Zaslal: ne říjen 08 2017, 21:05 Předmět: Nabijacka do auta 10V DC
Ahojte,
kupil som si malu PMR vysielacku do auta. Chcel by som ju nabijat v aute zo zasuvky 12V avsak, vysielacka sa nabija 10V jednosmernym napatim. (Podla informacii zo sietoveho adaptera)
Ako najrozumnejsie vyrobit v aute 10V? Rozmyslam o 2-3och diodach s ubytkom 0,5 -1V.
Taktiez by som sa chcel opytat, ako je to s nabijanim zo sietoveho zdroja cez adapter oproti nabijaniu z autozasuvky.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33891 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne říjen 08 2017, 21:12 Předmět:
Aky je to vyrobca a typ? Aka je tam bateria? Ake napatie dava naprazdno ten 10V adapter?
V aute totiz nie je 12 V a preto je potrebne vediet, kolko vlastne moze byt tych "10 V".
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: ne říjen 08 2017, 21:15 Předmět:
Kdyz uz do toho budes zasahovat, tak je asi lepsi predelat nabijecku. Spousta z nich je osazena znamymi integraci, potom.staci mala uprava. Podivej se na tu sitovou nabijecku, jaky dava proud, podle toho kup nejakou CL nabijecku s vyssim proudem (asi dvojnasobne),kuchni a uprav. Diody propustnem smeru maji tu nevyhodu, ze je jejich úbytek zavisly na protekajicim proudu. Takze bys mohl mit problem ve chvili,kdy pripojis vysilacku s nabitou baterkou. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Použil bych nastavitelný step-up modul, případně nějaký též nastavitelný nabíječkový z ALI či HEZKYDEN, jsou většinou do 2A trvale což by mělo stačit. třeba (https://www.aliexpress.com/item/Original-5A-DC-to-DC-CC-CV-Lithium-Battery-Step-down-Charging-Board-Led-Power-Converter/32796993642.html)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31827 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 08 2017, 21:39 Předmět:
Michal22 napsal(a):
... Diody propustnem smeru maji tu nevyhodu, ze je jejich úbytek zavisly na protekajicim proudu. Takze bys mohl mit problem ve chvili,kdy pripojis vysilacku s nabitou baterkou.
Bóže to zas je blábol .... Právě že diody jako silně nelineární prvek fungujou jen v oblasti těsně kolem otevíracího napětí, jinak se jejich úbytek nijak extra nemění = jejich dynamickej odpor je ve vyšší propustný charakteristice velice malej a minimálně proměnlivej. Typicky jde o změnu úbytku napětí v řádu míň jak desítky mV při změně proudu o stovky mA.
V autě je problém s jinou věcí - to "typický palubní napětí 12V" je v něm totiž jen v klidu, za chodu motoru je v palubním rozvodu typicky 14,5V a jen někdy to klesá vinou přechoďáků v cestě proudu nebo při nadměrným zatížení sítě. Tady by tazatel s diodama v sérii narazil, protože i když srazí pomocí 3ks Si diod nějaký 2,1-2,15V, tak za jízdy bude mít "na spotřebiči" plnejch 12V ještě s rezervou cca 200-300mV "do plusu".
Tady je místo na malej stabilík, při odběru proudu do cca 0,5A bych se nebál sáhnout po LM317 a dvojici odporů, při odběrech větších pak po nějakým čínským modulu z Alíka nebo Ýbeje se spínaným měničem dolů.
warp napsal(a):
Použil bych nastavitelný step-up modul, případně nějaký též nastavitelný nabíječkový z ALI či HEZKYDEN, jsou většinou do 2A trvale což by mělo stačit. třeba (https://www.aliexpress.com/item/Original-5A-DC-to-DC-CC-CV-Lithium-Battery-Step-down-Charging-Board-Led-Power-Converter/32796993642.html)
Proč pro boha živýho bys tam sral měnič z 5V? Z baterky potáhneš 12-14,5V podle toho, jestli jde motor, z toho učuníš jedním měničem 5V a zas to budeš zvyšovat na 10V požadovanejch tím rádijkem? Stejně za chodu nabíjení tam ani těch 10V není, bude tam nějakejch 8,5 -9V, takže naprosto JEDNO JEDINÝ a navíc přibližný zhození ze 12-14V na 9-9,5V bohatě stačí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33891 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne říjen 08 2017, 21:47 Předmět:
Cize bateria li-ion a original adapter je presny. Najlepsie pouzit original 10V nabijacku do auta (hladat "baofeng 10v car charger" na ebay alebo aliexpress). Alebo upravit nejaku od stareho mobilu (ktora dava viac ako 5 V), tam byva IO MC34063 a staci vymenit par odporov.
Ten DC/DC menic je 5A nie 5V. Vyzera to byt zrejme to co potrebujem. Objednam ich rovno viac to sa vzdy hodi Problem s napatim pri nastartovanom a vypnutom motore aj tak nevyriesim, nabijat budem len pri nastartovanom motore teda, a ten DC menic nastavim podla toho.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31827 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 08 2017, 21:54 Předmět:
rnbw napsal(a):
Cize bateria li-ion a original adapter je presny. ...
Přesnej je naprázdno. Já bych ho nejdřív zatížil odporem 22Ω/10W a změřil, kolik bude držet na něm. Pak bych teprve dělal nějakej stabilizovanej, případně ani nijak zvlášť nestabilizovanej měnič do toho auta - z uvedenýho rozpětí 12-14,5V na těch 9-10V. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nasiel som doma jednu staru DC nabijacku na mobil, ktoru viem prerobit na 10V. Prud by tam vsak bol 2A. Moze vadit vysielacke a hlavne tej baterke taky vysoky prud, ked povodne tam z adaptera ide len 0,5A?
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: ne říjen 08 2017, 22:45 Předmět:
Ekkare, ty víš, jaký má ta nabíječka odběr naprázdno, případně s připojenou ručkou a nabitou baterkou?
Já ne. Proto jsem napsal, co jsem napsal.
Sice jsme chtěl jít spat, ale ještě jsem se ukecal k tomu, že jsem chvilku měřil- tak tři 1N4007 dají při 10 mA úbytek asi 2 V.
Ale při 1 mA už jen 1,6 V.
Jestli máš jistotu, že tam pořád poteče aspoň těch 10 mA, tak OK. Ale to ty určitě taky jistě nevíš.
Dobrou _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12057 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po říjen 09 2017, 5:28 Předmět:
pozor !
araziel528 napsal(a):
kupil som si malu PMR vysielacku do auta.
araziel528 napsal(a):
Vysielacka - Baofeng UV-B5
Baofeng B5 není žádná PMR !!!
neodpovídá žádné normě pro PMR !!
a má větší výkon !
přijímá a vysílá i v amatérských a profi pásmech.
Nemá certifikát, jako ostatní PMR vysílačky.
Takže pozor s jejím používáním, může to být velký průšvih . . .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.