Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký osciloskop pro auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: so leden 24 2015, 21:42    Předmět: Citovat

Pride mi dost nezmyselne v dnesnej dobe zhanat osciloskop na meranie signalov v aute, ked RJ motora vsetky tieto udaje poskytuje priamo, plus v zivych datach vidno to, co realne spracuva, takze napriklad v pripade poskodeneho kabloveho zvazku alebo inej poruchy by osciloskop ukazoval uplne ine hodnoty, zdanlivo spravne, nez tie, ktore sa realne dostanu do vstupu RJ a su nespravne...nie je ziadny problem spravit akokolvek dlhy log zivych dat z potrebnych snimacov a akcnych clenov a nasledne urcit, kde moze byt problem...najdolezitejsie bude vzdy to, co spomenul Hiawata, vediet vsetky udaje spracovat a vdaka praxi a vedomostiam potom byt schopny urcit problem a odstranit ho, to za cloveka ani ten najdrahsi najrychlejsi najviackanalovy osciloskop neurobi Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: so leden 24 2015, 22:17    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Pride mi dost nezmyselne v dnesnej dobe zhanat osciloskop na meranie signalov v aute, ked RJ motora vsetky tieto udaje poskytuje priamo, plus v zivych datach vidno to, co realne spracuva,


No vidíš a právě tímto názorem jsi v některých případech úplně vedle, protože závada, která se projevuje je následkem chybně sejmutých nebo interpretovaných dat a právě paralelní diagnostika v podobě osciloskopu tě z této iluze vyvede. Neříkám, že to je tak u každé závady, ale jsou závady, které se odhalit seriovou diagnostikou daří v podstatě pouze náhodně nebo systémem pokus omyl. A to už vůbec nemluvím o tom, že se začneš zabývat nějakými úpravami - tam se bez kvalitního osciloskopu v podstatě dosáhnout kladného výsledku v reálném čase nedá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: ne leden 25 2015, 20:23    Předmět: Citovat

Uznavam, som z toho tvojho vysvetlenia uplne vedla, daj priklad, aby som aj ja pochopil Wink Ak hociktory snimac dava nespravny signal, tak vidim, ktory, kedze viem, v akych hodnotach sa ma pohybovat, tam osciloskop nepotrebujem, ak niektory aktuator blbne, tak je ti osciloskop takisto nanic, lebo na nom uvidis spravny priebeh PWM impulzov, no jeho odozva je uplne ina ako by mala byt, ale to opat na zodpovedajucom snimaci uvidim, ze niektora velicina sa vymyka spravnej regulacii...a pokial sa vyskytne zakerna chyba v RJ, tak osciloskop takisto nepomoze, lebo vsetky signaly su OK, no motor dobre nejde...jedine rozumne pouzitie osciloskopu, co ma napada a co som aj realne vyuzil, je overit signal napriklad snimaca otaciek motora, ci nechyba jeden kolik a nevynechava impulz, alebo ABS snimacov, ci davaju spravny signal...ale aj u tych je to viacmenej zbytocne, pri velkej odchylke vypise RJ chybu prislusneho snimaca a clovek vie, kde ma hladat chybu...a na taketo pripady staci najobycajnejsi pomaly jednokanal...a s tymi upravami takisto nerozumiem, naco tam potrebujes osciloskop, vsetky dolezite data nie je problem logovat v realnom case diagnostikou, je dostatocne rychla na odhalenie pripadnych problemov...no rad sa necham poucit, ake moznosti mi unikaju Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 25 2015, 21:37    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
...no rad sa necham poucit, ake moznosti mi unikaju Wink
Třeba tam, kde ještě OBDE nedosahuje kvalit garantovanejch verzí sběrnice CAN 1.6 a vyšší.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 8:00    Předmět: Citovat

A to v praxi znamena? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 8:55    Předmět: Citovat

Takový ukázkový případ měření je třeba situace u motorů tdi, kdy se přidírají lopatky natáčení turba a auto má tendenci při prudké akceleraci spadnout do nouzáku. Pokud jedním kanálem měříš tlak v sání a druhým signál ovládání ventilu krásně uvidíš, že se jednotka snaží o zásah (naklopení lopatek), ale k zásahu nedochází z mechanických důvodů a toto vidíš na tlaku, který roste a roste až to spadne do nouzáku. Další krásná ukázka je měření vn na sekundáru, kdy jsi schopen vidět vynechání motoru - nedochází zde k fázi hoření, která je na průběhu vidět. Jsi schopen během jednoho měření odhalit, který to je válec a co se tam děje. Další použití je měření dobíjení nad kterým kdekdo ohrne nos, ale krásně vidím jestli jsou všechny diody ok, jestli nešílí regulátor nebo nejiskří kroužky následkem sjetých uhlíků. Měření komprese pokud vlastníš proudové kleště (dnes cca 1500 Kč) je hotové během 10 minut a pokud si dáš na druhý kanál pozici vačky vidíš jak je na tom který válec. Těch možností je mnoho a říká se, že kde končí možnosti seriové diagnostiky nastupuje diagnostika paralelní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 13:11    Předmět: Citovat

No zrovna na ten ukazkovy priklad bohato staci sledovat tieto hodnoty v zivych datach, vsetko potrebne tam je Smile Meranie zapalovania a kompresii je uz lepsi priklad, ale ani v tychto pripadoch osciloskop netreba, staci sluch a pripadne sledovat korekcie davky jednotlivych valcov, no a stav dobijania sa da pekne overit sledovanim aktualnej hodnoty pri jeho poriadnom zatazeni a nasledneho poklesu napatia...urcite je lepsie osciloskop mat, ako nemat, ale stale bude platit, ze pre neznaleho cloveka je ako diagnostika, tak osciloskop uplne zbytocny, aj tak si nebude vediet dat rady co dalej Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 13:29    Předmět: Citovat

No vidím, že máš svoji pravdu, citlivé ucho a cejchovaný šroubovák. Nic proti tomu, diagnostiku na autech dělám myslím na úrovni a já ty měření zkrátka potřebuji abych se v reálném čase dobral výsledku. Každý jsme holt na jiné straně barikády a tak to asi zůstane, myslím že další argumenty ztrácejí smysl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 13:32    Předmět: Citovat

Bohužel v dnešní době se setkávám s 95% automechaniků, kterým ani ta tovární diagnostika neřekne dost na to, aby dokázali najít závadu na poprvé, natož samotnej měřicí přístroj, jehož výsledky musí obsluha umět správně interpretovat, aby se dobrala nějakýho výsledku... Ve spostě případů se závada řeší "výměnným způsobem", kdy se metodou "pokus omyl" mění šmahem všecko co "pana mechanika" napadne vyměnit a co by i při jen hooodně vzdáleným zapůsobení mohlo mít vliv na projevy závady. Samozřejmě zákoš platí všecko co se vymění, takže po několikátým úspěšným absolvování "výměnnýho kolečka" už "pan mechanik" jakž-takž ví, co by asi opravdu mohlo bejt příčinou, protože se to už stačil naučit - pak přijde jiná závada v jiným autě a kolečko se opakuje...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 14:01    Předmět: Citovat

renda15, vobec nie sme kazdy na opacnej strane barikady, samozrejme, ze cim lepsia vybava, tym lahsie sa chyby hladaju, ale presne ako povedal Ekkar, bezny clovek nevie pouzit ani diagnostiku, nieto viackanalovy osciloskop, nebude mat sajnu, co merat a co ocakavat a co robit dalej Smile Ja vravim iba zo svojej praxe, ak ma clovek dost skusenosti, naozaj osciloskop nepotrebuje, dokonca aj bez multimetra sa zaobide, kedze RJ vypisuje vsetko potrebne...a na zakerne chyby nestaci ani diagnostika, ani osciloskop...bud ma clovek skusenosti a vie, kde chybu hladat, alebo metodou pokus-omyl to bud zisti, alebo ani tak nie Smile A mozem ti z vlastnej skusenosti povedat, ze poznam mechanikov, ktori diagnostikuju cely den, menia trysky, turba a nakoniec bezradne pridu so ziadostou o radu, a hned v prvu sekundu pocujem, ze jeden valec nema kompresiu Very Happy A to su ludia, co opravuju auta roky, bez srandy Wink Preto vravim, ze staci obycajna lacna diagnostika a hlavne studium, ako co funguje, aby clovek vedel, kde zacat, coho sa chytit a ako nejaky problem vyriesit, ziadny drahy rychly viackanalovy osciloskop naozaj netreba Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33850
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 14:10    Předmět: Citovat

Su ludia, ktori robia nejaku vec uz 10 rokov a stale to robia zle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 14:59    Předmět: Citovat

Presne tak, su ludia, ktori maju vodicak 30 rokov a jazdia horsie, ako niektori, co ho ani nemaju Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 16:11    Předmět: Citovat

Ekkar má pravdu. Většina automechaniků se snaží z diagnostiky vyčíst i mechanické závady, které se tím principiálně diagnostikovat nedají. Takže buďto jim diagnostika označí nějaký blok jako vadný, a pak v jeho rámci pokusně vyměňují vše, nebo se podivují, že "diagnostika nic neukazuje".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 16:23    Předmět: Citovat

Niektore sa daju, napriklad nizka kompresia jedneho valca ma za nasledok mensiu silu vybuchu a spomalenie uhlovej rychlosti otacania klukoveho hriadela, RJ tuto potom koriguje zvysenim davky na prislusnom valci, takze ak niektora vyrazne presahuje normal, hned vidno, na ktorom valci je problem...alebo sa aktivovanim zvyseneho predstihu da vyrazne zosilnit klepanie motora, ktore sa potom lahsie identifikuje...alebo napriklad na spominanom VGT turbe sa aktivovanim aktuatora da krasne vidiet, ci nie je zatuhnuta regulacia, cize mechanicky problem, netreba ani sledovat tlak v sani...pointa je v tom, ze bez diagnostiky vacsinu z toho nespravim, takze osciloskop mi tak ci tak nepomoze, testovanie aktuatorov je rovnako dolezite, ako vypis zivych dat...clovek hlavne musi vediet, co kde a ako, inak je aj s diagnostikou aj osciloskopom v (_!_) ako Bata s drevakmi Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 18:43    Předmět: Citovat

Jsi trochu mimo. Ti, co mají pokažené to super auto, tak ti si zaplatí právě tu výměnu dílu.
Ti druzí a hlavně kamarádi automechaniků a fandové do motorů se rádi podívají na celou funkci motoru a ne na výsledné "fotky závad". Jsou auta, která prostě výstup na "diagnostiku" nemají a tam to odborník jinak než přes ten osciloskop nepozná, když se něco kazí, nejde a je to elektrické s proměnlivým průběhem. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 2 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund