Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hledám, kdo umí vyprojektovat kabelový svazek podle schematu

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poptávka služeb, nabídky zaměstnání
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MichalRo



Založen: Sep 19, 2016
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: po září 19 2016, 21:48    Předmět: Hledám, kdo umí vyprojektovat kabelový svazek podle schematu Citovat

Všem pěkný den, prosím hledám erudovaného člověka, který dokáže číst ve 40 let starých elektrických schematech a uměl by podle nich sestavit plán na výrobu nového kabelového svazku. Jedná se o pokus částečné renovace československého diesel-elektrického nakladače. Nakladač má vyhořelou kabinu. Děkuji všem za zájem, pár foto přikládám, a přeji příjemný den.


k20160825_112233.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  k20160825_112233.jpg
 Velikost:  100.76 kB
 Staženo:  287 krát


kSAM_0174x.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  kSAM_0174x.JPG
 Velikost:  172.96 kB
 Staženo:  307 krát


k20150801_125942.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  k20150801_125942.jpg
 Velikost:  102.94 kB
 Staženo:  314 krát


k20160825_112652x.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  k20160825_112652x.jpg
 Velikost:  122.79 kB
 Staženo:  242 krát


k20160825_112534.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  k20160825_112534.jpg
 Velikost:  101.59 kB
 Staženo:  250 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17725
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po září 19 2016, 22:17    Předmět: Citovat

No a máš k dispozici všechny přístroje, co jsou v tý kabině použitý? Pochybuju, že původní ten požár přežily. Pokud nebudou k dispozici, nemá vůbec smysl s kabelovým svazkem začínat.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 19 2016, 22:27    Předmět: Citovat

To není jen o čtení schémat - na ten kabelovej svazek se musí vždycky nejdřív učunit KABELOVÁ FORMA = to je (nejčastějc) deska, na který jsou vyznačený mechanický vzdálenosti jednotlivejch elektrickejch komponentů, pomocí hřebíků nebo šroubů se tam vyznačí všecky ohyby - a pak se teprve mezi ty hřebíky/šrouby ponatahujou všecky potřebný dráty. Na koncích se nechá určitá část volně. Celek se obandážuje nebo aspoň postahuje stahovacíma páskama, na konce se pak po příslušným zakrácení nakrimpujou příslušný konektory nebo konektorový "piny", potom podle příslušnýho plánku nastrkají do patřičnýho izolačního tělesa konektoru. U starších kabelovejch svazků, který se na koncích šroubovaly do svorkovnic, předpokládám nakrimpování kabelovejch dutinek.

To celý ale předpokládá, že znáš mechanický rozměry celýho toho bázmeku - jak budky, tak i vzdálenosti mezi boudou a například motorem, světlama a dalším elektrovybavením. Jinak ten svazek nedokáže nikdo dát předem dohromady - možná by se to dalo, kdyby se do vynovený boudy s obnovenýma elektroovládačema natahoval jednotlivě drát po drátu a celek pak obandážoval ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elnovy



Založen: Jul 04, 2010
Příspěvky: 796

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 4:51    Předmět: Citovat

Dle fotografie kabiny bych začal per partes ....
Ocistil starter , celou kabinu , zkontroloval přivod nafty a naftové čerpadlo
a na nažhavení svíček a spuštění startéru nemusím míti žadný svazek kabelů
jen základní znalosti o naftovém motoru ......Pokud motor bude funkční
ostatní přistroje bych popropojil jak navrhuje Ekkar .Jinymi slovy zacit tam kde to dá nejvíce prace Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kokun



Založen: Jun 21, 2008
Příspěvky: 8819
Bydliště: Valachy

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 6:46    Předmět: Citovat

Sehnat druhý vrak toho stroje a pak ze dvou udělat jeden? Wink
_________________
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 5998
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 7:01    Předmět: Citovat

Kabelové formy se používají až pro sériovou výrobu. Ve vývoji se u prvního kusu vodiče nasvazkovaly a zapojily ručně. V dokumentaci byl vyznačen pouze směr a prostorové uložení svazku, v jednodušších případech i bez dokumentace. Po příslušných zkouškách a případných úpravách se svazek ze zařízení demontoval a rozložil pravoúhle na zmíněnou desku budoucí formy. Pak se vyznačily body jednotlivých odboček kolíky (nebo hřebíky) s délkou vodičů. U jednodušších svazků se pak kabelová forma upravila definitivně přímo pro výrobu. U složitějších se případně optimalizovala po první vyrobené sérii.

Takže na jeden kus není třeba projekt svazku ani kabelová forma ale spíš zručný elektromechanik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 7:13    Předmět: Citovat

Jasně. Jeden šikovný borec a vyjde to levněji než přípravy a náklady na projekci atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 5998
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 8:11    Předmět: Citovat

Na podobnou práci je potřeba elektromechanik nejen zručný ale i přiměřeně znalý dané problematiky. Drátovači ze sériové výroby jsou často manuálně precizní ale samostatně bez schématu nebo zapojovací tabulky nesestaví nic. Projektant to asi drátovat nebude. Pokud má dílo k něčemu vypadat tak musí mít pracovník ten "fortel" v ruce, jinak je výsledek nevalný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MichalRo



Založen: Sep 19, 2016
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 19:56    Předmět: Citovat

Všem přeju pěkný den, děkuju mnohokrát za důležité postřehy i chytré rady, vážím si toho, popravdě, čekal jsem spíše posměch, ostatně že jsem blázen, je jasné už z fotky té kabiny, když o něčem takovém tvrdím, že to jednou bude jezdit.

S dovolením odpovědi:
To Celeron: Ano, všechny přístroje, spínače i ukazatele jsem sehnal, z toho dva ukazatele to tak nějak přežily, když je nechám mírně obnovit. Co nemám je joystick, ale ten se dá udělat z kusu plasty, a spodek je celý ze železa, takže přežil také, a náhradní kontakty do něj jsem také sehnal.

To Ekkar: děkuju za skvělé postřehy a velkou odbornost. No určitě můžu celý kabelový svazek, přesněji řečeno vše od hlavního rozvaděče dopředu, vymontovat. Ale nechce se mi to dělat jen tak, třeba seženu člověka, který řekne, že to chce nejdřív vidět tak jak to je originál uložené. A pak podle vymontovaného kabelového svazku se určitě dá udělat jeho "zrcadlová kopie" na té desce.

To Elnovy: děkuju za rady s motorem, to se omlouvám, zapomněl jsem napsat, motor tam nebyl, ten nechal původní řidič uvařit v Barrandovském kopci, a když napíšu, že to byl motor z Tatry 813, tedy chlazený vzduchem asi hned budete tušit, co to muselo být za dílo... Takže z jiného stroje jsem sehnal originální motor, a souhlasím, určitě se dá snadno vyzkoušet. Uložení motor je cca 6 metrů za budkou, takže požár ty místa vůbec nezasáhl, byl jen v budce. A na předním kole. Kola mám čtyři nové náhradní, sehnal jsem taky.

To Kokun: skvělá rada, bez legrace, ano, sháněl jsem ho, samozřejmě - při mém štěstí - tři vraky šly v posledních deseti letech do pece. V Česku je jeden v Lešanech, na Slovensku je jeden v Piešťanech, a jeden je v tom německém muzeu, jméno si teď nevybavím, snad Sinsheim. Možná je ještě jeden někde v Česku, a možná ještě jeden na Slovensku.

To Achab: moudrá slova, víš jasně o čem mluvíš, děkuju. Já bych tvá slova o zručném automechanikovi doplnil v tom směru, že navíc sháním někoho, kdo umí číst ty značky v tom schematu. Asi bych zvládl vymontovat ten původní svazek, a udělat jeho kopii, jenže dost koncovek uhořelo, a já prostě nepoznám ani podle schematu, ani podle čísel kabelů, co kam přesně patří. A tady když udělám chybu, zapojím to sám blbě, a pak to nastartuju a někam do rozvaděče vletí 1650 Ampér (tedy 160 kW), tak to pak budu dělat kabelový svazek asi znova Sad.

To Victronix: ano, souhlasím, ale kde toho šikovného borce sehnat? Bude mi padesát, ale i tak jsem spoustu slov v návodu slyšel poprvé v životě, třeba šuntovací relé, cizí či konstantní nebo derivační buzení, kalorifer, maximální relé, nebo brzdový odporník.

Přikládám ještě schema jednotlivých kabelových svazků. Snad je to nějak dobře vidět. Na elektrickém schematu jsou všechny kabely očíslovány. A tady v tom plánku je vidět, jak každý svazek je přesně očíslován, a každá koncovka - samec i samice - má očíslovány jednotlivé zdířky, přikládám také dvě fotografie.

Takže kdyby měl někdo náhodou nějaký nápad, jak by se to dalo udělat, budu moc rád a děkuju předem.



k20160825_112437.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  k20160825_112437.jpg
 Velikost:  107.48 kB
 Staženo:  233 krát


20160826_202732.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20160826_202732.jpg
 Velikost:  283.09 kB
 Staženo:  192 krát


20160826_202852.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20160826_202852.jpg
 Velikost:  251.96 kB
 Staženo:  199 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 20:23    Předmět: Citovat

MichalRo napsal(a):
Všem přeju pěkný den, děkuju mnohokrát za důležité postřehy i chytré rady, vážím si toho, popravdě, čekal jsem spíše posměch, ostatně že jsem blázen, je jasné už z fotky té kabiny, když o něčem takovém tvrdím, že to jednou bude jezdit.

S dovolením odpovědi:
....
To Ekkar: děkuju za skvělé postřehy a velkou odbornost. No určitě můžu celý kabelový svazek, přesněji řečeno vše od hlavního rozvaděče dopředu, vymontovat. Ale nechce se mi to dělat jen tak, třeba seženu člověka, který řekne, že to chce nejdřív vidět tak jak to je originál uložené. A pak podle vymontovaného kabelového svazku se určitě dá udělat jeho "zrcadlová kopie" na té desce.

... V Česku je jeden v Lešanech, na Slovensku je jeden v Piešťanech, a jeden je v tom německém muzeu, jméno si teď nevybavím, snad Sinsheim. Možná je ještě jeden někde v Česku, a možná ještě jeden na Slovensku.

...
Takže kdyby měl někdo náhodou nějaký nápad, jak by se to dalo udělat, budu moc rád a děkuju předem.
Ten nápad by byl - v Lešanech vím o jedný jediný instituci, která by mohla podobnej vehikl vlastnit. A tou je armádní muzeum pozemního vojska, respektive Vojenský Historický Ústav. Už jsem s lidma odtamtud do kontaktu přišel, pravda, bylo to z pozice dárce, ale nepřišli mi nijak nesnášenliví, daleko spíš jako taky takový blázni, za jakýho jde pokládat tebe - prostě máme něco, co nikdo jinej na světě (nebo skoro nikdo další) nemá, tak z toho učuníme exponát. Zkus jim napsat a požádat je o možnost ten jejich kus prolézt a nafotit si, kudy je co nataháno - a slíbit jim na oplátku sdělit svoje zkušenosti z renovace. Už jen ty fotky by byly pro případný tahání elektriky znovu nedocenitelný. A můžu tě ujistit, že se soukromníkama, respektive se soukromýma vlastníkama techniky oni spolupracujou často a docela rádi, protože vždycky "hrozí možnost" daru nebo prodeje - oni jsou pak často "první na ráně", koho takovej majitel nebo případně jeho rodina kontaktuje v momentě, kdy se taková technika prodává ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út září 20 2016, 22:00    Předmět: Citovat

To je ono?

http://forum.valka.cz/topic/view/13738/CZK-DOK-DOK-M-dozer-otocny-kolovy

Neexistuje dneska nějaký důchodce, který to někdy servisoval v nějakém tom VOPu nebo podobně? Ty původní kabelové svazky tam ještě jsou, nebo už je to vyřezané a ve šrotu?

_________________
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radim



Založen: Aug 17, 2013
Příspěvky: 305

PříspěvekZaslal: po září 26 2016, 19:06    Předmět: Citovat

Jestli se to začalo vyrábět od roku 1966, tak je dost možné, že to vzniklo v Tatře v Kopřivnici.
Potom by to mohli vědět za prvé v Kopřivnici v tatrováckém muzeu, jestli tam jsou ještě staří tatrováci, co kdysi u té výroby byli a ne jenom mladé úřednice s humanitním vzděláním.
A hlavně s vysokou pravděpodobností budou mít v archívu Tatry konstrukční a výrobní výkresy. To bys zřejmě musel někde na Tatra truck, nejspíš na nějaké technické oddělení, nevím, jak to nyní je. Ono totiž v 60 letech tam moc těch nákladních tater 138 a 148 nedělali, takže tam měli dost času a prostoru a hlavně hodně lidí v technickém vývoji, aby zkonstruovali i takové vojenské "klumpry" . Do VOP potom dost možná jen předali hotovou výrobu.

Co se týká kabelového svazku, je podle mně v první řadě třeba zjistit zapojení jednotlivých pinů těch kruhových i dalších konektorů, aby to pasovalo na jednotlivé klumpry, kde se to zapojuje.
Za druhé: Potom je třeba udělat seznam nebo tabulku, každý káblík zvlášť co je třeba s čím propojit a jaký to potřebuje vodič, hlavně průřez, aby to nehřálo a minimální izolaci kvůli mechanické odolnosti. Případně někde, kde se to zahřívá, i povolenou teplotu kabelu - třeba silikonovou izolaci kabelu nebo jiné speciální detaily, třeba rozdvojení kabelu.
za třetí: Potom bude třeba na tom "bazmeku" fyzicky stanovit, kde konkrétně se ty kabely povedou. Na místech, kde z kabelového svazku mají jednotlivé kabely odbočovat, nějak dát, třeba drátem, přechodné očko, přes které ty kabely půjdou, aby je nějaký náhodný tah nevytáhl a kde půjdou kabely pohromadě, tak je stahovat třeba elektrikářskou stahovací páskou.
za čtvrté: ve vyráběných kabelových svazcích jsou jednotlivé káblíky očíslované přímo strojem tiskem do izolace, to asi nebude dostupné a bude třeba vymyslet náhradní způsob značení. Třeba kombinace značením barevnými lepicími páskami a číslováním nebo textilní kobercovou lepicí páskou a kruhy udělané různě barevnými lakovými popisovači..... To je dobré kvůli tomu, až se bude stroj oživovat a bude se v těch kabelech hledat chyba nebo pro budoucí opravy a změny.
No a za páté, jak je toto všechno připravené, snad jsem na nic nezapomněl, je pak třeba fyzicky natahal dráty, zapájet nebo zalisovat do konektorů a to všechno propojit. Tím se získá zárodek toho kabelového svazku.
za šesté: Zárodek toho kabelového svazku je třeba všude, kde by se to rozjíždělo, stáhnout elektrikářskýma stahovacíma páskami nebo lepicí páskou a podobně. Rozstříhnout drátěná očka, odpojit konektory a ty kabely už jako budoucí kabelový svazek jako celek vytáhnout z "bazmeku"
Za sedmé: Na stole nebo podlaze změří se reálné délky jednotlivých drátů v kabelovém svazku, kvůli opravám a všelijakým změnám v budoucnosti a ty délky doplní do seznamu káblíků ve svazku. Viz kabelová forma uvedená předtím v tomto vlákně.

A dokončí se kabelový svazek. Co jsem měl svého času možnost vidět na tatrovkách T 815, kabelový svazek se zajišťoval omotáním páskem nařezaným z obyčejné černé igelitové fólie. Když se to před namotáním trochu natáhne a pak namotá, kabely to stáhne k sobě a drží to. Konec je třeba zajistit třeba kobercovou lepicí páskou, aby se to nerozmotalo. Jinak se může na toto použít třeba průhledná PVC páska na roubování. Asi je to dobré dělat ve dvou lidech, jeden to nadzvedává a drží, druhý omotává.
Proti mechanickému poškození se potom kabelový svazek zamotává do spirály o průměru 3 - 4 cm smotané z plastové pásoviny asi 2 cm široké a asi 3 mm silné. To by šlo možná sehnat z vraků tatrovek. Jak se to jmenuje, nevím.
Za osmé: Zbývá hotový kabelový svazek vzít a zamontovat zpátky tak, aby všechno fungovalo.

Asi tak bych to dělal já.

Dvojku bod může dobrý praktik dělat více či méně už přímo na stroji bez přípravy, když prostě z praxe ví, co s čím je třeba propojit a když se spokojí s tím, že se nějaké speciálnější kabely objednávají postupně podle toho, jak se potřebují. Ale jinak je asi lepší si to připravit dopředu a pak třeba jen odškrtávat seznam, co už je propojené a co je ještě třeba udělat.

Tak ať se s tou rekonstrukcí daří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6080
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: út září 27 2016, 9:19    Předmět: Citovat

Ani jsi nenapsal, kde ta nádhera sídlí Very Happy
Potřebuješ sehnat šikovného maníka, ale ten nebude dojíždět přes půl republiky.
Naposled jsem takto oživoval lanovku na skokanský můstek v Liberci 2009.
A to jí vlastně vůbec nic nebylo, jenom řídící skříně nechali stát půl roku někde na poli Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poptávka služeb, nabídky zaměstnání Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund