Měnič by šel použít ale de o to že tento motor nebude na 400V jelikož jak už jsem psal byl použit v autě a nemyslím si že v té pidi elektronice co ho řídí je měnič na 400v. Spíš mě udivuje, že je to autě řešeno takhle blbě a není použit dc motor.
Artaban To už jsem o několik příspěvků výše psal a odpověď jsem na to nedostal. Motor jsem proto rozebral abych se přesvědčil o tom co jsem tušil. No dalo by se nějakým způsobem zjistit frekvenci a napětí?
brabo napsal(a):
Od modeláře to právě mám zkoušel to rozchodit za pomocí regulátoru který je schopen dodat 72A ale bohužel motor se ani nepootočil.
A co jsme zkoumali jeho motory co tím řídí, měli v sobě magnety a po otočení hřídele se vždy rotor zastavil silou těch magnetů, kdežto u toho když roztočím rotor točí se volně
Však proč by tam mělo jít 400V. Klidně i 12V. Ale jde o frekveci a jaký si to pak při tý frekvenci vezme proud.. Nebo jinak, Ty potřebuješ 3F střídač na 12V na 3X12V. A frekvence pro začátek 50Hz. Podle toho vinutí, co tam prosvítá bych to tipoval tak na 100Hz a proud tak 20A..
To chápu já jen reagoval na ten příspěvek s tím měničem od té firmy, předpokládal jsem, že se jedná o klasický frekvenční měnič síťového napětí.
No a nějaký tip na tento střídač 3f 12v? Až se dostanu domu vyfotím ten rozebraný motor.
Pokud tam byly jen tři vývody a vinutí na statoru a na rotoru jen magnety, tak to byl nejspíš dohromady s elektronickým řízením dnes už klasický elektromotor na stejnosměrný proud ovládaný mikroprocesorem.
Funguje to tak, že motor je ve skutečnosti střídavý synchronní s kotvou ze silných magnetů ze vzácných zemin a z třifázovým vinutím na statoru. Potřebný třifázový proud nutný pro vznik točivého magnetického pole uvnitř motoru je vyráběný postupným spínáním jednotlivých cívek polovodičovými spínači ovládanými mikroprocesorem.
Zároveň jsou tytéž cívky použity pro snímání otáček motorku , snímá se napětí přímo úměrné otáčkám naindukované na těch cívkách, do kterých zrovna výkonové spínače nepouští proud. Z tohoto napětí mikroprocesor získává hodnotu otáček, podle kterých potom nadstavuje ty správné okamžiky sepnutí a vypnutí výkonových spínačů.
V kombinaci se silnými magnety na rotoru pak toto řízení umožňuje velice velký krouticí moment ve velkém rozsahu otáček. Podle toho, jak je udělaný program mikroprocesoru.
Naděje rozchodit motorek je pravděpodobně možná jen pouze s odpovídajícím mikroprocesorovým ovládáním, původním nebo nějakým odpovídajícím novým přibastleným a vyladěným.
Teoreticky by to asi šlo rozchodit jako střídavý synchronní motor, pokud by se to připojilo na třífázové střídavé napětí správného kmitočtu i napětí, ale tam by chyběla ta zpětná regulační vazba a motorek by tak byl asi dost slabý.
měl jsem možnost trochu laborovat s motory používanými v elektrokolech, setkal jsem se se třemi typy:
- pouze 3 napájecí přívody nic víc - nechápal jsem jak řídící elektronika snímá otáčky, protože při dosažení určité rychlosti se motor vypne, Radim o příspěvek výše to vysvětluje
- 3 napájecí + 5 vývodů od celkem 3 hall sond (společné napájení + 3 výstupy)
- 3napájecí + 3 vývody od hall sondy (takže asi jen jedna sonda?)
na co má vliv to jak jsou sondy rozmístěny v motoru? vím že se někdy rozlišuje o jaký úhel jsou od sebe vzdáleny.
A taky když jsem jeden z motorů rozebral tak ty 3 sondy nebyly rozmístěny pravidelně po celém obvodu, ale byly všechny jakoby blízko sebe
zajímaly by mě varianty řešení těchto motorů (výhody, nevýhody) ale nic srozumitelného jsem nevygooglil, nevíte někdo o něčem?
A co kdyby jste nejprve zkusil zjistit, z jakého to je přesně auta a poté sehnal desku co je v autě na ovládání toho elektroservo řízení? Určitě tam něco bude, ne? Buď se poptat lidí, kteří autům rozumí, nebo se zkusit zeptat v nějakém slušnějším obchodě s autodíly, jestli třeba nebudou vědět.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.