Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st prosinec 06 2017, 20:11 Předmět:
Týýý vole, ukopat palice a nasrat jim do krku .
Kdyby tam aspoň strčili motor z RX7/RX8, který jsou vůči tuzingu docela odolný, ne, tyhle čmoudi musej zrušit historickej a ne zrovna běžnej motor .
P. S.: proč dělat tříválce, když stačej třírotory? Na nákupy, myslím, 600 koňů stačit bude (no a pak je tam čtyř-, šesti- i dvanáctirotor ). _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Naposledy upravil MetalGod dne st prosinec 06 2017, 20:47, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31827 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 06 2017, 20:53 Předmět:
Ne, vůbec ne úmyslně ho rvali naprázdno na místě do votáček ... jen aby zjistili, jak velkej rámus dá vejfuk, úplně votevřenej a vyvedenej bokem pod dveře = s minimálním protitlakem, kterej by do určitý míry omezoval maximální točky ... Souhlas s Metalgodem, to byla vražda motoru ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st prosinec 06 2017, 20:59 Předmět:
Tyhle motory, jak je nám, v končinách, kde prakticky nejsou k vidění, známo, jsou totiž strašně choulostivý na přetáčení, tudíž nutně potřebujou omezovač otáček. Prostě snadno můžou jít do otáček mnohem vyšších, než na který jsou stavěný. Tuším, že se u tohohle roztrhnul píst, taky to mohla odnýst "klika". _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st prosinec 06 2017, 21:45 Předmět:
Tak jestli byl roztočený opravdu na 10k, tak to MUSELO už díky ostrému pístu rozmlátit celou komoru i zlomit hřídel, pardon "kliku".
Byl to záměr - japonci o tendenci wankelu k přetáčení velmi dobře věděli a určitě motor proti tomu zajistili.
Starší klasické motory měly svůj "přirozený" omezovač otáček v setrvačné hmotě kladívka zapalování - pokud kladívko přestalo stíhat, tak to prostě přestalo pálit, třebaže až někde na 6.000-7.000 - ale už to moc nerostlo. To ještě klasický motor s přímočarými písty nutně nemusí zničit, pokud ovšem nepovolí dřív něco jiného, už vyloženě načatého.
V momentu, kdy dali do Favorita i k tomu starému OHV motoru bezkontaktní elektronické zapalování, tak museli přímo v obvodu zapalovací jednotky udělat opatření dvojí derivací, aby motor nešel tak snadno přetáčet. Tam jde ta derivace vyřadit taky, resp. posunout a potom můžete motor Favála taky ničit třeba osmi tisíci a víc, jak bude libo. Dokud neuletí nějaký ventil, vahadlo, nebo to nezláme tyčky - cokoliv.
Kdo by si chtěl prohlídnout originál výrobní dokumentaci a komentář ke kompletní zapalovací jednotce z PAL Magnetonu, tak ji mám celou k dispozici. Opravovaly se spolu s alternátory, regulátory a elektronikou enderáckých bufíků Karosa v PV místního JZD až do roku 91, tam odtud to všecko mám.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt prosinec 07 2017, 16:13 Předmět:
Jo, můžou točit i k 20k, ale jsou na to stavěný, ne jak to prdítko ze 70. let. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31827 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 07 2017, 16:35 Předmět:
Přesně tak, na síly vznikající při takovým počtu otáček musí bejt ten motor dimenzovanej - motorkový 4-takty dneska běžně "točí" 14-16 000 otáček a nejsou výjimkou "výlety" k hranici 20 000RPM, ve formuli 1 byl omezenej limit na otáčky taky nastavenej až potom, co jejich TEHDY JEŠTĚ ATMOSFÉRICKÝ agregáty svorně atakovaly tu samou hranici 20 000RPM - a nikdo ale nechce ty samý točky po agregátu z civilního auta, konstruovanýho na 6000RPM běžnýho rozsahu a 7 500 kritickejch otáček. Ždímat z takovýho motoru 10 000 bez VÝRAZNÝ úpravy mechanický konstrukce je docela masakr ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Já sem taky zvědavej co ta moje popelnice, esli se dá do kupy trochu bouda, co s tím hodlaj dělat na emisích. Ten náklaďákovej motor (Sofim 2,8 TD) se NIKDY v reálným provozu nepodívá ani k 5000, i když je lehce nadčtvercovej, tak krom lokomotivního hluku to už nad 4000 nic moc nedělá, už i tak 3500 je rozumnej strop. A to prázdný, natož plný, to ani z útesu. Čili na takový otáčky se to může dostat maximálně fakt na ten volnoběh.
Každej motor se po čase usadí v režimu, v jakým je provozovanej. Esli mi tu budou chtít točit nad 4500 (má to konec někde na 6000 nebo snad eště víc), aby vykurvili ventily nebo ložiska a já moh dělat generálku, tak je vezmu trubkou přes hnátu. Kór když zatímco se vočipovaní vochcáfkáři bojej, že korekční koeficient na saze jim sundaj z 0,5 na 0,05, já mám oficiálně v techničáku 1,48 - to nebude hulit na vysokejch votáčkách nad limit ani kdybych do toho sypal mletý uhlí. Zahulí to maximálně při velice výrazným podtočení, což nikoho nezajímá, samozřejmě. Tak to snad nebudou kokoti
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá prosinec 08 2017, 1:51 Předmět:
Behemot napsal(a):
Já sem taky zvědavej co ta moje popelnice, esli se dá do kupy trochu bouda, co s tím hodlaj dělat na emisích. Ten náklaďákovej motor (Sofim 2,8 TD) se NIKDY v reálným provozu nepodívá ani k 5000, i když je lehce nadčtvercovej, tak krom lokomotivního hluku to už nad 4000 nic moc nedělá, už i tak 3500 je rozumnej strop. A to prázdný, natož plný, to ani z útesu. Čili na takový otáčky se to může dostat maximálně fakt na ten volnoběh.
Tak, jestli u toho máš nEGR ventil, se schválně podívej do sání. S největší pravděpodobností zjistíš, proč nEGR, jinak řečeno, motor s těžkým astmatem může tak ňák chodit, ale rozhodně ne běhat _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.