Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ŠkodaAuto COLUMBUS-spálená součástka
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 15 2016, 10:33    Předmět: Citovat

Tak jak zenerka- katodou na plus napájení, anodou na GND.
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3730
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: pá duben 15 2016, 10:43    Předmět: Citovat

Jen ještě bych potřeboval vědět zda jednosměrný transil znamená bipolární nebo unipolární jak označují např. v GM.
Tu jsem se např. dočetl toto:"Do Fabie jsem použil bipolární transil (libovolná orientace zapojení)". Tak včil nevím Nevím
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4013
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: pá duben 15 2016, 10:46    Předmět: Citovat

Tak jak už psal někdo výše. Unipolární je ochrana proti předpětí, ale i přepolování ( z jedné strany transil z druhé dioda). Bipolární jsou vlastně dva transily zapojené antiseriově.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: pá duben 15 2016, 11:45    Předmět: Citovat

Jednosměrný transil je UNIpolar - BIpolar je obousměrný. Jinak je zapojený jako ochranná dioda tzn. "značením" jako "katoda" na +. U bipoláru je to pochopitelně jedno.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 7:37    Předmět: Citovat

Pokud to děláš pro sebe , tak bych tam dal antipolárně diodu a já pro sebe nejspíš nic . Ty se chystáš zapojit rádio obráceně ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3730
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 8:07    Předmět: Citovat

Dělám to pro syna ne pro sebe. Raději bych tam tu ochranu dal pro všechny případy, člověk nikdy neví. Hledal jsem kde mají 16V transily 1500W, našel jsem v TME ale právě ty nemají momentálně skladem.
Stále mi nejde do hlavy, proč tam byl originál na 27V Question .


Naposledy upravil otakarv dne so duben 16 2016, 8:25, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 8:16    Předmět: Citovat

Protože "automotive" specifikace doporučuje pro elektroniku určenou do auta se 12V instalací dodržovat maximální provozní napětí 18V - stačí se podívat do datašitu třeba TDA2003 http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/25035/STMICROELECTRONICS/TDA2003.html nebo TDA2005 http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/25037/STMICROELECTRONICS/TDA2005.html
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3730
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 8:31    Předmět: Citovat

Karle, já jsem se překlepl, má tam být na 27V. Už jsem to opravil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 9:23    Předmět: Citovat

Nechce se mi hledat nějaké testovací specifika pro interior vybavení, ale tuším že zrovna VW má pro exterior lighting test 27V po dobu jedné minuty. Zařízení může být hodnoceno snad jako C (přerušení funkce), ale po odeznění stavu se musí vrátit do funkčního stavu bez poškožení.
Důvodem je, že už se zde začíná používat předpoklad křupanství a připojení při startu s podporou z druhého vozidla (startovací kabely) na 24 systém náklaďáku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 10:45    Předmět: Citovat

otakarv napsal(a):
Karle, já jsem se překlepl, má tam být na 27V. Už jsem to opravil.
Jo, pořád to souhlasí - těch 18V je PROVOZNÍ hodnota, na ty to ještě musí jít bez závad - a 27V je těsně pod 28V, který jsou MEZNÍ HODNOTOU, KTERÁ TU ELEKTRONIKU NESMÍ ZNIČIT - je to v těch samejch odkazech na datašity, co jsem postnul vejš.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3730
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 10:58    Předmět: Citovat

Jj už tomu rozumím, nyní jsem si pořádně prohlédl datasheed od TDA7564B co je tam osazený.
Datasheed TDA7564B
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: so duben 16 2016, 11:04    Předmět: Citovat

Mezní hodnota je 40V(50V) po dobu 50ms. On totiž ten 27V transil má maximum clamping voltage 37,5V a to TDAčko to musí snést než shoří pojistka. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3730
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: st duben 27 2016, 8:32    Předmět: Citovat

Sehnal jsem transil sice né SMD ale s vývodama tento, parametrama odpovídá tomu originál SMD co má označení 27A (1.5SMC27AT3), alespoň si myslím. Katodu jsem připojil na + anodu na -, napojili jsme to do auta kde již bylo takovéto autorádio odzkoušeno, zapli a ani ťuk, takže tam bude ještě odpálené kdoví co. Tajně jsem doufal že to bude pouze ten transil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
yesper26



Založen: May 19, 2012
Příspěvky: 1051
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 16:51    Předmět: Citovat

Pozrem ti co to je mam take radio. Tiez som opravoval. Zmeraj ci ti don ide vobec 12v. Toto radio skor pocitac je problem opravit. Dalej zmeraj ci v nom najdes 5v. Potom na predny panel musi ist 3x po 5v. Ak ide 2x tak je daco vadne. Ja som mal vadny pwm controler svab PIC... no moze byt vadne toho ete viac ten svab ma oscilator teda je pri nom keystal a treba kuk ci kmita. Ale bez trackeru a druhym funkcnym radiom pidla ktoreho si pozres ake maju byt priebehy s nim nehnes. Este vyber koncak a skus zapnut.pozri napajaciu cast kde su 4 cievky z vrchu a zospodu 4 mosfety ci je to ok. Je to na tuner doske.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3730
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 17:09    Předmět: Citovat

yesper26, děkuji Ti za snahu mi pomoci ale syn již toto autorádio dal pryč takže jej nemám doma ale možná pro příště budu mít se čeho chytit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund