Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vypínač autorádia Pioneer MVH-360BT, škoda Felicia

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Papi



Založen: Aug 24, 2014
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 15:56    Předmět: Vypínač autorádia Pioneer MVH-360BT, škoda Felicia Citovat

Zdravím, potřeboval bych pomoct s jedním problémem..

Koupil jsem si nové rádio - Pioneer MVH360BT - a už se u něj jaksi nepočítá se zástavbou do starších aut, která mají rádio napájené stálým napětím - i při vypnutí má poměrně žravý "stand by" režim, který sice při mé frekvenci ježdění baterku moc nežere, i tak se mi ale nelíbí.

Rád bych to vyřešil doplnění funkce z novějších aut, kde je napájení rádia pouze při zasunutém klíčku - Felicia má naštěstí ve spínací skříňce vývod "P", který téměř splňuje, co potřebuji: Při vytaženém klíčku se na něm objeví napětí, při zasunutí/otočení klíčkem napětí zmizí.

Potřeboval bych proto poradit se zapojením, které by tuto funkci obrátilo. Nejjednodušší by samozřejmě bylo rozpínací relé, ale spotřeba pár desítek mA je pořád poměrně vysoká (obzvlášť když už mám v autě alarm, který taky něco spotřebuje)... takže lepší řešení je invertovat signál a relé zapínat pomocí tranzistorů.. je mi jasné, že moje schéma by v reálu nefungovalo, vzhledem k tomu že palubní napětí v autě se pohybuje mezi 11 a 14V a je v něm spousta rušení.. ale dávám ho sem pro ukázku, jak bych si to představoval.. potřebuju teď poradit jaké tranzistory a odpory a co do obvodu přidat, aby se hned neprorazily a aby to celé nebralo víc, než pár mA v klidu... Díky za pomoc



schéma.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  schéma.JPG
 Velikost:  8.85 kB
 Staženo:  212 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 17:10    Předmět: Citovat

Moc nechápu co řešíš. Však na spínačce je vývod určen pro zapalování a veškeré spotřebiče tak proč něco invertovat? Pokud jde o standby tak by tam měly být dva přívody - hlavní silový jenž lze oddělit spínací skříňkou (někdo určitě napíše i číslo svorky) a druhý jenž je pro zálohu paměti a ten musí zůstat připojne pořád - takže něco žrát bude.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Papi



Založen: Aug 24, 2014
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 17:19    Předmět: Citovat

Chci aby to hrálo i při vypnutým motoru (poslouchání na parkovišti, uklízení auta apod). Zapínat kvůli rádiu celý auto je blbost, zvlášť když mám udělané automatické svícení... Chci aby to fungovalo jako např u fabie - při vypnutým zapalování je zaplé rádio, dokud se nevytáhne klíček, felicia, pokud vím, vývod pro tuto funkci nemá, jen ten obrácený... A nechci prasárnu typu vypínač vedle rádia, když to jde řešit líp. Stačí toto vysvětlení? Very Happy

EDIT: a řeším obvod pro odpojení rádie, ne jeho zapojení, tak prosím o přesun zpět
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 18:43    Předmět: Citovat

Pokud spojíš červený kabel se žlutým, bude ti to hrát i když nebudeš mít klíček v zapalování ...
Žlutý kabel musí být vždy připojen - slouží k napájení paměti nastavení autorádia.
Červeným kabelem spínáš autorádio - většinou teda přes klíček v zapalování .
To znamená : pokud je červený kabel připojen k +12V autorádio je možné zapnout, pokud červený kabel není připojen k +12V, rádio nezapneš ..
Na ISO konektoru je to pin číslo 4.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Papi



Založen: Aug 24, 2014
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 18:49    Předmět: Citovat

lidi, čtěte si prosím co píšu Very Happy bože...

VÍM JAKÉ MÁ AUTORÁDIO VÝVODY A JAK MAJÍ BÝT ZAPOJENÉ! proto jsem taky nesměřoval své téma do sekce autorádia (kam ho kdosi přesunul)

tak po bodech, aby se to dalo pochopit:

-Chci aby bylo rádio odpojeno při vypnutém zapalování

-Chci, aby se nemuselo zapínat zapalování, ale aby stačilo jen zasunout klíček pro zapnutí rádia (stání na parkovišti, práce na autě, použití coby "mobilní diskotéka")

-Felicia nemá vývod který by se spínal při zasunutí klíčku, má ale přesně obrácený, který by šel pro tento účel využít

Čili, potřebuju jen obvod, který by zinvertoval napětí ze svorky P ze spínačky (aby se při zasunutí klíčku zaplo a při vytažení vyplo). toť vše. Nechci alternativy typu zapojení na spínané napětí nebo vypínač u radia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 19:10    Předmět: Citovat

Já tě už chápu jen podstata hry je že u fábie toto dělá spolupráce rádio - auto. Tzn. ono jde zapnout i bez klíčku i s jenže bez se po hodině vypne a tím chrání baterku. Jen nechápu jednu věc jak žere ve standby? tedy pokud to neřešíš z důvodu aby to měl jak novější auta.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Papi



Založen: Aug 24, 2014
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2014, 19:18    Předmět: Citovat

Ta spolupráce se týká jen zapnutí bez klíčku (u rodičovic fabie rádio bez klíčku zapnout nejde), radio je tam vypínané odpojením napájení (červeného kabelu)

No rádio je i ve standby stále zaplé, jen se odpojí zesilovač.. Např. bluetooth je stále připojené a v případě hovoru se rádio samo zapíná. I v návodu je uvedeno, že v autech bez "ACC" obvodu hrozí vybití baterie... spotřebu jsem neměřil, ale pár desítek mA si to určitě veme.. Vzhledem k tomu, že jezdím denně, tak to tolik nevadí, ale nechci riskovat, že po zimní dovolený sednu do auta a nenastartuju... Samozřejmě, trochu hraje roli i pohodlí, vypínání rádia ručně je trochu otravný Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18640
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po srpen 25 2014, 5:56    Předmět: Citovat

Auta znám jen "stará" . Ale už z dávna , ky se sypaly poťáky spojené s vypinačem , jsem vždy osazoval specvypínač pro radio a jinak natvrdo bez další blokace . U tebe bych to řešil přidáním vypínače na volné pozici v řadě s mlhovkami a výstražným . Mám to tak . Máš to 100%ní a stisk tlačítka tě nevysílí .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Papi



Založen: Aug 24, 2014
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: po srpen 25 2014, 9:39    Předmět: Citovat

Jak jsem psal, extra vypínač nechci, když jsou lepší možnosti, jak to řešit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18640
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po srpen 25 2014, 10:21    Předmět: Citovat

Jestli chceš jen toto .


invert.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  invert.png
 Velikost:  1.2 kB
 Staženo:  201 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mec



Založen: Sep 18, 2011
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: po říjen 13 2014, 2:12    Předmět: Citovat

Chápu jak to myslíš někde jsem to viděl samozřejmě to nemůžu teď najít ale vím že tam byly tranzistory jeden NPN a jeden PNP Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 13 2014, 8:39    Předmět: Citovat

Měl jsem takový zapojení realizovaný ve formanu, než jsem ho odvezl "ke komínu" tak jsem z něj rádio i s tím vypínačem vyndal, leží mi kdesi v krabici v kutlochu - jestli ho chceš, napiš odkud jsi nebo se zastav. Je to krabička asi 5x5x3cm a k tomu je 10-násobná svorkovnice, měl jsem to ve formanu schovaný za přístrojovkou, napojený právě na ten kontakt ze spínačky, kterým se má aktivovat alarm - pokud jsem chtěl hrát se zastaveným motorem, stačilo nechat klíček ve spínačce. Fungovalo mi to asi 4 roky v létě v zimě bez závad - schéma je skoro totožný s tím, co linknul Bořek...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund