Vždycky, když je řeč o tomto typu zařízení, musím podotknout, že ta tři bliknutí jsou v 90% případů málo.
tripling sa pouziva pri kruhaku, pri zmene jazdneho pruhu a pri zaradeni sa do svojho pruhu pri predbiehani, pripadne ja este blikam ked idem po hlavnej, ktora ma v zakrute odbocku na vedlajsiu. v tychto pripadoch 3 bliknutia v pohode stacia. Urcite to nie je pre zmenu smeru na krizovatkach, alebo ak zacinam predbiehat. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31996 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 19 2015, 15:35 Předmět:
Tři bliknutí nestačí ani na předjetí cyklisty - i na plynulou změnu pruhu jsou málo, lepší je pokud má někdo VAG kabel nebo si umí dupnout v servise, minimálně u koncernu VW to jde překódovat na počet 1 až 5, u novějších ŘJ snad až na 1 až 10 na jedno ťuknutí do páčky. Samozřejmostí je ukončení blikání na jednu stranu a rozsvícení opačný, když se během manévru páčka překlopí na opačnou stranu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: čt březen 19 2015, 20:13 Předmět:
Hardwarové řešení nebude tak jednoduše fungovat. Objeví se tam příliš problémů.
Jinak je to vynikající věc, jezdím s tím už dost dlouho.
Jenom nechápu, jak budeš využívat původní přerušovač, navíc s minimálními zásahy do vozu. Zkus to nakreslit, já to vidím spíš naopak. Až moc zásahů.
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls.
Jirka
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: pá březen 20 2015, 7:01 Předmět:
K 555: Chybně jsem formuloval, opravdu není pravidlem, aby generovala po připojení k Ucc impuls, ale je vhodné to v tomhle zapojení ošetřit.
Ke schematu:
Jestli jsem to pochopil správně, tak relé kontakty "překlemuje" přepínač blinkrů a pustí tak přerušované napětí od originálního přerušovače. (Přerušovač->K1/K2/->směrová světla.)
V tomto případě pořád nevidím, jakým způsobem bude vlastní přerušovač spuštěný. Pokud totiž vypneš páčku blinkrů, vypneš tak zároveň i samotný přerušovač.
Když pominu délku impulsu (6s je moc, to je cca 6 bliknutí), bude nutné ještě dořešit spolehlivé rozlišení (ťuknutí na blinkry- spustí se tripling a normální spuštění blinkrů- triplink se nesmí spustit, a to velice spolehlivě).
Jirka
Jsou i taková auta, u kterých dlouhým podržením/zacvaktuním aretace nedojde k vypnutí triplingu - Peugeot 207 (a hádám všechny PSA). Prostě to za jakýchkoliv okolností zabliká 3x, vypne se to jedině přepnutím na druhou stranu, ale tam to zase zabliká 3x.
U spousty aut jde informace od páček už po sběrnici a funkci přerušovače vykonává procesor spolu s ovládáním všech ostaních světel, stěračů atd.. Tohle chceš dávat paralelně k systému nebo je to do Š120 ?
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: pá březen 20 2015, 8:50 Předmět:
Toto bude blikať na začiatku ťuknutia do prepínača.
Potom ešte hrozí, že sa spustí blikanie aj pri rozpojení spínača (po dlhšom pridržaní-aretovaní) vďaka hazardom na kontaktoch, t.j. ešte triblink na koniec ako pridaná hodnota
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: pá březen 20 2015, 13:53 Předmět:
Toto zapjení má víc problémů, hazardy apod. jsou další třešinkou. Ale tady jakékoliv spuštění blinkru bude periodicky budit 555, tzn., že velice často po vypnutí blinkrů (ať už ručně nebo volantem) triplink nasází další "bliky" do směrovek.
Také by to chtělo, aby vypnutí triplingu přišlo vždy, když není žárovka pod napětím (rozpíná se ss proud od cca 30 do cca 45W, takže trpí kontakty relé a nevím, jestli je možný vznik impulsů při rozpínání kontaktů).
Podle mých zkušeností není dobré, aby triplink vždy hodil sekvenci zablikání. Přece jen je dost situací, kdy po jednom nebo dvou bliknutí (např.výjezd z kruhového objezdu) je třeba vjezd na parkoviště a přitom chceme jet rovně atd...
Jikra
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.