Zaslal: po únor 09 2015, 21:28 Předmět: TERMOPÍST čo to je ?
Dnes som robil diagnostiku Renault Scenicu 1,9DCi.
Diagnostika kecá so mnou v čekom jazyku a vypľula my to to :
DF045 - Rídicí jednotka predehrívání – rozpojený obvod
- Trvale
DF123 - Relé termopístu 2 – rozpojený obvod nebo zkrat na kostru
- Trvale
DF124 - Obvod relé termopístu 1 - zkrat obvodu na +12 V
- Trvale
DF043 - Tempomat – pomalý provoz - rozpojený obvod
- Trvale
Keď že momentálne nemám schému zapojenia tak že neviem o čo ide.
Ale najviac ma zaujíma preklad slova z diagnostiky TERMOPÍST .
Čo mám pod tým slovom rozumieť ?
Snímač teploty , termostat , tepelné čidlo ?
Ďakujem a zvlášť kolegom z ČR
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7837 Bydliště: Brno
Zaslal: po únor 09 2015, 22:12 Předmět:
Hm, tak termopíst jsem zažil u skleníku- podle teploty otvírá/zavírá ventilačku.
U auta je mu asi nejblíž termostat.
Ale nejsi sám, kdo řešil tento problém: dízlfórum _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Ano to som našiel aj ja cez gúga.
Tam tiež nič nevyriešili. Merať viem len my stačí vedieť význam slova TERMOPÍST .
Termostat by to mohol byť ale to by musel byť ovládaný elektronicky.
S takým som sa ešte nestretol ale kto vie...
Motor má zaujímavý symptóm. Studený naštartuje ide normálne až kým sa nezohreje.Potom to hodí do núdzáku. Teplota cca 90ºC a ventilátor chladiča sa rozbehne . Vonkajšia teplota -1ºC .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 09 2015, 22:44 Předmět:
Nemůže to bejt TERMOČIDLO?
Anebo není to náhodou ŽHAVENÍ? Tomu by odpovídalo i to relé...
Máš v tý diagnostice i možnost nastavit třeba angličtinu? Taky by to mohl bejt předehřev nebo výhřev lambdasondy...
U těch překladů je to bohužel na hojno, protože je dělává kdejakej chrocht s IQ vypnutý automatický pračky, co absolutně nerozumí technice a technickýmu názvosloví. S podobně zmatečnýma překladama se setkávám už od elektroniky nakupovaný v Tuzexu, to není jen záležitost poslední doby... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po únor 09 2015, 23:11 Předmět:
To budou přídavný vyhřívací tělíska. Možná je jen špatně řídící jednotka nakonfigurovaná. Renaulti mají hodně možností konfigurace.
Chtělo by to číslo v.diag a blíže popsat to auto. Jaký je tam systém vstřikování (ano, vím commonrail, ale jestli BOSCH,DDCR,SID,..), rok výroby a tak.
Takhle zběžně se mi nepovedlo najít ten správný diagnostický popis. Případně Renault Clip by to měl umět nejlépe popsat.
Diag.bola univerzálna Autocom . Je to comm.rail
Auto Renault Megan Scenic motor 1,9 75kW kód F9Q K7 . Rok1/2001.
Zajtra zistím či to je BOSCH,DDCR,SID...
DF123 to nie je číslo z diag ?
Možná je jen špatně řídící jednotka nakonfigurovaná - to ako že sa rozkonfiguruje sama? Začalo to robiť zrazu ani baterka nebola odpojená.
Chyby sa nedajú ani zmazať.
Nemám ani schému tak neviem kde začať ale asi poistkami .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po únor 09 2015, 23:41 Předmět:
Vdiag je v identifikaci řídící jednotky. Podle toho čísla čtečky dekódují popis závady z čísla závady DF... Renaulti na tohle mají svoje. Zároveň se podle tohole čísla vyhledá diagnsotická příručka a v ní je popis závady vč. definice.
Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2376 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út únor 10 2015, 7:04 Předmět:
Bude to to žhavení - ve francouštině je "thermoplongeur" ohřívač, v angličtně je to (blbě) přeložené jako thermo plunger a v češtině je to už ten termopíst...
Já teď tady mám pro změnu mašinu, kde jsou elektroventily označené jako "radiolamp" - tipuju, že se k tomu označení soudruzi dostali nějak přes slovo "valve" a tak .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.