Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

"Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 10:46    Předmět: "Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi Citovat

Zdravím, potřeboval bych radu, budu stavět v podstatě toto:
http://www.modifikasi.com/showthread.php/510646-BRAX-Power-station-High-end-Extremly-Rare
http://www.zerotohundred.com/newforums/attachment.php?attachmentid=538022&d=1421115107

Pokud tomu dobře rozumím, je to "jen" cívka a kondenzátory zapojené sériově s V/A metrem, který se zapojuje až po výstupu že? Nebo je v tom více?

Má otázka je k cívce, která by se dala použít?
Součet pojistek zesilovačů je 320A s tím. Alternátor 140A a 2 baterky.
1. standartní a 2. PC4000 - zkratovací proud 7000 A

Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1166
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 12:12    Předmět: Citovat

Mám dobrou náladu a tak mne napadlo, že třebas i poradím. Ale ať si tvojí otázku čtu jak chci, nějak mi nedochází, na co se vlastně ptáš.

Můžeš se, prosím, zeptat ještě jednou a jinak? Asi fakt nehovořím řečí tvého kmene.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 12:43    Předmět: Citovat

Co za cívku použít?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samponek



Založen: May 11, 2015
Příspěvky: 3140

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 13:07    Předmět: Citovat

Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )

320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.

Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1166
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 13:12    Předmět: Citovat

Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.

Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.

Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 13:58    Předmět: Citovat

Hlavně to pak nezapomeň "zabít" repráky s 80dB citlivostí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 15:09    Předmět: Citovat

Neniu napsal(a):
Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.

Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.

Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.


320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 15:10    Předmět: Citovat

Ondra2 napsal(a):
Hlavně to pak nezapomeň "zabít" repráky s 80dB citlivostí.


Ty víš co mám v autě? Asi ne, tak bys mohl prosím přestat přispívat takové žvásty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 15:17    Předmět: Citovat

samponek napsal(a):
Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )

320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.

Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.


Kolik odebírají v běžném chodu netuším, 320 je součet pojistek při poslechu nepraskne 300A pojistka.

10m?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 15:45    Předmět: Citovat

V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 16:07    Předmět: Citovat

kiklop napsal(a):
...
10m?

10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1166
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 16:09    Předmět: Citovat

kiklop napsal(a):
320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.


Nevím, jak to počítáš, ale pokud zesilovač může vzít takový proud, tak všechny součástky v jeho napájecí větvi musí takový proud snést, jinak je to pěkná... no nepěknost.

Jak tam jsou ty pojistky? Pro každý kanál samostatně? Takže usuzuji, že tam jsou 4 x 80A pojistky? Každý kanál má tedy cca 1 kW?

Nechci ti kazit radost, ale tlumivka je tam asi zbytečná, na rozdíl od kvalitních a pořádných kondenzátorů. V zesilovači je měnič a ten si s rušením poradí. Případné filtry mají vliv jen mezi měničem a vlastními zesilovači. Dávat složité filtry před měnič je dosti sporné Smile

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 16:20    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.


Velice vtipné, málem jsem se i zasmál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 16:28    Předmět: Citovat

Druhou baterku máš přímo u měniče a máš k ní od alternátoru nebo první baterky natažené samostatné přívody plus i minus? Pokud ano, tak nic nestav, je to zbytečné. Pokud ne, tak to tak udělej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st říjen 21 2015, 16:39    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
kiklop napsal(a):
...
10m?

10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.


Auto slouží na SQ takže chci odrušit vše co jde.
Díky to jsem přesně potřeboval, takže cívka nesmysl A-metr také nic. V-metr je pro kontrolu, sice obě baterie odděluje relé aby se nevycucla startovací baterka, ale pro jistotu.
Altík zatím stíhá, baterky jsou samozřejmě často dobíjené mimo auto.

Díky za radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund