Zaslal: po listopad 02 2015, 12:49 Předmět: Vlhkosť v aute
Napratal som plný kufor hatchback auta náradím a vybral sa v piatok večer na víkend pomôcť k rodičom. Bolo to práve po období výdatných dažďov. Zaparkoval som vo dvore na tráve. Už večer padla na auto slušná vrstva rosy. Natieral som dlho do noci, aby to počas spánku schlo a tak som vstal neskôr. Slnko už dávno vyhrievalo všetko naokolo. Samozrejme aj auto. Keď som šiel pokračovať a otvoril kufor, doslova des. Na všetkom veľká vrstva vody, pozostávajúca z veľkých gulôčok tlačiacich sa na seba. Karboška, el. píly, el. hoblík, vŕtačka, vrtáky, všetko náradie, zásoby klincov, šraubov, vinklíkov, atď, ale aj notebook, menič na 220V, tovar, kov aj plasty, všetko bolo zvonku i zvnútra pokryté vodou. Takže namiesto pomoci bolo vypratávanie, vynášanie, vysúšanie na radiátoroch, odstrojovanie premočených častí kufra, hlavne penového čalúnenia dna, a dôkladné vysúšanie naštartovaného auta ponechaného pár hodín na voľnobeh, kúrenie naplno, občas striedavo s klímou.
Auto zostalo na noc dokonale suché, prázdne. Ponechal som ho bez čalúnenia zvedavý, čo ma bude čakať po ďalšej noci. Za slnečného doobedia sa parilo všetko naokolo ako aj deň predtým. V kufri, vlastne na jeho odstrojenom plechovom dne, som našiel minijazierko vody. Aj s prívodným napájaním -od stredu nakladacej hrany kufra, spod spoja na dne kufra. Akoby to šlo zvonku niekde z dutiny medzi zadným nárazníkom a kufrom. Zobral som hadicu a striekal na zadok auta prúd vody. Zo všetkých možných smerov, uhlov, zvrchu, zboku, odspodu, pod nárazník, pod podkolia, do škár zadných dverí, proste všade. Do auta neprenikla ani kvapka.
Možno som si naviac naskladanú vodu nasiaknutú v penovej podložke kufra vozil už predtým, cez dažde som viac krát plnil a vyprázdňoval kufor, neviem. Inak parkujem na ceste a v obytnej zóne, kde orosenie auta zvonku, tobôž zvnútra, nepoznám.
Keďže už niečo podobné zažiť netúžim, pri ďalšej návšteve som všetko preventívne na noc povynášal z auta von. Do kufra som vložil do obyčajnej plastovej nádobky tabletu Ceresitu proti vlhkosti , original prístroj nemám, kupoval som to narýchlo cestou, nepoznal som to, myslel som že niečo bude v balení. Ráno som okraj tablety našiel mierne "naboptnaný", auto suché, lenže aj vzduch nebol tak vlhký ako predtým, ani orosovanie zvrchu nebolo žiadne. Nevadí, aj tak som už dávnejšie niečo takéto v kufri voziť uvažoval, hlavne v zime, keď sa do auta nanosí sneh.
Neviem, či je toto ale šťastné riešenie. Zaskočilo ma totiž upozornenie na igelitovom obale samotnej tablety: okrem toho, že to môže dráždiť oči, "Môže byť korozívne pre kovy".
Nerád by som sa dostal "z dažďa pod odkvap", tak ma zaujímajú vaše názory, prípadne názory tých chemicky zdatnejších...
Někde ti do auta zatéká, dole je to mokrý a pak voda kondenzuje. V zimě budeš mít na sklech led zevnitř. Poté co teplota vevnitř klesne z plus na mínus.
Když se ti drží voda třeba v kufru na podlaze. U jednoho auta jsem měl plnou rezervu vody, protože jsem to naboural zezadu a zadní dveře byly šprajcnutý a tekla tama voda, vyřešil jsem to tak, že jsem desítkou vrtákem udělal díru do podlahy aby to mohlo odtíkat.
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: po listopad 02 2015, 13:45 Předmět:
suhlasim so samponkom, to nebude vlhkost zo vzduchu, niekde zateka, tiez sa mi to stalo v starom aute, a tiez som to vyriesil dierou v podlahe (najlepsie tesnenie je diera) v novych autach je inak dost hrozne vyriesene tesnenie okolo svetiel - v starsom to bolo tesnene takou hmotou, ktora bola kus lepiva a taka zuvackovita aj po 25rokoch tesnilo to super,
a v novom aute som sa uz na 3 miestach stretol s tym, ze v telese zadneho svetla je vlozena taka tresniaca gumicka - taka mekka ale to tesni ked to vyjde z fabriky a potom este 5 rokov, a potom chlad, teplo, prach, a vznikne skulinka a uz to zateka - riesnie - odmontovat svetlo - podmaznut silikonom a zas zasrubovat.
Taky jsem jednou narazil na takový problém - v autě pořád vlhko, nemohl jsem přijít na to kudy zatéká, vypadalo to jako kdyby zatékalo několika místy. Po déletrvajícím dešti jsem dostal sprchu hned v první zatáčce a problém byl vyřešen. Zatékalo kolem antény na střeše. Voda stékala po tapecírunku a oběma sloupky mezi předními a zadními dveřmi dolů. Test hadicí nefungoval ani když jsem přišel na to kudy přesně zatéká, za jízdy taky vše v pořádku. Vadil jen dlouhotrvající déšť kdy se kapka po kapce dostávala tam kam neměla.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: po listopad 02 2015, 18:15 Předmět:
Přes léto jsem řešil taky:
-dveřmi (pokud je odlepená či poškozená (u starších aut igelit) zábrana proti vlhkosti- v mém případě něco jako molitan, ale nenasákavý a vodoodpudivý) - voda se dostane okolo těsnění skel a zrcátky dovnitř a měla by odtéct otvory ve dveřích; při poškozené zábraně skapává dovnitř a zatéká pod koberec
-těsněním u dveří (poškozené, špatně nastavené dveře
-zadní pevné sklo- auto kdosi "líznul" vzadu, trochu pomáčkl plech, ale tím nárazem se sklo odchýlil a dostal se do těsnění prach (okno je na šroubech, u lepených se může poškodit lepený spoj
-hargusy, anténa
-špatné těsnění předního/zadního skla
-blinkry
-u některých aut může voda zatékat přes topení (přes filtr vzduchu, pokud je instalovaný, ventilátor)- přepážka pod čelním sklem zvenku, příčinou ucpaný odtok vody pod blatník
Mě zatékalo jen přes dveře a zadní pevné sklo, ale i tak bylo na podlaze jezero.
Jirka
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po listopad 02 2015, 19:57 Předmět:
Složení tablety: Chlorid vápenatý (E509)
Možná je méně korozivní než chlorid sodný, ale stejně je to sloučenina chlóru, která se rozpouští ve vodě, takže je to jako mít směs kyseliny chlorovodíkové s louhem.
Kdo nemá garáž, ten holt nemá garáž... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Napršelo mi do auta pootevřeným oknem. Musel jsem vytrhat nacuclé vatové tlumení pod koberci, koberečky nadzvednout, a půl roku jsem auto sušil s pootevřeným oknem. _________________ Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Měl jsem FORD TRANZIT CONNECT.
Nekonečnou dobu jsem pátral, proč je ten kobereček/vata u spolujezdce mokrý. Nakonec jsem zjistil, že tam teklo kolem maličké záslepky na střeše pro hagusy.
A mohu potvrdit - vysušit tu vatu je fakt časově náročné.
Tú lokálne premočenú asi 2cm penovú vložku z dna kufra som vybral a sušil priamo na radiátore, na druhý deň bola suchá, do auta som ju ale dal pre istotu až ďalší deň tesne pred odjazdom. Napadá ma dať pod to obyčajný kartón, ten pravidelne kontrolovať, a pre úvod bude vidno, či sa tam niečo deje, a kde presne aj, prípadne za akých okolností....
Ďakujem aj za chemický názor, takže tabletami som si veľmi nepomohol... Nechcel som nimi riešiť možné zatekanie, ale skôr náhodné zatečenie napr. otvorením kufra v daždi, nanesením snehu v zime, atď... Čím ich nahradiť, čo by som mohol mať celoročne v aute?
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út listopad 03 2015, 15:57 Předmět:
Silica Gel.
Nejpoužívanější vysoušecí materiál. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Poznám niečo také z izolačných dvojskiel. Napríklad tu (až je to ono) uvádzajú že sa to dá aj regenerovať. Aká by mohla byť reálna spotreba do priestoru bežného os. auta, neustále doplňovaného ďalšou a ďalšou vlhkosťou?
Založen: Aug 14, 2011 Příspěvky: 29 Bydliště: Praha
Zaslal: pá listopad 27 2015, 10:25 Předmět:
Já jsem u Una měl občas kaluž v kufru. Ukázalo se, že mám fest orezlý podběh kolem tlumiče tak, že jsem měl kolem něj pořádnou díru. Zespodu plast, seshora taky plast, takže nic vidět nebylo. Trvalo několik hodin, co voda nachytaná dírou mezi plasty při jízdě stekla do kufru. A že jí mohlo být klidně i litr. Když jsem na to přišel, tak moc nechybělo, aby se mě tlumič urval. Taky mě všichni říkali, že se mě to rosí. Věřil jsem tomu do té doby, než se začaly ozývat z kufru u tlumiče divný zvuky.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19560 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá listopad 27 2015, 12:55 Předmět:
To je nejčastější příčina - díra v podběhu. A nemusí být ani vidět, jenže za jzdy voda v podběhu obíhá a zateče třeba taky i mezi zástěrkou a podběhem.
Bez odstrojení tapecírungu to neuvidíš, ale nejspíš máš dutiny plné. Odšpuntuj je odspodu, případně vyvrtej zespodu dírky, ať ta voda může ven.
Nejlépe je na tom ten, kdo má k dispozici suchou, dobře odvětranou stodolu a může v ní zaparkovat auto s otevřenými okny, když ne přímo dveřmi. To pak nepotřebuje žádný silikagel na pohlcování vlhkosti.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.