Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: so srpen 09 2014, 13:10 Předmět:
Průměrná životnost je cca 150tis km. Samozřejmě je lepší preventivně vyměnit v tomto intervalu. Jinak se ložiska ozvou sami hlukem a opotřebené uhlíky se projeví okamžitým výpadkem dobíjení.
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: ne srpen 10 2014, 6:54 Předmět:
já dělal na mým altík po 420 nevim jestli původní ale nikdo do něj nehrabal kroužky vydřený že už skoro nebyli, neozvat se ložiska tak to neřešim dobíjel furt dobře
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne srpen 10 2014, 7:19 Předmět:
Záleží jak kterej altík. Každopádně dnes se vyráběj s volnoběžkou s poměrně vysokými otáčkami (aby stihly pokrýt spotřebu dnešních elspotřebičů i na vollnoběh), takže i volnoběžka bávý zdroj problémů.
Nicméně není na škodu zároveň při výměně rozvodů nebo každý druhý rozvody mrknout na alternátor a vyměnit uhlíky a ložiska.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: ne srpen 10 2014, 8:35 Předmět:
Mám zkušenosti víceméně jen s alternátory Bosch typy bez volnoběžky, ale vydrží neskutečně mnoho km. Uhlíky měním jen pokud jsou sjeté- projeví se právě výpadky dobíjení- přestane svítit LED dioda dobíjení při zapnutí zapalování, zpočátku jen občas, to se ale rychle změní.
Problém může být, pokud je již sjetý kroužkový sběrač na rotoru. U některých typů se dá koupit, u nekterých ne, musí se měnit celý rotor.
Jinak to řeším, až když jsou potíže (ložiska jsem měnil kdysi na T3, jinak nikdy), většinou sjeté uhlíky, ve dvou případech sběrače.
Jirka
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: ne srpen 10 2014, 9:25 Předmět:
Já bych jenom dodal, že životnost kroužků a uhlíků silně závisí na prašnosti prostředí, kde se alternátor pohybuje. U novějších konstrukcí je systém kroužky uhlík schován v takovém domečku, takže je téměř prachotěsný a tyto alternátory vydrží bez problému 400 tis. km. Nejlepší alternátory mají přenos do kotvy řešen bezdotykově (měla to i tatra 613), ale poruchovost menší nebyla - holt zlaté uhlíky. Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2569 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne srpen 10 2014, 10:54 Předmět:
renda15 napsal(a):
Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Asi maj soudruzi strach že setrvačnost ukroutí hřídel,protože to dělaj ze sraček.Alternátor (Bosch) na mém GII GTD jsem ještě nedělal.Mám nalítáno 303000.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne srpen 10 2014, 18:59 Předmět:
Ja se chystam menit loziska i s uhliky pri rozvodech po 180 000 km. Nyni mam najeto 164t km a loziska v zime slyset uz jdou.. Uhliky s krouzkama jsou dle prohlidky v poradku
kamaradovi na dodavce vydrzel 300 t km.
Na Octavii 435 t km _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19560 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po srpen 11 2014, 8:07 Předmět:
Na Suzuki Swift 1996 se dělala repase alternátoru na 281 tis.km v červnu 2013 preventivně, ještě pořád se choval tiše a spolehlivě a uhlíku bylo prý ještě dost. Ale, když už se měnil motor (než přetěsnit starý, bylo mnohem levnější pořídit jiný, který měl naběháno o čtvrt milionu km méně) a všechno bylo venku, zrepasoval se jak altík, tak startér.
Ale tak do 200 tisíc km není na škodu se na altík podívat, kolik zbývá uhlíku a jestli má hladký chod. Ložiska trpí nejvíc, když je zkamenělý řemen, a, aby neklouzal, tak se prostě napne víc, jak říká kamarád automechanik. Lépe častěji měnit řemen, než ložiska.
Výrobci doporučují tuto kontrolu častěji, to aby si nepokazili jméno.
Založen: Jan 17, 2009 Příspěvky: 90 Bydliště: Piešťany
Zaslal: čt srpen 21 2014, 14:59 Předmět:
Na mojom Citroene Xantia HDI som robil repas alternátora po 362000km. Fungoval bez problémov, len na remenici už bola citeľná vôla. Zberacie krúžky už takmer neexistovali. Teraz mám takmer 401000km a motor v podstate nedotknutý, aj turbo a spojka sú pôvodné.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.