Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: pá březen 10 2017, 12:32 Předmět:
Na 3f bez pripojenia N z toho vyliezla oprava kavomatu, dvoch nabijaciek aku vrtaciek a uz si nepametam. Po poslednom pripojeni a cyklovani motora, oprava elektroniky brany.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá březen 10 2017, 16:29 Předmět:
stasek napsal(a):
Nevím, co je to synchronní generátor.
Na statoru je střídavý vinutí na 230V,na rotoru budící vinutí přes regulátor nebo rovnou na 12V,který se bere z malýho dynama na stejný hřídeli s generátorem.Tim,že se to celý točí 3000x za minutu udává,že výstup 230V má 50Hz,proto synchronní.Mělo by to dávat normálně sinus,je to klasickej točivej stroj.Lepší verze si hlídaj i zatížení výstupu jalovinou a podle něj ubíraj nebo přidávaj budící proud do rotoru.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá březen 10 2017, 23:39 Předmět:
3Fáz centrály bez N brát jen v nejvyšší nouzi a pokud nejde jinak,splašit k ní kompenzační 3F kond a trafo YY,YT,DY nebo DT s převodem 1/1,kterym se ten N/PEN vyrobí.Ta 1.75kW je ale 1F 230VAC+12VDC se synchronním generátorem(takže žádný "dynamo,dioda,kond a spíňák step-up s obdelníkem",aspoň to píšou,synchronní generátor).
BTW.Od dob Agenta Bureše netankuju jinej benzín než ten,co má modrou barvu.Platí to pro vůz,sekačku,i křoviňák.
A co ty menší typ GSE950 a GSE12004T. Tam taky píší synchronní generátor. To je stejné jako u té co popisuješ? Ta první je dvoutakt a druhá čtyřtakt. A co je to za modrej benzín?
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: so březen 11 2017, 10:40 Předmět:
U jinýho modelu bude ten synchronní generátor výkonově a rozměrově jinej,ale bude to na stejnym principu.Levnější stroje budou na něčem šizený (na kvalitě železnejch dílů jako např.ložiska a na průřezu vodičů,pak taky na regulátoru).Podle otáček a paliva motoru bude ten generátor 2pólovej nebo 4pólovej.
BTW.Modrej benzín se jmenuje VERVA100.
Děkuji za vysvětlení, ale červiček pořád vrtá z následujícího popisu:
Pohonná jednotka: 4-taktní motor 1,75 kW, reverzní startér, olejové čidlo se světelnou indikací.
Ten reverzní startér jsem pochopil tak, že je z akumulátoru pouštěn proud do dynama, které nahodí spalovací motor. Pokud by to tak bylo, asi by malé budící dynamo na stejné hřídeli na ten start nestačilo.
Dost možná, to by nejspíš mohl objasnit jen majitel. Já totiž kdysi vlastnil malý elektrogenerátorek od wehrmacht, bylo to dynamo 400W, dvoutaktní motorek 32cm3, a přepínačem bylo možno volit na výstupu 12V provoz, nebo 16,5V na nabíjení. Start klikou, další možnost pokud to bylo připojeno na akumulátory, tak se to dalo nastartovat proudem z akumulátoru zmáčknutím tlačítka na mašince. Proto mě mátlo to reverzní startování.
Každopádně moc děkuji za všechny i předchozí sdělené informace, jsem zase o něco chytřejší
Zkouška proběhla hned na více kusech lednic a byly to bez vyjímky muzejní kousky s klasickým rozběhovým relé. Kromě jedné dvoukompresorové všechny bez problému roztočila a bežela s nimi. Mám vážné podezření, že je to čistý sinus, protože kompresory běží tichoučce jako při napájení ze sítě. Krátká zkouška 1100W flexy taky bez problémů.
Pokud si to ale koupí člověk technicky neznalý tak bude mít jen problémy. Všechny šrouby povolené, svíčka dotažená jen lehce na ruku. Po chvíli provozu loužička benzínu pod mašinou - povolený odkalovač u karburátoru.
Po důkladném DODO ale funguje a za podobné peníze jinde pořídíte jen dvoutaktní střepy.
Jinak je příjemě tichá, když se schová někam za roh, tak o ní člověk skoro neví.
Celkově bych to shnul takto: Motor a elektronika vypadá jako lepší čína a šetřilo se hlavně na obalu což jsou vlastně jen plastové desky pospojované několika šrouby.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7936 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt červen 29 2017, 20:41 Předmět:
Koukal jsem na ni, čekal až někdo kupí a následné reference. Zda má čistý sinus by jsi poznal ihned na každým bijáku. Ale za 4,5k pochybuju. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: po červenec 03 2017, 7:56 Předmět:
V Polsku jsem si koupil Strongwatt KW6500 za 4500.
Je to 4-takt a nemůžu sehnat český info jakej olej do toho nalejt(ukrajinsky moc neumim).Pokud bych hledal jinde(EN,RU,IT,ES,DE,FR...),najdu drahej nesehnatelnej olej,kterej bych musel shánět po celym Internetu.Předpokládám,že 15W-40 bych tam lejt neměl a Castrol magnatec 5W-30 je zbytečně drahej.
Když už,koupil bych si kanďák 5l na benzínce,ale potřebuju vědět co koupit.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.