Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tripling
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ross4435897



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 426
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 14:33    Předmět: Citovat

... proc vlastne ta podminka bez pouziti MCU?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gaman



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 53
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 14:50    Předmět: Citovat

ross4435897 napsal(a):
... proc vlastne ta podminka bez pouziti MCU?


Nemusím je, viz. jak to napsal Hill.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2188

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 15:20    Předmět: Citovat

Jimmi2 napsal(a):
Vždycky, když je řeč o tomto typu zařízení, musím podotknout, že ta tři bliknutí jsou v 90% případů málo.

tripling sa pouziva pri kruhaku, pri zmene jazdneho pruhu a pri zaradeni sa do svojho pruhu pri predbiehani, pripadne ja este blikam ked idem po hlavnej, ktora ma v zakrute odbocku na vedlajsiu. v tychto pripadoch 3 bliknutia v pohode stacia. Urcite to nie je pre zmenu smeru na krizovatkach, alebo ak zacinam predbiehat.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 15:35    Předmět: Citovat

Tři bliknutí nestačí ani na předjetí cyklisty - i na plynulou změnu pruhu jsou málo, lepší je pokud má někdo VAG kabel nebo si umí dupnout v servise, minimálně u koncernu VW to jde překódovat na počet 1 až 5, u novějších ŘJ snad až na 1 až 10 na jedno ťuknutí do páčky. Samozřejmostí je ukončení blikání na jednu stranu a rozsvícení opačný, když se během manévru páčka překlopí na opačnou stranu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 19:50    Předmět: Citovat

Reset takto:


Blik.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Blik.PNG
 Velikost:  46.82 kB
 Staženo:  53 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 20:13    Předmět: Citovat

Hardwarové řešení nebude tak jednoduše fungovat. Objeví se tam příliš problémů.
Jinak je to vynikající věc, jezdím s tím už dost dlouho.
Jenom nechápu, jak budeš využívat původní přerušovač, navíc s minimálními zásahy do vozu. Zkus to nakreslit, já to vidím spíš naopak. Až moc zásahů.
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
gaman



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 53
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 21:02    Předmět: Citovat

návrh č.4 :


Tripling_2.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Tripling_2.png
 Velikost:  34.68 kB
 Staženo:  77 krát



Naposledy upravil gaman dne čt březen 19 2015, 22:26, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 21:22    Předmět: Citovat

jiriS napsal(a):
....
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls...
Jirka


To nie je pravidlo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 22:21    Předmět: Citovat

Pokud to nemáš ošetřený, tak je to pravidlo.
Ke schématu: jak budeš spouštět ten přerušovač?
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
gaman



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 53
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 22:27    Předmět: Citovat

jiriS napsal(a):
Pokud to nemáš ošetřený, tak je to pravidlo.
Ke schématu: jak budeš spouštět ten přerušovač?
Jirka


Dole ve schematu je princip napojení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 7:01    Předmět: Citovat

K 555: Chybně jsem formuloval, opravdu není pravidlem, aby generovala po připojení k Ucc impuls, ale je vhodné to v tomhle zapojení ošetřit.
Ke schematu:
Jestli jsem to pochopil správně, tak relé kontakty "překlemuje" přepínač blinkrů a pustí tak přerušované napětí od originálního přerušovače. (Přerušovač->K1/K2/->směrová světla.)
V tomto případě pořád nevidím, jakým způsobem bude vlastní přerušovač spuštěný. Pokud totiž vypneš páčku blinkrů, vypneš tak zároveň i samotný přerušovač.
Když pominu délku impulsu (6s je moc, to je cca 6 bliknutí), bude nutné ještě dořešit spolehlivé rozlišení (ťuknutí na blinkry- spustí se tripling a normální spuštění blinkrů- triplink se nesmí spustit, a to velice spolehlivě).
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 7:13    Předmět: Citovat

Jsou i taková auta, u kterých dlouhým podržením/zacvaktuním aretace nedojde k vypnutí triplingu - Peugeot 207 (a hádám všechny PSA). Prostě to za jakýchkoliv okolností zabliká 3x, vypne se to jedině přepnutím na druhou stranu, ale tam to zase zabliká 3x.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2417

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 8:48    Předmět: Citovat

U spousty aut jde informace od páček už po sběrnici a funkci přerušovače vykonává procesor spolu s ovládáním všech ostaních světel, stěračů atd.. Tohle chceš dávat paralelně k systému nebo je to do Š120 ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 8:50    Předmět: Citovat

Toto bude blikať na začiatku ťuknutia do prepínača.
Potom ešte hrozí, že sa spustí blikanie aj pri rozpojení spínača (po dlhšom pridržaní-aretovaní) vďaka hazardom na kontaktoch, t.j. ešte triblink na koniec ako pridaná hodnota Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 13:53    Předmět: Citovat

Toto zapjení má víc problémů, hazardy apod. jsou další třešinkou. Ale tady jakékoliv spuštění blinkru bude periodicky budit 555, tzn., že velice často po vypnutí blinkrů (ať už ručně nebo volantem) triplink nasází další "bliky" do směrovek.
Také by to chtělo, aby vypnutí triplingu přišlo vždy, když není žárovka pod napětím (rozpíná se ss proud od cca 30 do cca 45W, takže trpí kontakty relé a nevím, jestli je možný vznik impulsů při rozpínání kontaktů).

Podle mých zkušeností není dobré, aby triplink vždy hodil sekvenci zablikání. Přece jen je dost situací, kdy po jednom nebo dvou bliknutí (např.výjezd z kruhového objezdu) je třeba vjezd na parkoviště a přitom chceme jet rovně atd...
Jikra
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund