Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konstrukce a stavba bldc motoru.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zedisdet



Založen: Mar 21, 2015
Příspěvky: 85
Bydliště: Noyal Pontivy

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 10:05    Předmět: Citovat

elektrosvit: Dekuji za jedni konstruktivni prispevek v tehle debate.

termit256: Vubec netusim proc resis napajeni, dotaz byl k motoru. Nebo muze podle tebe ovlivnit konstrukci zda to napajim z 48Vtove olovene trakcni baterie nebo treba z LiPoFe clanku obdobneho napeti? (Ale pokud byl tvuj dotaz jen zvedavost, ikdyz k nicemu ti to neni, tak mam k dispozici prave ty olovene trakcni baterky o neuplne zname kapacite, ale jiste vetsi nez 250Ah. Jsou to starsi baterie z el.paletaku) A hodina chodu? Proc? Nenapadlo te ten max. vykon potrebuji jen na velmi kratky cas a az realny provoz ukaze jaka kapacita baterek bude optimalni. A nesmysl je stavet motor mencich vykonu, ten koupis za jeste rozumnou cenu.

EKKAR: Ten odkaz predtim byl jen na ukazku ze lze postavit i daleko vykonnejsi motor. Ja muzu vychazet z tohodle: http://www.en.net.ua/diaz/emotor/?var=motor1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 22:14    Předmět: Citovat

Dej pak vědět, jak jsi dopadnul se stavbou motoru. Pro případ, že by někdo řešil podobný problém v budoucnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zedisdet



Založen: Mar 21, 2015
Příspěvky: 85
Bydliště: Noyal Pontivy

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 23:35    Předmět: Citovat

Prozatim budu muset vychazet z toho co bude. Zitra jedu pro nefunkci pracku LG s directdrive, motor zni budu mit jako experimentalni kus.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 11 2017, 0:38    Předmět: Citovat

No až teda na to, že ten Direct Drive od LG má vnitřní rotor = buben s permanentníma magnetama a na statoru = vaně má buzený cívky ... zatímco všecky vostatní vopráski cos tady linkoval byly "inverze" = vnitřní buzenej stator a vnější rotující magnetickej rotor. Princip je sice totožnej, ale třeba způsob chlazení i základní konstanty pro výpočty proudový hustoty i magnetickýho toku se "poněkud" lišej ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zedisdet



Založen: Mar 21, 2015
Příspěvky: 85
Bydliště: Noyal Pontivy

PříspěvekZaslal: so listopad 11 2017, 7:22    Předmět: Citovat

EKKAR: Podle obrazku z netu to ma rotacni plast.
http://images.esellerpro.com/2131/I/134/309/SAM_4033.JPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jova1



Založen: Dec 20, 2007
Příspěvky: 1249
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora

PříspěvekZaslal: so listopad 11 2017, 8:17    Předmět: Citovat

Já tam teda vidím z těch cívek koukat plechová jádra. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9743
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so listopad 11 2017, 12:43    Předmět: Citovat

Mají rotující plášť. ten "tisícihran" je spojen z bubnem, stator je pomocí těch nekolika ok přišroubován na "vanu". akorát nechci kecat, ale tyto motory jsou snímačový (mají někde 3 hallový sondy na zjišťování polohy rotoru)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: so listopad 11 2017, 12:55    Předmět: Citovat

Snímač s Hallovkami tam musí být. Podle signálů z nich jsou spínány tranzistory v měniči. Poloha rotoru se snímá diskrétně po 60° elektrických. 3 Hallovky jsou vůči sobě rozmístěny po 120° el. Při tom platí, že 1° el = 1° mech*p, kde p je počet pólových dvojic. Takže například u šestipólového stroje (2p = 6) jsou úhly mezi Hallovkami 40° mech. Na kódovacím kotoučku, který běhá okolo Hallovek, je tolik segmentů, kolik je pólových dvojic. Segment a následující mezera mají dohromady 360° el. (180° el. je logická 1 a zbylých 180° el. logická 0). Takže u zmíněného šestipólového stroje bude mít kotouček 3 segmenty o 60° mech. a mezi nimi budou mezery rovněž o 60° mech. Méně často se používají fotoelektrické snímače. Vinutí stroje je trojfázové spojené do hvězdy. Měnič pracuje tak, že dvě cívky (fáze) jsou vždy v sérii a třetí cívka (fáze) je odpojena. Každou fází protéká proud po dobu 120° el. a po dobu zbývajících 60° el. je fáze odpojena.

Motor na obrázku, jestli dobře počítám, je dvanáctipólový (12 magnetů). Snímač je vidět vpravo vedle silového připojovacího konektoru. Má 5 vývodů, z nichž 1 bude napájení, 1 zem a zbylé 3 budou výstupy z Hallovek. Pod zalévací hmotou budou určitě další součástky. Kódovací kotouček zde není, využívá se přímo "průjezdu" magnetů okolo snímače. Magnetů je 12, 6 z nich bude S-J a 6 J-S. Jedny z nich, třeba S-J, budou vyhodnocovány jako logická 1, ty opačné jako logická 0. Zanedbáme-li mezery mezi magnety, pak jeden magnet odpovídá 30° mech. (360 : 12 = 30). Protože je stroj dvanáctipólový, tedy 2p = 12, pak jeden magnet skutečně odpovídá 180° el., což odpovídá segmentům kódovacího kotoučku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund