Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 14:05 Předmět: C4 problém se startem
Mám u dehtový C4 Pakaču podivnej problém se startováním. Občas (tak 20% startů) při otočením klíčkem se nepřevalí přes kompresi. Někdy i při druhým otočení klíčkem. Pak ale úplně normálně na jedno, max dvě překulení nastartuje. Startér točí zcela svižně. Dělá to studený i teplý, zcela náhodně. Někdy stačí na minutu chcípnout a udělá to zase.
Baterka je sice 8 let stará ale třeba originálka v Xsáře Pikaču vydržela 12 let. Špatná baterka by asi nedělala náhodnej problém a startér by byl utahanej.
Spíš se to jeví jako náhodnej přechodák na silovce baterka - startér. Póly baterky jsem povolil, pootočil a dotáhl. Odpojovač byl čistej. Takže asi startér, buď oprskanej spouštěcí spínač a nebo jho elektromagnetu nechodí jak má.
Co jinýho, nějakej jinej nápad?
Díky _________________ Jirka
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 14:12 Předmět:
No, kdysi jsem měl podobnej problém u benzinu Citroena, původně jsem to sváděl na špatnej aku, tak jsem koupil novej. Díky němu se alespoň ukázala správná příčina.
Když jsem vytáhl totálně odpálený starter, téměr vůbec tam nebyly uhlíky, jen přívodní lanka...
Taky to původně jen občas odmítalo startovat... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 14:23 Předmět:
Takže startér ven, to mám radost. Doufám, že je vpředu směrem k chladiči a půjde vyndat zhora haubnou, válet se teď v zimě po zemi se mi vůbec ale vůbec nechce. _________________ Jirka
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 14:31 Předmět:
Mě to taky chcíplo kolem Vánoc. To víš, je zima, studenej olej atd...
Naštěstí mám garáž, ale i tak to byl zážitek. A taky trochu hlavolam to zpátky složit. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Já bych to viděl s větší pravděpodobností na tu 6 let starou baterku. Je asi snadnější si např. půjčit dobrou baterku (nebo alespoň se startovacíma kabelema připojit) než vymontovávat startér.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6623 Bydliště: Praha
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 15:35 Předmět:
U tátovy C5 startér občas podobně nechtěl točit, po demontáži startéru se zjistily úplně zkratované lamely prachem z uhlíků. Po vyškrábání OK. Radši si ani nepředstavuji ty proudy, co musely při poruše do toho startéru téct.
Dovolím se zeptat,možná blbě-vrčí podávací čerpadlo,asi je taky v nádrži??Nebijte mně mám benzín citroen a taky jsem zbytečně kupoval baterku,mechoš žbrblal cosi o spínačce(dvojité relé)mělo to opálené kontakty.Dávala se nová,starou jsem rozebral doma a mám náhradní(snad?)
Když jsem měl Citroen Saxo v benzínu a otočil jsem klíčkem do režimu "zapalování", tak v nádrži bylo docela zřetelně slyšet asi dvou až tři vteřinové vrčení motorku (časy jsou odhadem) - jestli tlakovalo vstřiky, nebo si systém ověřoval jeho čerpací schopnosti, to nevím. Ale vždy bylo slyšet, než se nastartovalo.
To auto chytilo na první škrtnutí, nebo vůbec. Baterii jsem po uvedení do klidu odpojovával. Ovšem z důvodu jeho nepotřebnosti poslední dobou jsem vozidlo prodal.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32022 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 19:08 Předmět:
To vrčení po zapnutí zapalování nebo už po otevření řidičovejch dveří je podávací čerpadlo v nádrži, který má za úkol vytvořit určitej přetlak paliva ve vstřikovačích. Ale to že C4 jednou točí a podruhý ne bych připisoval buď zkratu mezi lamelama, nebo zkratu mezi vinutím rotoru. Po zastavení v poloze, kdy jsou kartáče na zkratovaný části totiž rotor nedokáže vytvořit dostatečněj točivej moment a motor nenastartuje. Další možností, kterou nemůžu vyloučit s ohledem na svoje zkušenosti, ale nedokážu vyjádřit její pravděpodobnost vzhledem ke svý neznalosti konstrukce žabožroutskýho startéru, je mezizávitovej zkrat na vysouvací cívce - u škodovkovejch startérů PAL i u moderních kopiích Bosche = Magneton je cívka odmontovatelná, nevím jak to je u žabožrouta. Ale když ta cívka má zkrat části vinutí, nemá dost síly vystrčit pastorek a zároveň propojit silový kontakty. OBČAS pomáhá, když u takovýho startéru asistuje druhá osoba - jedna otočí klíčkem ve spínačce a druhá POKLEPE předmětem o váze cca 200-300g na konstrukci startéru. Tím se usnadní zasunutí ozubení pastorku do věnce na spojce a zároveň propojení elektrickýho obvodu - auto pak normálně nastartuje.
Opakuju - nevím, jaká je konstrukce vysouvání a spínání na žabožroutským startéru, ale zvážil bych i tuhle možnost. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 19:50 Předmět:
Zaky napsal(a):
U tátovy C5 startér občas podobně nechtěl točit, po demontáži startéru se zjistily úplně zkratované lamely prachem z uhlíků. Po vyškrábání OK. Radši si ani nepředstavuji ty proudy, co musely při poruše do toho startéru téct.
Přesně toto se mi stalo kdysi u Š120, kterou jsem kdysi koupil. Dám do ní baterku, chci nastartovat, zřetelně pohaslo celé auto. Říkám si aha, baterka ko. Dám jinou, to samé. Obě u mě chvíli ležely, tak jsem vyndal zaručeně dobrou z auta, se kterým jsem jezdil - totéž. Tak šel startér ven, a ten sajrajt na komutátoru - to jsem ještě neviděl. Po vyčištění OK. Komutátor vypadal jako nedávno přesoustřežený. Možná to jen někdo málo vyleštil, nevím. Už jsem to pak nikdy rozebírat nemusel.
Pardon, přesoustružený
Naposledy upravil Kremik dne čt prosinec 22 2016, 19:59, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt prosinec 22 2016, 19:57 Předmět:
Sandal napsal(a):
Celeron:Poradíme jak se vyndavá startér,když napíšeš co máš za motor
1,6 HDI. Dnes jsem startoval cca 25x a ani jednou se to nežvejklo Zítra dopoledne jsem doma a tak se za světla kouknu kde ten startér je. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.