendenci wankelu k přetáčení velmi dobře věděli a určitě motor proti tomu zajistili.
Starší klasické motory měly svůj "přirozený" omezovač otáček v setrvačné hmotě kladívka zapalování - pokud kladívko přestalo stíhat, tak to prostě přestalo pálit, třebaže až někde na 6.000-7.000 - ale už to moc nerostlo. To ještě klasický motor s přímočarými písty nutně nemusí zničit, pokud ovšem nepovolí dřív něco jiného, už vyloženě načatého.

V momentu, kdy dali do Favorita i k tomu starému OHV motoru bezkontaktní elektronické zapalování, tak museli přímo v obvodu zapalovací jednotky udělat opatření dvojí derivací, aby motor nešel tak snadno přetáčet. Tam jde ta derivace vyřadit taky, resp. posunout a potom můžete motor Favála taky ničit třeba osmi tisíci a víc, jak bude libo. Dokud neuletí nějaký ventil, vahadlo, nebo to nezláme tyčky - cokoliv.
Kdo by si chtěl prohlídnout originál výrobní dokumentaci a komentář ke kompletní zapalovací jednotce z PAL Magnetonu, tak ji mám celou k dispozici. Opravovaly se spolu s alternátory, regulátory a elektronikou enderáckých bufíků Karosa v PV místního JZD až do roku 91, tam odtud to všecko mám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33754
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 21:55    Předmět: Citovat

Zavodne wankely sa pouzivaju aj nad 10 tisic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 16:13    Předmět: Citovat

Jo, můžou točit i k 20k, ale jsou na to stavěný, ne jak to prdítko ze 70. let.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 16:35    Předmět: Citovat

Přesně tak, na síly vznikající při takovým počtu otáček musí bejt ten motor dimenzovanej - motorkový 4-takty dneska běžně "točí" 14-16 000 otáček a nejsou výjimkou "výlety" k hranici 20 000RPM, ve formuli 1 byl omezenej limit na otáčky taky nastavenej až potom, co jejich TEHDY JEŠTĚ ATMOSFÉRICKÝ agregáty svorně atakovaly tu samou hranici 20 000RPM - a nikdo ale nechce ty samý točky po agregátu z civilního auta, konstruovanýho na 6000RPM běžnýho rozsahu a 7 500 kritickejch otáček. Ždímat z takovýho motoru 10 000 bez VÝRAZNÝ úpravy mechanický konstrukce je docela masakr ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 18:20    Předmět: Citovat

Já sem taky zvědavej co ta moje popelnice, esli se dá do kupy trochu bouda, co s tím hodlaj dělat na emisích. Ten náklaďákovej motor (Sofim 2,8 TD) se NIKDY v reálným provozu nepodívá ani k 5000, i když je lehce nadčtvercovej, tak krom lokomotivního hluku to už nad 4000 nic moc nedělá, už i tak 3500 je rozumnej strop. A to prázdný, natož plný, to ani z útesu. Čili na takový otáčky se to může dostat maximálně fakt na ten volnoběh.

Každej motor se po čase usadí v režimu, v jakým je provozovanej. Esli mi tu budou chtít točit nad 4500 (má to konec někde na 6000 nebo snad eště víc), aby vykurvili ventily nebo ložiska a já moh dělat generálku, tak je vezmu trubkou přes hnátu. Kór když zatímco se vočipovaní vochcáfkáři bojej, že korekční koeficient na saze jim sundaj z 0,5 na 0,05, já mám oficiálně v techničáku 1,48 - to nebude hulit na vysokejch votáčkách nad limit ani kdybych do toho sypal mletý uhlí. Zahulí to maximálně při velice výrazným podtočení, což nikoho nezajímá, samozřejmě. Tak to snad nebudou kokoti Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 20:53    Předmět: Citovat

No a pak se ti obrazek_cenzura diví, že se dělaj technický bez aut Rolling Eyes Už nás to v rodině jednou stálo repasi hlavy.

Tak holt nebude funkční diagnostika a dělejte co umíte Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá prosinec 08 2017, 1:51    Předmět: Citovat

Behemot napsal(a):
Já sem taky zvědavej co ta moje popelnice, esli se dá do kupy trochu bouda, co s tím hodlaj dělat na emisích. Ten náklaďákovej motor (Sofim 2,8 TD) se NIKDY v reálným provozu nepodívá ani k 5000, i když je lehce nadčtvercovej, tak krom lokomotivního hluku to už nad 4000 nic moc nedělá, už i tak 3500 je rozumnej strop. A to prázdný, natož plný, to ani z útesu. Čili na takový otáčky se to může dostat maximálně fakt na ten volnoběh.

Tak, jestli u toho máš nEGR ventil, se schválně podívej do sání. S největší pravděpodobností zjistíš, proč nEGR, jinak řečeno, motor s těžkým astmatem může tak ňák chodit, ale rozhodně ne běhat Wink

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund