Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Identifikace auta v nákupních centrech.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bezdrátová technika a technologie, VF technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7918
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 12:31    Předmět: Identifikace auta v nákupních centrech. Citovat

Klasické UZ nebo VF snímače nad parkovacími kójemi jsou jasné. Dokonce signalizují červenou nebo zelenou LED už z dálky, kde je volné místo, počítají volná místa na podlažích ap. Ale V hradeckém Futuru (směr Brno za kruhákem) nedávno nainstalovali podobný systém, který ale kecá, přestože tabule hlásí dole obsazeno, jsou tam místa volná. Ale na jakém principu to tam funguje? Všimnul jsem si, že nad zaparkovanými auty je nastřílený souvislý oranžový kabel, který vede do nějaké krabičky na boku. jak může poznat kde a kolik je aut, když vodič vede přes 10-15 parkovacích míst? Co je to za systém? Kdo tam pojedete, všiměte si, je to tam tak půl roku.
PS naopak v novém Auparku zřejmě fízlujou SPZky páč při výjezdu v neplaceném termínu se mi automaticky otevírá závora.

_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 12:35    Předmět: Citovat

Mohlo by to bejt kapacitní - změna kapacity vůči zemi vinou přiblížení střechy auta. A neukazuje to konkrétní volný místo, ale právě proto, že každý auto je jinak vysoký a změní svojí pozicí pod kabelem tu kapacitu JINAK, může dojít k tomu, že to indikuje obsazenost řady i když je v ní jedno místo volný a opačně.
A závoru v neplaceným termínu otevírá přímý spojení indukční smyčky v podlaze se spínačem zvedajícím závoru - bez dalšího omezení kontrolním mechanismem "na účtenku".

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne pá květen 12 2017, 12:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
serviceman



Založen: Jul 09, 2013
Příspěvky: 4030

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 12:36    Předmět: Citovat

Nevím jak je to v tomto konkrétním případě, ale v mnoha podobných se používá tzv. štěrbinový koax (s částečným vyzařováním), do kterého se pouští pulzy, které se od nehomogenního prostředí odrážejí zpět a odraz se vyhodnocuje. Časová pozice určuje vzdálenost, zde stání. Touto nehomogenitou, poměrně výraznou, bude v tomto případě existující/chybějící auto. Tento princip se používá již cca 40 let.
_________________
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 974
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 12:59    Předmět: Citovat

A nebo se také používá jednoduše počet aut vjíždějících a odjíždějících, aktuální stav se pak porovnává s kapacitou parkoviště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7918
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 14:51    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Mohlo by to bejt kapacitní - změna kapacity vůči zemi vinou přiblížení střechy auta. A neukazuje to konkrétní volný místo, ale právě proto, že každý auto je jinak vysoký a změní svojí pozicí pod kabelem tu kapacitu JINAK, může dojít k tomu, že to indikuje obsazenost řady i když je v ní jedno místo volný a opačně.
A závoru v neplaceným termínu otevírá přímý spojení indukční smyčky v podlaze se spínačem zvedajícím závoru - bez dalšího omezení kontrolním mechanismem "na účtenku".

To jsem se blbě vyjádřil, závora pustí i v placené době toho, kdo nepřekročil 3 hodinový free limit. Takže selektuje, a kamery tam skutečně jsou.
A ten kabel bude něco jako koaxial ale skutečný princip neznámý. Vyloženě tu smyčku ženou středem nad parkovacími kojemi ale přes několik míst souvisle a dokonce se smyčka otáčí a pokračuje na sousední řadě. Musí to mít souvislost s parkováním, páč je evidentně vedený
na vozidly.

_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3268

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 14:57    Předmět: Citovat

Jestli je na parkovacim listku RZ uvedena, bude to otevirat impuls ze Softwaru prave v kombinaci s odjezdovou kamerou.
A ten kabel bude nejspis pro EPS a nebude mit se systemem parkovani nic spolecneho.
Je veden nad auty (parkovacim stanim) pro detekci pripadneho pozaru.

Pocitani muze byt taky treba jen ze Softwaru prehledove kamery vjezdu do daneho prostoru a kamery z odjezdu z daneho prostoru. Podobne se pocitaji i prujezdy vozidel v tunelech apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 12 2017, 22:28    Předmět: Citovat

Máme u nádraží (terminál Jana Pernera - s takovým tím příšerným kostlivcem u vokřídlenýho kola hned u vjezdu do podzemního parkoviště) právě podzemní parkoviště s tímhle počítadlem - a to počítá jen vjezdy a výjezdy pomocí kartiček. Bezplatná doba je 20 minut. S výjimkou míst vyhrazenejch pro postižence a 10 prioritních vyhrazenejch stání pro nějaký managory se parkuje volně padni kam padni ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5150
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: čt květen 18 2017, 20:22    Předmět: Citovat

houmr napsal(a):
A nebo se také používá jednoduše počet aut vjíždějících a odjíždějících, aktuální stav se pak porovnává s kapacitou parkoviště.

K čemu by tam byly ty kabely, popřípadě čidla, která mi-ro hned na začátku zmiňuje?! Rolling Eyes Laughing

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3268

PříspěvekZaslal: pá květen 19 2017, 17:56    Předmět: Citovat

Fredis: prave to se uzivateli mi-ro snazim vysvetlit Smile , ze zminovane kabely nepatri k parkovacimu systemu. A pokud dobre ctes, o cidlech sice mluvi, ale v souvislosti s jinym parkovacim domem Smile , ne s tim se souvislym kabelem vedenym stredem jednotlivych stani.

A pocitani obsazenosti parkoviste jen podle poctu prujezdu vjezdovou a odjezdovou zavorou, jak pise houmr, se skutecne nekde pouziva. Napriklad na parkoviste Alza v Praze - Holesovicich.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bezdrátová technika a technologie, VF technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund