Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so listopad 04 2017, 9:26 Předmět:
A co je to za pitomost u těch rámových Hond - regulace napětí NE ???
Každá musí mít regulaci napětí-buzení alternátoru, co kdyby motoru jeblo a otáčky vyletěly třeba na 5000? To ta centrála pak přepětím všecko zničí?
Pěkná pííčovina teda. To je tak, když podobný zařízení prodávají čurráci, co ani neznaj principy toho, co mají ve skladě..
Založen: Sep 05, 2004 Příspěvky: 1024 Bydliště: UL
Zaslal: so listopad 04 2017, 9:44 Předmět:
tos' mě zaskočil, evidenci si nedělám ale odhadem asi 100 ročně. Teď jsem se kouk na fakturu a zjistil jsem že jsem ji koupil v březnu 2011 (nějak ten čas letí, myslel jsem že je mladší).
Je to hrubý odhad - celkem možná něco přes 600 mHod.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: ne listopad 05 2017, 11:12 Předmět:
sinclair napsal(a):
A kolik má ten Tvůj Kipor zatím motohodin?
Víš, jak je to s těmi inspiracemi a asijskými kopiemi..Japonci jsou fakt pečliví a na kritická místa neomylně použijí správný materiál, komponent a správně ho dimenzují. Při tom kopírování se ledacos ošidí stylem "tohle by klidně mohlo bejt menší a plastový" - třeba blbá vrtule větráku. Ten pečlivý japonec asi kurvva dobře věděl, proč na vrtuli použil vyvažovaný odlitek z lehké slitiny a ne plast - a tak by se dalo pokračovat až do blba a skončíme třeba u ložisek z čínského bláta.
Ve výsledku třeba je ta mašina opravdu velice podobná nějakému osvědčenému vzoru a modelu renomované firmy v oboru, jenže ten byl osvědčený a spolehlivý z toho důvodu, že to byl originál renomované firmy a měl všude to, co tam patří. Neboť renomovaná firma s dlouholetou tradicí, jako je třeba Honda, jaksi nemá důvod si kurvvit pověst nějakými ojebanými sračkami.
Řekněte mi - jaký přesně důvody jsou pro nahrazení přímého 1F či 3F alternátoru 230V či 3x400V s dobře řešenou, jednoduchou regulací za: "nějaký" speciální alternátor, co tam stejně zase být musí, ale za ním další kupa nespolehlivé čínské elektroniky, co ani neumí stvořit slušné sinusové napětí a při každém větším nárazu padá?
Vždyť ta úměra o poruchovosti vs. počtu nutných elektronických součástek vs. jejich cena pořád platí, u asijských kopií polovodičů a všeho dalšího dvojnásob?
Proč všude, kde to principiálně není nutné, složitou elektroniku cpát?
Jako já chápu, že alternátor, dávající místo 50Hz třeba 500Hz, určitě bude menší, nějaká úspora tam jistě bude. Ale stojí ta úspora za zvýšenou poruchovost a životnost?
Elektrocentrála přeci není spotřebka na dva roky - nebo už je taky??
Není ve výsledku levnější pořízení značkového stroje za 40k a na dvacet let, než se co 4-5 roků otravovat s nákupem 4-5 jakýchsi, zpravidla už neopravitelných pajců, každý za 10k?
Doporucujem tu tvoju ospevovanu hondu rozobrat... Vackove koleso je z plastu nalisovane na hriadel. Tolko k kvalite. Ja mam cinu a to koleso je este kovove ale motor je z 2011. Ale iluzie si nerobim, ze casom kvalita klesne aj tam.
Tak ze ci mam dat 10k na 2 roky alebo hondu za 40k tiez na 2 roky lebo tolko je zaruka. Odpoved urcite budes vediet.
Druha vec je ze honda mozno mozno pojde 2 roky a pokazi sa. Kdez to cina bude loteria a mozno chcipne po 2 mesiacoch.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7936 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne listopad 05 2017, 11:26 Předmět:
Mám Epsi 1000 kde je motor Honda, skříň a možná i invertor sestavil někdo jiný. Diskutovali jsme s majiteli různých centrál a čeho jsem ušetřen, jsou problémy se startem. Když moje Honda byla dlouho bez provozu a je opravdu kosa, naskočí max na druhé škubnutí. Jinak vždy na první. Je to invertor, tedy nezáleží na otáčkách motoru, při malém odběru jede na volnoběh, spotřeba do 0.5l/h podle zatížení. Nemá čistý sinus, je to střídač ale zřejmě nějakými LC filtry tam nejsou ostré obdélníky a nikdy jsem neměl problém s připojením na cokoli. Díky invertoru vždy 50Hz a 230V. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Shodl se teda někdo na něčem? Zatím je to ode zdi ke zdi - Honda krám, Čína krám, jenom jó ty 15+ let starý jsou držáky, paně…akorát kde to koupim, že?
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 30 2017, 13:25 Předmět:
No to je právě ten problém. Že se to už nejmíň 15 roků vomrdává a v podstatě není možná koupit opravdu jednoduchý, provozně spolehlivý stroj jako celek. Jak vidno z předchozího, na každém z nich se něco sere a ani vynikající mechanik/elektronik by asi nebyl schopnej z několika různých strojů různýho původu/výroby a jejich dobrých/spolehlivých částí složit jeden celý spolehlivý a dobrý stroj.
A kdo by to taky mimo svého koníčka dělal, žejo.
Každý, kdo se pídí po nějaké centrále, asi chce jednoduchý, ale hlavně spolehlivý a na údržbu nenáročný stroj - anžto spolehlivost startu i provozu je u typicky krizově záložního zdroje jaksi stěžejní věcí, žeáno.
Proto tak vychvaluju tu "starou Hondu", anžto je to ještě opravdu Honda, možná ne japonské výroby, ale nemá to v sobě vůbec nic složitého a na údržbu náročného, pokud nepočítám běžnou a samozřejmou provozní. Natož tak ještě kupu potenciálně nespolehlivých součástek v podobě invertoru, který bych stejně kvůli výstupu nesnesl /já teda jo, ale některý části aparátu ne../.
Má to primitivní motor a primitivní regulaci, chytá to na první škub, jak píše mira, nějak extra to i přes trvalých 3.000ot/min nežere /vzhledem k zátěži a režimu/ a mám ji už léta prověřenou v nejrůznějších situacích.
Ta poslední byla fakt kriticky nouzový provoz 850W 3F motoru čerpadla - s běhovým kondenzátorem myslím 100uF, protože centrála je jednofázová.
Jiný kondík nebyl zrovna po ruce.
Tohle by podle mě typický invertor 1-1,5kVA místo obyčejného 1kVA alternátoru jen velmi těžko snášel..
Naposledy upravil sinclair dne so prosinec 30 2017, 13:31, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 30 2017, 15:19 Předmět:
Víte, v čem vidím největší problém?
Jestliže jsem před lety vysolil 40k u autorizovanýho dovozce Hondy /mělo to být ještě o 2,5k víc, ale uzavřel jsem u nich smlouvu na servis/, tak jsem měl jakousi jistotu, že u autorizovaného dovozce nekupuju pajcovanej rejžáckej křáp a že to bude fungovat, když bude nutně potřeba - což tedy zatím vždy bylo.
Ale dneska - i když vysolíte těch 40k, tak kde máte i za prachy tohoto řádu nějakou minimální jistotu, že Vám nepodstrčí křápa?
Notabene při složitosti těch invertorových. Čím víc potenciálně porouchatelných součástek, tím hůř.
Při vyloženě havarijních či nouzových situacích já seru na to, kolik to spotřebuje benzínu. Jde přece primárně o to, zabezpečit dodávku proudu na nějaký důležitý místo a spotřeba je vedle spolehlivosti toho stroje naprosto vedlejší. Nebo se v něčem zásadním pletu?
Ale jistě, esli to žere litr nebo dva, na to každej sere, i kdyby se mělo vycucnout pár litrů z nádrže, nějaký auto je dycky poblíž (spíš by se teda zajelo pro kanystr čerstvýho).
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 30 2017, 16:25 Předmět:
Spíš dřív, než později se některý funkcionář uhnije ocitne bez elektriky /jestli budou Němci i dál takhle vyvádět/ a pak se uvidí, jestli se v tom srabu, druhej den bez elektriky někdo zkusí ptát, kolik to žere, nebo kolik z toho leze NO...
I ten důležitej funkcionář uhnije, pod tlakem rodiny, dětí a okolností bude druhej den ochotnej kdejakýho aktivistu poslat s NOx do píči , jen aby ta elektrika už proboha byla
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: st leden 10 2018, 23:58 Předmět:
ja použivam starou dobrou 1KW v garaži na sviceni a i po roce a i v mraze startuje pravda neleju do ni již M2T olej ale ten husgvarnackej a kupuje lepši benzin a ještě se nestalo že by nefachala utahla karboflexu vrtačku narexku mafla narexovi apod nemužu si stěžovat i když uznavam dnes je to už retrokousek 2 mužny.... ale do fanouše do kufru se vždy vešla
Proti předchozí nabídce z loňského roku je o 500 peněz lacinější. Nevíte prosím někdo zda tato "inovace" není na úkor stability výstupního napětí a frekvence 50Hz,kterou disponovala centrála z oné loňské nabídky?Jednalo se o tento typ:
http://parkside.6f.sk/2017/06/14/invertny-benzinovy-generator-parkside-pgi-1200-b2/
Někde z kraje tohoto vlákna byla recenze i s naměřeným průběhem. Ptám se tedy, jestli již někdo,kdo zakoupil, neprovedl podobný test ? Koukal jsem,že se stejný typ prodává i pod jiným označením a za vyšší cenu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.