Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
nazgulov



Založen: Mar 23, 2014
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 12:42    Předmět: Nabíjení autobaterie Citovat

Zdravím... prosím vás mám dotaz. Koupil jsem si úplně novou autobaterii Varta 12V 45Ah 400A... cca 3-4 dny jsem autem nejel, pokusím se nastartovat a nic.. kontrolky uplně chcíplé. Tak jsem vyndal baterii ta byla úplně vyšťavená. Ted ji nabíjím cca 2 dny a proste má asi jenom 4,3 V když jsem jí přeměřil. Nabíjím ji nabíječkou bosch C3. A Nechce se začít ani nabíjet.. problikne jenom kontrolka 6V k tomu začne blikat kontrolka nabíjení a hned se to vypne... nevíte co s tím?


_vyrp12_1063BOSCH-C3-funkce.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  _vyrp12_1063BOSCH-C3-funkce.JPG
 Velikost:  24.97 kB
 Staženo:  307 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
budsky



Založen: Aug 06, 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 12:48    Předmět: Citovat

jinou nabíječku,neb ta nabíječka ji vyhodnotila kvuli nízkemu napětí jako 6V místo 12,a i na tobyla vybita tak proto ji to nezačne nabíjet,zkusít nejdřív dobít nabíječka co nehlída minimální napětí,a pokud ani to nepomuže tak je po baterce
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
nazgulov



Založen: Mar 23, 2014
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 13:38    Předmět: Citovat

a nevíte jakou konkrétní autonabíječkou bych to mohl dobít, nevím jak poznat, že to nehlídá to minimální napětí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9774
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 14:06    Předmět: Citovat

Koupil jsi novou autobaterii a po třech dnech ji máš už "podvybitou"?
Buď je po ní hovno a je zralá na reklamaci, nebo jsi nechal v autě puštěný světlo.
Já koupil v Tescu autobaterii (Bearpower), a v autě vydržela klidně i měsíc bez ježdění.. Teď už nevím. Prodal jsem ji i s autem..
Jinak se nabíjet dá čímkoliv. Nabíječka z 24V trafa se žárovkou předních světel ze škody 100 dávala 5A.. A byla blbuvzdorná - maximálně odešla ta žárovka při zkratu nabíjecích svorek.
Ideální je zdroj z omezením proudu a napětím nastaveným na 14.2V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 15:00    Předmět: Citovat

Podobný problém som riešil minule. Nabíjačka ukončila nabíjanie pri 7V a tvárila sa, že je to v poriadku. Nabíjanie 12V začne až pri napätí aku okolo 9 až 9,5V. Tak som medzitým použil trafo so sekundárom 14V, jednu diódu a žiarovku z reflektora ako obmedzovací odpor. Po dosiahnutí 10V na akumulátore sa už nabíjačka chytila a dokončila nabíjanie.
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
doskok55



Založen: Apr 07, 2007
Příspěvky: 182
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 15:21    Předmět: Citovat

Tak pokud seš si jist, že jsi ji nevybil sám zapomenutým spotřebičem v autě tak bych nic neřešil a ihned bych reklamoval. Nemusí být v tomto případě vybitá (tak náhlá ztráta), ale může být třeba prasklý můstek.

Jinak DC zdroj 24V (min.16-17V) lepší je jen jednocestně usměrněný a proud omezit přes blinkrovou žárovku 21W (Lepší je nabíjet u baterie v tomto stavu menším proudem). A nabíjet dokud napětí na svorkách stoupá (kontrola po cca 2hod. ke konci podosažení 14,4V a měl bys už slyšet plynování). To může trvat i několik dní a konečné napětí by mělo dosáhnout někde k 16V.

Nepíšeš jestli má zátky a máš přístup ke kontrole elektrolitu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
alles



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 481
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 21:31    Předmět: Citovat

možná že v obchodě jen odflákli první nabití po nalití elektrolytu, nebo jim tam baterka ležela půl roku bez nabití...
doporučuju nabít přes žárovku na napětí >10V a nabíjení dokončit tou přechytralou nabíječkou. Pokud to nepůjde je baterka v háji - obrátit se na prodejce.
Bohužel nabíječka je dobrá, ale moc chytrá aby nabila totálně vybitou baterku, blbé pokud beru v úvahu , že u dnešních aut potřebuju nabíjet jen když nechám něco zapnutýho...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3375
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 22:14    Předmět: Citovat

alles napsal(a):
u dnešních aut potřebuju nabíjet jen když nechám něco zapnutýho...

se pleteš ani nevíš jak. Známý u vysokého modelu MB z letiště neodjel - přijel mechanik a říká, co by taky chtěl když to auto tři týdny stálo Very Happy Prý buď musí věc povypínat v servisním menu vozu, nebo si pořídit dle místa větší baterku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9774
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 22:24    Předmět: Citovat

No, ono zase není problém si nechat někým, nebo se pokusit sám změřit klidový odběr. A baterii při dlouhodobějším stání odpojit.. (nevím, jak je to u dnešních nových aut, ale protože jsem měl mínusový pól vybaven rychlospojkou, tak jsem to praktikoval dost často. Akorát to chcelo myslet na to, že po zastavení je potřeba prvně otevřít motor, pak vystoupit, zamčit vozidlo, odpojit baterii a zabouchnout motor.. Smile Samozřejmě jsem oželel takový ty starosti,jako zapomenutý nastavení rádia. Ty s kódováním mi do auta nesměly přijít..
Ale aby odstavený auto za 3 až 4 dny vyšťavilo 45Ah baterii je docela na pováženou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marfy8



Založen: Feb 02, 2013
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: ne březen 23 2014, 22:53    Předmět: Citovat

No hlavně mít možnost otevřít auto klíčem... Já mám třeba všechny zámky zaslepené a kdybych odpojil baterku a zabouchl kapotu, tak se do auta už nedostanu Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
doskok55



Založen: Apr 07, 2007
Příspěvky: 182
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 24 2014, 2:52    Předmět: Citovat

nazgulov napsal(a):
a nevíte jakou konkrétní autonabíječkou bych to mohl dobít, nevím jak poznat, že to nehlídá to minimální napětí

Jakoukoliv (hloupou) levnou, která má na výstupu naprázdno někde kolem 17-24V a je schopna dát proud alespoň 1A (lepě 2-3A). Stačí i nějaké samostatné trafo a do serie s + připojit jednu diodu (jednocestné usměrnění) a žárovku pro omezení proudu. Já používám 21W, ale v tomto stavu baterie bych raději začal 5W žárovkou. Dál platí co jsem napsal výše.

Málo odpovídáš ,proto stále nevíme jak k tomu mohlo dojít (opomenutím, samočinně) je li možné kontrolovat stav elektrolytu (i když dnes už to běžné nebývá) o jaké auto se jedná. co tam máš za elektro nadstandardy, které by si mohli přicucávat i při vypnutých hlavních napáječích. Kolik vydržela ta původní ? Nedošlo u ní ke stejnému problému a proto nákup nové. A proč rovnou nereklamuješ několik dní starou baterku?.

I kdyby to bylo hlubokým vybitím z důvodu opomenutí nebo závady na elektroinstalaci, ber na vědomí, že takto hluboce vybitou baterii už do původního stavu nikdy nedostaneš (je už částečně nevratně poškozená). Možná tak na 70-80% pokud se jí budeš několik týdnů věnovat tím ,že provedeš desulfataci a formátování současně s opakovanými kapacitními zkouškami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po březen 24 2014, 14:23    Předmět: Citovat

Setkal jsem se nedávno s dvěma případy. Baterie z auta, které stálo od května. Prakticky 0V. Po startu pomocným zdrojem motor zdechl. Brácha ji vrazil na nabíječku a nějak na ni zapomněl. Ta nabíječka dává až 17V na maximu. Mezitím se auto spravilo a baterka startuje jako drak. Musely se tam dít podivné věci:-) Potom gelovku z motorky která stála asi půl roku a 2V. Zas ji vrazil na tu nabíječku a startuje a jezdí jako drak.. Prostě se toho nebál a bylo. Už jsem mu tam dal digi V-meter seřval ho. I když??
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33975
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po březen 24 2014, 15:00    Předmět: Citovat

Startovat to sice bude, ale urcite nebude ako predtym.

Tiez som zachranil Pb akumulator v rucnej lampe - ale musel som na zaciatku pouzit napatie az 30V, aby nim tiekol aspon nejaky prud.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31967
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 24 2014, 15:04    Předmět: Citovat

doskok55 napsal(a):
...
I kdyby to bylo hlubokým vybitím z důvodu opomenutí nebo závady na elektroinstalaci, ber na vědomí, že takto hluboce vybitou baterii už do původního stavu nikdy nedostaneš (je už částečně nevratně poškozená).
...

Neděs tady lidi přeháněním. Pokud ta baterka nebyla odstavená delší dobu než několik dní, zase tak moc se jí nestalo - ano, klesla o několik % její životnost a asi i využitelná kapacita, ale auta naprosto běžně fungujou s bateriema, který mají kapacitu sníženou postupnou degradací klidně i pod hranici 50% nominální hodnoty - a uživatel nic nepozná, dokud neuhodí mrazy a auto definitivně nenastartuje.

Navíc můžu dodat (trochu smutnou) perličku - přestože my všichni horujeme pro používání baterií s co nejvyšší možnou kapacitou, pokud se do místa určenýho v autě vejdou, výrobci sledujou opačnej trend - do aktuálně vyráběných fábií, rapidů a dalších typů ze Škodovky s benzínovými agregáty (a s vysokou pravděpodobností i dalších značek koncernu VW) jsou z výroby osazovány "mikrobaterie" s kapacitou dokonce menší, než mívala baterie v "tisícovce" = tyto baterie mají kapacitu 36Ah (Š1000MB měla 37Ah!!!!) a udávaný startovací proud pouhých 176A...

Naprosto zjevný projev "katování kostů" - v této "zimě" 2013/2014 se to nemělo šanci projevit, ale čekám, co hustýho na adresu koncernu padne z úst motoristů, až skutečně NAPADNE MOKRÝ BÍLÝ SVINSTVO A TEPLOMĚR STRACHEM ZALEZE DO MYŠÍ DÍRY...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: st duben 09 2014, 22:55    Předmět: Citovat

jeste ze v tech autech elektronika ubejva, to snad bere 1A porad co v tom porad chrci po vypnutí. ono uz si neco zacit s ekologii v podobe vymeny oleje po 30tis uz samo osobe zname ze to auto bude fungovat max 10let nebo 200tis. sice uz nektrery kusy maj potize v 60tis ale to je vyjmecnych 5%. az bude koukat na novyho rapida,kleknete si pod auto a koukne ze vyfuk roduje porad stejne rychle jak to slo na fabii 1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund