Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Citroen Xsara r.v. 1998 - dobíjení
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jarda-406



Založen: Dec 01, 2014
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 12:32    Předmět: Citroen Xsara r.v. 1998 - dobíjení Citovat

Prosim Vás, nevěděl byste někdo příčinu ? Prosvicuje mi slabě kontrolka dobíjení . Ale prosvicuje i když je odpojený alternátor . A když měřim při odpojeném alternátoru napětí na kabelu co by mělo být buzení, tak tam je 7,4V a když ještě vyndám žárovku dobíjení z přístrojovky tak měřim 5.5V. Toto je stav, když je klíček v zapalování v první poloze .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 15:57    Předmět: Citovat

Jsme na elektrofóru, tak moje odpověď je:
změřit výstupní napětí na vývodu B+ alternátoru při běžícím motoru osciloskopem.
Oscilogramy viz JB-Elektronik: naměřené průběhy z praxe.
Jinak z praxe: bude vadná jedna nebo více diod v usměrňovači v alternátoru.
Takže alternátor vyndat, rozebrat, odpojit stator a změřit všechny diody. Pokud je 9-ti diodový, tak samozřejmě změřit i pomocný usměrňovač.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 17:19    Předmět: Citovat

Jelikož kontrolka prosvěcuje i při odpojeném alternátoru může být problém jinde. Nevím jak je zapojní Xsary, ale obecně jde napětí +12V přes kontrolku na alternátor, regulátor. Pokud je alternátor v klidu, uzavírá se okruh na - pól a kontrolka svítí. Pokud je alternátor v chodu je na příslušné svorce také +12V a kontrolka nesvítí - má z obou stran + pól. Pokud tedy kontrolka prosvítá i při úplně odpojeném alternátoru, může to znamenat, že je někde svod na - pól. Na kabelu buzení by mělo být při zaplém zapalování +12V přes kontrolku proti kostře vozu. Toto vše platí obecně. Chtělo by to schema zapojení.
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jarda-406



Založen: Dec 01, 2014
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 17:44    Předmět: Citovat

Jak píšu, mě prosvicuje kontrolka dobíjení i když mám od alternátoru odpojený kabel D+ která by měla svítit až když se D+ ukostří přes uhlíky v regulátoru .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jarda-406



Založen: Dec 01, 2014
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 17:55    Předmět: Citovat

Jarda-406 napsal(a):
Prosim Vás, nevěděl byste někdo příčinu ? Prosvicuje mi slabě kontrolka dobíjení . Ale prosvicuje i když je odpojený alternátor . A když měřim při odpojeném alternátoru napětí na kabelu co by mělo být buzení, tak tam je 7,4V a když ještě vyndám žárovku dobíjení z přístrojovky tak měřim 5.5V. Toto je stav, když je klíček v zapalování v první poloze .


Ještě, jestli by to nedělala přístrojová deska. Když jí odpojim tak napětí zmizí . Podle mě jestli to dobrě chápu, když je to v pořádku tak by mělo napětí zmizet, když se vyndá žárovka z kontrolky dobíjení . Protože je to seriový obvod. A v mém případě při vyndání žárovky klesne napětí z 7,4V na 5.5V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 18:39    Předmět: Citovat

Jarda-406 napsal(a):
Ale prosvicuje i když je odpojený alternátor .

Omlouvám se, tohle jsem přehlédl.
Nemám momentálně schéma po ruce, ale ještě bývá signálem dobíjení ovládáno nějaké relé (relé běhu motoru) pro podružné výkonové spotřebiče. Tak jestli problém není v tomto relé nebo okruhu.
Buď najít el. schéma nebo alespoň rozmístění a popis relátek a přesvědčit se jestli tam nějaké takové je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 18:39    Předmět: Citovat

Jarda-406 napsal(a):
Ale prosvicuje i když je odpojený alternátor .

Omlouvám se, tohle jsem přehlédl.
Nemám momentálně schéma po ruce, ale ještě bývá signálem dobíjení ovládáno nějaké relé (relé běhu motoru) pro podružné výkonové spotřebiče. Tak jestli problém není v tomto relé nebo okruhu.
Buď najít el. schéma nebo alespoň rozmístění a popis relátek a přesvědčit se jestli tam nějaké takové je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 18:40    Předmět: Citovat

doble

Naposledy upravil GeorgeB dne ne červenec 31 2016, 12:05, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 18:40    Předmět: Citovat

tripl

Naposledy upravil GeorgeB dne ne červenec 31 2016, 12:05, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 18:40    Předmět: Citovat

...

Naposledy upravil GeorgeB dne ne červenec 31 2016, 12:06, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jarda-406



Založen: Dec 01, 2014
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 20:21    Předmět: Citovat

To by se mi hodilo el. dokumentace. Alespoň pro tento okruh, jestli to vede z žarovky rovnou na D+ nebo ještě přes něco
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2016, 21:13    Předmět: Citovat

Keď že neuvádzaš kód motora dávam ti tu ako príklad prístrojovú dosku motor 1,6 16V NFZ (TU5JP)
Je dvôležité uviesť vždy celú motorizáciu Exclamation .



Citroen Xara prístrojovka.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Citroen Xara prístrojovka.pdf
 Velikost:  238.27 kB
 Staženo:  95 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5157
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 31 2016, 8:49    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
Omlouvám se, přehlédl jsem,že to dělá i při podpojeném alt.
Nemám momentálně schéma po ruce, ale ještě bývá signálem dobíjení ovládáno nějaké relé (relé běhu motoru) pro podružné výkonové spotřebiče. Tak jestli problém není v tomto relé nebo okruhu.
Buď najít el. schéma nebo alespoň rozmístění a popis relátek a přesvědčit se jestli tam nějaké takové je.

Nestačilo by to jednou? Laughing Nějak to odepisování tu i v SZ blbne..
Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 282
File : emailer.php

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jarda-406



Založen: Dec 01, 2014
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: ne červenec 31 2016, 9:10    Předmět: Citovat

DELONG napsal(a):
Keď že neuvádzaš kód motora dávam ti tu ako príklad prístrojovú dosku motor 1,6 16V NFZ (TU5JP)
Je dvôležité uviesť vždy celú motorizáciu Exclamation .


Děkuji . typ motoru mám zrovna NFZ, jen to neni 16V . Na mé přístrojovce je žárovka dobíjení označena V20 a podle těchto plánů to bude tedy nejspíš H1 a vede přímo do alternátoru . Ještě jak je tam podle plánku paralelně k H1 ten rezistor,aby to nedělal on
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: ne červenec 31 2016, 9:17    Předmět: Citovat

Ten rezistor paralelně k žárovce je tam pro případ přerušení žárovky, aby došlo k nabuzení alternátoru.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund