Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vycisteni EGR
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 15:33    Předmět: Vycisteni EGR Citovat

Zdravim,

mate nekdo nahodou osobni zkusenost s cistenim EGR ventilu? Potreboval bych to spachat, a zajimalo by me, cim to pujde nejlip vycistit? Benzinem? Nebo neco lepsiho? Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 15:39    Předmět: Citovat

Benzín se zapečeninou nepohne, písty při generálkách nechávám namočené čističi na krbová skla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 15:58    Předmět: Citovat

hmm, zajimave, myslis treba toto? http://www.druchema.cz/z25-mefisto-na-krbova-skla
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1533
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 16:00    Předmět: Citovat

Acetonem nebo ředidlo S6300. Ještě je velice záhodno vyčistit sání. Sání se nejlépe čistí tímto způsobem. Pokud není k dispozici stlačený vzduch, dá se použít PB hořák a obyčejná horkovzdušná pistole. Případně nalejt do nich trochu benzínu a horkovzduška. Osobně vyzkoušeno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 16:28    Předmět: Citovat

To redidlo zkusim, dost mozna ho i mam.
Sani by chtelo taky, ale bude to trosku peklo rozebrat, ma variabilni geometrii..

nejhorsi je, ze dost tech dilu kolem je z plastu, a neni problem neco omylem ulomit atd.. zvlast u 15 let staryho auta..



337782661.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  337782661.jpg
 Velikost:  79.94 kB
 Staženo:  122 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31936
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 16:29    Předmět: Citovat

2 Milan_F: No, chtěl bych vidět, jak TAKOVÝM ZPŮSOBEM vyčistíš sání třeba na kangáči/berlingu 1,6 benzín nebo na VW 1,4 benzín, když to jsou výlisky z plastu ... Daleko lepší je (dát) nEGRa zaslepit a občas smáznout přes diagnostiku svítící engine-check (lambda načuchala nefungující nEGR ventil = diagnostika hlásí "příliš nízkej průtok").
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne čt prosinec 10 2015, 16:31, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samponek



Založen: May 11, 2015
Příspěvky: 3136

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 16:31    Předmět: Citovat

Po malých dávkách poušťej čistič brzd ve spreji. Tak aby motor moc nezvyšoval otáčky.
Nebo do nafty občas přidej trochu benzínu a vyčistí se to samo.
( litr na deset litrů nafty a trochu oleje )
Nejlépe to však odvez do šrotu, 15 let starej motor je stejně na ho. ..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 16:50    Předmět: Citovat

samponek napsal(a):
Po malých dávkách poušťej čistič brzd ve spreji. Tak aby motor moc nezvyšoval otáčky.
Nebo do nafty občas přidej trochu benzínu a vyčistí se to samo.
( litr na deset litrů nafty a trochu oleje )


No nevim, tim akorat tak propalim katalyzator Smile

To cisteni ohnem bych asi taky neriskoval na hlinikovym dilu. Kdyby to byla litina napr, tak jo, ale hlinik se akorat pokrouti...

Spis nejak chemicky.

EKKAR: S tim naprosto souhlasim, stejne by to proslo testem emisi i bez EGRu. Mozna by to ale chtelo nejaky siditko, aby si ECU myslela, ze EGR funguje. "emulator" lambda sondy?

Ona ta EGR operace je spis takova metoda pokus-omyl. ECU sporadicky hazi hlasky ohledne pripravy smesi (fuel trim), a stale se nedari najit duvod - zatim to vypada na EGR. Vetsinou se po resetu objevi 2 navzajem se vylucujici chyby "System too lean" a "System too rich"...

Myslel jsem puvodne, ze je to zpusobeny netesnym podtlakovym okruhem, kterej ovlada mj. i EGRy. Vymenil jsem vsechny prislusny hadice (guma/textilni opleteni, komplet zterely) za silikonovy. Podtlak tesni jak novej, chovani motoru citelne lepsi, zvlast na strednich otackach (3-4.5Krpm) kde byla citit vykonova dira, ale stejne, hlaska ohledne smesi byla behem 2 dnu zpatky.

Takze podle me zbyva EGR, kdyztak zkusit jinou lambdu. Jeste poradne na zvedaku projdu vyfuk, jestli dobre tesni... pak uz fakt nevim Smile


Naposledy upravil PixelOrgy dne čt prosinec 10 2015, 16:53, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 16:52    Předmět: Citovat

Co treba toto? to by mohlo fungovat

https://www.autoteimer.cz/liqui-moly-cistic-karburatoru-mtx?hc=10000073
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petrus2



Založen: Sep 05, 2005
Příspěvky: 101
Bydliště: Doubek

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 17:09    Předmět: Citovat

Nebo toto http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|LWfd4H0TvP2IxZP7ekNHfMrIBUWDVYM5Alb7WAavKETq1BrEFNMSVtFTDMlBdV+JvpfTLEAt8PNKW6i+YsMonAb8yCFagz8VOMD2mrrpMPw/22uf8Lj+pQWo/S1wKLUFcZBXABSXoEC7XfCdzXhjEU71KRQykKgdaVtbEar/3K3fbUJ9oU7s3yxn667KukQO, já použival čistič karburátoru od Wütha, ale nenašel jsem ho v nabídce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31936
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 17:21    Předmět: Citovat

Já žádnýho nEGRa v sání nemám - ale míchám do benzínu VIF = Super Benzín Aditiv v doporučený koncentraci. Dlouhodobým používáním to smejvá z vnitřku sání a ventilů usazeniny včetně karbonovejch. Je to ale běh na dlouhou trať, vyčištění zanedbanýho motoru trvá řádově několik měsíců ježdění na směs s VIFem - a ani potom to není nikdy tak čistý jako nový... Chce to začít dávat VIF od nova jako prevenci, pak to má žádoucí účinek - usazeniny se tvoří v minimálním množství.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 17:25    Předmět: Citovat

VIF pouzivam taky, ale jak rikas, kdo vi, co se s tim autem delo predtim, nez jsem ho koupil ze....

btw co mas za auto, ze nemas jeste EGR? Pockej, se nas*ru a taky ho mit nebudu ... cely EGR i shadicema poleti do popelnice a bude klid
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1533
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 17:35    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Spis nejak chemicky.

Jak je libo... ale budeš černej až na ušima. Obavy z pokroucení nejsou na místě. Tenhle postup jsem se dozvěděl od borců na Dieselpower fóru. I to, že různý čističe na sání a turba jsou jen zbytečně vyhozený prachy. Aceton a kartáč na flašky jsou tutovka.

Ekkar: bez komentáře.... Rolling Eyes jen vůl by vypaloval plastový svody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 17:37    Předmět: Citovat

fakt to prezije v pohode jo? hmmm... jako vypada to jako efektivni metoda Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1533
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: čt prosinec 10 2015, 17:50    Předmět: Citovat

Svody přežijou. Měl jsem z toho taky bobky, ale pročtením výše zmíněného fóra jsem došel k závěru, že to funguje. To samé s rozebránim, vyčištěnim a vypodloženim turba.


P1011153.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1011153.jpg
 Velikost:  289.58 kB
 Staženo:  78 krát


P1011154.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1011154.jpg
 Velikost:  290.7 kB
 Staženo:  82 krát


P5191128.jpg
 Komentář:
Po vypálení

Stáhnout
 Soubor:  P5191128.jpg
 Velikost:  289.34 kB
 Staženo:  77 krát


P1011158.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1011158.jpg
 Velikost:  290.72 kB
 Staženo:  79 krát


P5191129.jpg
 Komentář:
Po vypálení

Stáhnout
 Soubor:  P5191129.jpg
 Velikost:  290.07 kB
 Staženo:  81 krát



Naposledy upravil Milan_F dne čt prosinec 10 2015, 18:04, celkově upraveno 4 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund