Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulátor dobíjení Jawa
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 12 2012, 16:49    Předmět: Citovat

to je dobrá zpráva, seženu uhlíky a zkusim to nějak zapojit. když tak tam dam nějaký vypínač, ať se to nabíjí jen chvilku, nebo tam vrznu žárovku na omezení proudu. Mně šlo jen o to, aby s harantama nezustavali na poli s vybitou aku.máte ještě někdo nějaký nápad, jak zapojit zapalování bez aku pokud možno co nejjednodušeji? Četl jsem o zapalování z fichtla, ale to se musí roztláčet. Jinak se mi tu válí zapalování z babety. Myslíte si, že ten bezdotyk bude fungovat při tak malých otáčkách, jako má kývačka při nakopávání?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 253

PříspěvekZaslal: pá leden 13 2012, 21:58    Předmět: Citovat

Pokud máš možnost si udělat přírubu pod zapalování z pionýra tak ho tam klidně dej, bude to šlapat, měl jsem to taky a šlo to v pohodě nastartovat na šlápnutí. Mám zato, že někde na jawamanii je dokonce výkres.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 8:31    Předmět: Citovat

Nevím kam bych téma nahodil proto asi sem.
Jde o zapalování JAWA 250 kývačka.
Abych se v tom trochu vyznal.
Jak funguje zapalování s dobíjením?
Malá kulatá cívečka v zapalování je k čemu(žeby kvůli opalu kontaktů)?
Díky.



jawa 250 kývačka.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  jawa 250 kývačka.png
 Velikost:  56.32 kB
 Staženo:  200 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31830
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 11:59    Předmět: Citovat

To cos zvýraznil je výkonovej odpor, přes kterej se budí dynamo v 1. regulačním stupni. Regler je jednokotvičkovej, trojpolohovej - v první poloze budí dynamo na plno přímo z rozvodu 6V, ve druhý přes tenhle výkonovej odpor a ve třetí se buzení odpojuje úplně a dynamo jede jen na remanentní magnetismus. Bacha, "kejwa" má ukostřenej kladnej pól baterie ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 14:26    Předmět: Citovat

Jde o motocykl synátora,a prý mu to bere všechnu šťávu jen z aku,a ampérmetr neuhne ani o píď i při překročení 1300ot/min.
Prostě mu to nepřepne na dobíjení.
Zaujalo mne to,a tak bych rád požádal o radu.
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 15:29    Předmět: Citovat

v prvom rade mrkni na regler ci kotvicka hybe pri zvysovani otacok , ak nie , kontrola uhlikov a rotora (ak uz niekomu vyletelo gurero a oskrabalo rotor , tak je to v....), ak sa hybe, problembude v spinacom kontakte ktory pripaja dynamo na baterku - demontovat regler a omrknut to. Ak nepomoze , tak merak a merat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31830
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 15:51    Předmět: Citovat

Kejvačka měla ukostřenej (+), prostě v tý době se to tak dělalo - ukostřovat (-) se začal až koncem 60. let. Bylo to podle "našeho velkýho vzoru, Sovětskýho Svazu" - tam OBVYKLE ukostřujou (+) doteď. Vím, že se to nějak odůvodňovalo následnou polaritou vn na jiskřišti svíčky, že se při ukostřeným (+) nevypaluje ohnutá elektroda, ale ta střední, takže nehrozí upadnutí toho "háčku" na svíčce do spalovacího prostoru atd. Stejně se potom následně objevilo spousta návodů, jak u takovejch vozidel obrátit palubní polaritu, protože "západ" měl celou dobu ukostřenej (-) a normy pro výrobu příslušenství včetně takovejch věcí jako rádio do vozidla s tím počítaly. U vozidel S DYNAMEM se přepólování palubní sítě udělalo snadno - obrátila se baterka a dynamo se nechalo nabudit s obrácenou polaritou - po následujícím startu už dodávalo opačnou polaritu a drželo ji.

Takže já nevím, jakej pól má ta lantrosova mašina ukostřenej - nepoznám to. Ale napsal jsem stav jakej byl u všech kejvaček v momentě, kdy sjely z montážní linky - s jednou takovou jsem sám osobně jezdil víc jak 7 let jako řidič - a dalších 10-12 let předtím jsem se postupně víc a víc podílel na její údržbě. Musel bych bejt naprostej ignorant, abych za tu dobu nezjistil, jakej pól má ukostřenej.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31830
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 16:06    Předmět: Citovat

Spíš MĚLA Z VÝROBY ukostřenej (+) pól - a jen Bůh a Svatej Václav vědí, jakou polaritu má v současný době polarizace magnetů v dynamu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 17:18    Předmět: Citovat

Omlouvám se,je to 1961.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31830
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 29 2016, 18:28    Předmět: Citovat

lantros7 napsal(a):
Omlouvám se,je to 1961.
Takže evidentně šla z fabriky s ukostřeným (+)...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so listopad 25 2017, 0:57    Předmět: Citovat

Mám ve své čz175 tento výše popsaný tranzistorový regulátor a napadla mě taková myšlenka, zda by nastal nějaký problém kdybych do moto místo Pb aku použil 2ks Li-Ion článků v serii. Regulátor je nastaven cca na 7,2V takže napětí na článku by se udržovalo jen na 3,6V ale to by podle mě mě nemuselo v praxi nějak moc vadit. Jen si nejsem jistý zda by nebyl nějaký problém s nabíjením těch Li-Ion z dynama.

Naposledy upravil sr71 dne st červenec 06 2022, 11:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so listopad 25 2017, 8:27    Předmět: Citovat

3,6v je malo a chcelo by to balancer.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st červenec 06 2022, 11:32    Předmět: Citovat

Napíšu dosavadní zkušenost s Li-Ion články místo olověné baterie ve staré motorce. Už cca před 4 roky jsem dal do Simsona (12V) blok 4S2P z Li-Ion 18650 (nedával jsem je tam nabité do plna, a teoreticky by se na nich při provozu motorky mělo udržovat napětí max cca 14,4V, což je 3,6V na článek, takže pro Lion bezpečné). Motorka se používá ojediněle, uložená celoročně v nevytápěné kůlně, ale ty baterky tam furt jsou bez jakékoli údržby a kdykoli přijdu zapnu tak všechno svítí a můžu startovat.
Teď se chystám podobnou věc udělat do staré kývačky čz175, jak jsem psal výše, tam dám 2 články v serii.
Když jsem se o tomhle zmínil na jawaforu, měli mě tam za šílence, jestli vůbec vím jak jsou LiIon nebezpečné, jakým způsobem se nabíjí atd. Vzhledem k tomu že mám těch Li-Ion baterií dostatek tak mě to přijde efektivnější než kupovat olovo s omezenou životností a nutností nějaké údržby, obzvlášť když se ty motorky používají ojediněle.
Co si o tom myslíte z hlediska nějakých rizik? Podle mě, pokud nedojde k nějaké fatální poruše regulátoru nabíjení, tak že by to začlo nabíjet na vyšší napětí, tak by se nemělo nic nežádoucího stát. A to že budou mít ty články maximálně cca těch 3,6V nevadí protože nepotřebuju využívat jejich plnou kapacitu. Napadlo mě jedině jestli třeba nejsou v nabíjecí soustavě napěťové špičky které by mohli být pro články problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31830
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 06 2022, 14:14    Předmět: Citovat

Pro akumulátory nejsou žádný napěťový špičky problém - pokud to jsou opravdu jen špičky a ne třeba 40% dobíjecí doby. Akumulátor vzhledem ke svýmu nízkýmu vnitřnímu odporu ve srovnání třeba s dynamem už si to napětí "srovná" a opravdu krátkodobý špice by mu neměly vadit. Je to prostě závislý od energie těch špiček - pokud je malá, akumulátor se s ní vypořádá. V motorce, kde veškerá elektronika bude ten polovodičovej regler asi žádný velký špičky nehrozí, tam by lithium 2S2P s nějakým pro sichr pojistným obvodem, hlídajícím napětí vyšší než cca 8V, aby nemohlo skutečně při poruše regulátoru dojít k nekontrolovatelnýmu přebití si myslím nebude moc dalších problémů. Stejně ty mašiny bez elektrickýho startéru mají baterku jen proto, aby jim za jízdy světlo nekolísalo jasem podle otáček (jako to dělal fichtl nebo Stadion = kozey dechinson), aby jim troubil klakson a u modernějších šly pravidelně blinkry a aby se snáz našlapovaly. Na světlo po delší dobu ta baterka stejně moc nevydržela, obvyklý kapacity byly 9 až 14Ah a to se vycucalo za chvíli ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund