Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sháním jednoduché zapojení pro překlenutí 1s výpadku napětí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19560
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 21:22    Předmět: Citovat

Souhlasím, taky jsem se této vymoženosti rád vzdal. Ono to ve městě se studeným motorem nejen neušetří, ale naopak zvýší spotřebu. To by se muselo na semaforech čekat 3 minuty a déle. Ve městech bez semaforů to naprosto ztrácí význam, zvlášť, jestli už jsou kruháky i tam, kde nejsou třeba.
Tak jsem si koupil auto, jehož nevýhodou je nanejvýše to, že při startování se umlčí na chvilku rádio.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 21:23    Předmět: Citovat

Mazda pocita, kolko motohodin i-stop usetri. Za rok to vychadza tak 10-15, cize je to uplne zbytocne. Ale neviem, ci Mazda pri starte z i-stopu vypina zasuvku. Odhadujem, ze nie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
img_rbk



Založen: Sep 20, 2007
Příspěvky: 113

PříspěvekZaslal: so srpen 24 2013, 8:14    Předmět: Citovat

Zdravim Vas, keby mi tak velmi zalezalo na tom preklenuti poklesu v zasuvke tak by som si kupil najmensi akumulator na 12V a ten by som pripojil cez diodu do zasuvky a z tohoto akumulatora by som mal druhu zasuvku bez prerusovania napatia. Akumulator by stacil aj tento: http://www.emos.sk/zbozi/1201000600-oloveny-akumulator-12v/1,3-ah
No a vyhoda akumulator je stale dobijany zo siete auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5026
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 24 2013, 9:44    Předmět: Citovat

Technicky je to dobré řešení. Obvod je extrémně jednoduchý, splňuje zadání.
Teď už jen zbývá vyřešit poslední "drobnost" - jak to umístit do nového auta aby to nepřekáželo, nevypadalo hnusně a neohrožovalo posádku. Podmínka je, že se musí využít původní zásuvka bez zásahu do instalace auta. Jsem zvědavý , kam to Kramek98 esteticky umístí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6084
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so srpen 24 2013, 10:16    Předmět: Citovat

Houby splňuje. Na dotyčném akumulátoru je zřetelně a velkým písmem napsáno POČÁTEČNÍ PROUD MAX. 0,39 A. Jak to ladí se zadáním 0,5-1 A?
Já bych si tam teda kdyžtak dal YUASA NP 1.2-12, dá se koupit za prakticky tutéž cenu (třeba tady) a žádná taková dementní omezení nemá. Výrobce publikuje i vybíjecí křivku pro proud 3,6 A a max. vybíjecí proud je 12 A.
Ale dal bych si sakra pozor, abych ho do auta instaloval plně nabitý (tj. s napětím vyšším, než má aku v autě), abych zamezil proudovému šťouchu při připojení. A dobře bych si zkontroloval, že nabíjecí soustava v autě nepřekračuje nikdy 14,4 V. Plynování zapouzdřenému aku zrovna nesvědčí.
Přidanou (zálohovanou) zásuvku bych jistil tavnou pojistkou (při 10A diodě klidně i pojistkou 10 A).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
img_rbk



Založen: Sep 20, 2007
Příspěvky: 113

PříspěvekZaslal: so srpen 24 2013, 16:27    Předmět: Citovat

Ja suhlasim aj s vacsim akumulatorom a umiestnit ho do motoroveho priestoru ku povodnemu taktiez aj poistka nie je na zavadu ako aj nejaky odpor pri poklese napatia na 2. aku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 24 2013, 17:17    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Houby splňuje. Na dotyčném akumulátoru je zřetelně a velkým písmem napsáno POČÁTEČNÍ PROUD MAX. 0,39 A. Jak to ladí se zadáním 0,5-1 A?


To je maximální nabíjecí proud při nabíjení konstantním napětím, nikoliv vybíjecí proud a podobná omezení má každý olověný VRLA.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5026
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 24 2013, 23:09    Předmět: Citovat

img_rbk napsal(a):
Ja suhlasim aj s vacsim akumulatorom a umiestnit ho do motoroveho priestoru ku povodnemu taktiez aj poistka nie je na zavadu ako aj nejaky odpor pri poklese napatia na 2. aku
To už bude nedovolená zásah do vozidla - tahání drátů z motoru do kabiny, držák akumulátoru v motoru(dnešní auta tam mají místo asi tak na nataženou dlaň - viz výměna žárovky).
To už by mohl tazatel rovnou přistoupit na přepojení autozásuvky na jinou pojistku, jak mu bylo dobře poraděno hned na začátku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne srpen 25 2013, 2:11    Předmět: Citovat

Takéto niečo by nestačilo? Samozrejme až za nabíjač, tedy rovno k telefónu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6084
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne srpen 25 2013, 7:45    Předmět: Citovat

ESR 30-60 Ω je pro takovouhle aplikaci trochu moc.
viz zde
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne srpen 25 2013, 13:13    Předmět: Citovat

Malej záložní aku (kromě záložního generátoru se setrvačníkem, což je do auta dost nepraktický) ještě nikdo nepřekonal.

Třeba při startu diesel-generátorů při náběhu sekundární zálohy taky padá napětí na aku, resetovaly se PLC, posílaly následně hromadu SMS o pádu, takže se spekulovalo se step-up měničem a kdoví, čím ještě, a nakonec to vyřešili diodou a akumulátorem natvrdo a hotovo.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: po srpen 26 2013, 0:04    Předmět: Citovat

Možno téma zaujme viacerých, s inými pripojenými spotrebičmi. Mne napríklad totožný jav niekedy nepríjemne vypne občasne pripojený menič 12V/230V.. Keď si toho všimnem, je to v pohode..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
czatlantis



Založen: Jun 10, 2009
Příspěvky: 1012

PříspěvekZaslal: po srpen 26 2013, 0:14    Předmět: Citovat

Možná by stačil i celkem malej kondenzátor v nabíječce na straně do mobilu- - nejde o to aby se to opravdu ve výpadku nabíjelo, ale aby si mobil myslel že nabíjí...a mám dojem, že u mýho detekce "že nabíjí" tam zůstane i při menším napětí než je těch 5V...no a jakmile to poklesne, tak do mobilu neteče skoro žádnej produd, proto si myslím, že by stačil i malej kondenzátor. Chce to vyzkoušet
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: pá říjen 11 2013, 18:14    Předmět: Citovat

Jsou i kondenzátory (5V) s kapacitou 0,5F nebo 1F pro zálohování MCU, třeba v autorádiu (Clarion) a ten by měl zapojený za diodou v pohodě vyrovnat zmiňovaný krátkodobý výpadek. V nových autech s BlueMotion je v palubní síti zapojený DC/DC stabilizátor 12V, který uvedený pokles v palubní síti eliminuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: pá říjen 11 2013, 18:48    Předmět: Citovat

To sú starosti ...

Nové mobily a batérie sú vybavené obvodom kontroly nabíjania ....
Prečo asi?

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund