Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19561 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 23 2013, 21:22 Předmět:
Souhlasím, taky jsem se této vymoženosti rád vzdal. Ono to ve městě se studeným motorem nejen neušetří, ale naopak zvýší spotřebu. To by se muselo na semaforech čekat 3 minuty a déle. Ve městech bez semaforů to naprosto ztrácí význam, zvlášť, jestli už jsou kruháky i tam, kde nejsou třeba.
Tak jsem si koupil auto, jehož nevýhodou je nanejvýše to, že při startování se umlčí na chvilku rádio.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33991 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá srpen 23 2013, 21:23 Předmět:
Mazda pocita, kolko motohodin i-stop usetri. Za rok to vychadza tak 10-15, cize je to uplne zbytocne. Ale neviem, ci Mazda pri starte z i-stopu vypina zasuvku. Odhadujem, ze nie.
Zdravim Vas, keby mi tak velmi zalezalo na tom preklenuti poklesu v zasuvke tak by som si kupil najmensi akumulator na 12V a ten by som pripojil cez diodu do zasuvky a z tohoto akumulatora by som mal druhu zasuvku bez prerusovania napatia. Akumulator by stacil aj tento: http://www.emos.sk/zbozi/1201000600-oloveny-akumulator-12v/1,3-ah
No a vyhoda akumulator je stale dobijany zo siete auta.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5026 Bydliště: Brno
Zaslal: so srpen 24 2013, 9:44 Předmět:
Technicky je to dobré řešení. Obvod je extrémně jednoduchý, splňuje zadání.
Teď už jen zbývá vyřešit poslední "drobnost" - jak to umístit do nového auta aby to nepřekáželo, nevypadalo hnusně a neohrožovalo posádku. Podmínka je, že se musí využít původní zásuvka bez zásahu do instalace auta. Jsem zvědavý , kam to Kramek98 esteticky umístí.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6084 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so srpen 24 2013, 10:16 Předmět:
Houby splňuje. Na dotyčném akumulátoru je zřetelně a velkým písmem napsáno POČÁTEČNÍ PROUD MAX. 0,39 A. Jak to ladí se zadáním 0,5-1 A?
Já bych si tam teda kdyžtak dal YUASA NP 1.2-12, dá se koupit za prakticky tutéž cenu (třeba tady) a žádná taková dementní omezení nemá. Výrobce publikuje i vybíjecí křivku pro proud 3,6 A a max. vybíjecí proud je 12 A.
Ale dal bych si sakra pozor, abych ho do auta instaloval plně nabitý (tj. s napětím vyšším, než má aku v autě), abych zamezil proudovému šťouchu při připojení. A dobře bych si zkontroloval, že nabíjecí soustava v autě nepřekračuje nikdy 14,4 V. Plynování zapouzdřenému aku zrovna nesvědčí.
Přidanou (zálohovanou) zásuvku bych jistil tavnou pojistkou (při 10A diodě klidně i pojistkou 10 A).
Ja suhlasim aj s vacsim akumulatorom a umiestnit ho do motoroveho priestoru ku povodnemu taktiez aj poistka nie je na zavadu ako aj nejaky odpor pri poklese napatia na 2. aku
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so srpen 24 2013, 17:17 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Houby splňuje. Na dotyčném akumulátoru je zřetelně a velkým písmem napsáno POČÁTEČNÍ PROUD MAX. 0,39 A. Jak to ladí se zadáním 0,5-1 A?
To je maximální nabíjecí proud při nabíjení konstantním napětím, nikoliv vybíjecí proud a podobná omezení má každý olověný VRLA. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5026 Bydliště: Brno
Zaslal: so srpen 24 2013, 23:09 Předmět:
img_rbk napsal(a):
Ja suhlasim aj s vacsim akumulatorom a umiestnit ho do motoroveho priestoru ku povodnemu taktiez aj poistka nie je na zavadu ako aj nejaky odpor pri poklese napatia na 2. aku
To už bude nedovolená zásah do vozidla - tahání drátů z motoru do kabiny, držák akumulátoru v motoru(dnešní auta tam mají místo asi tak na nataženou dlaň - viz výměna žárovky).
To už by mohl tazatel rovnou přistoupit na přepojení autozásuvky na jinou pojistku, jak mu bylo dobře poraděno hned na začátku.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne srpen 25 2013, 13:13 Předmět:
Malej záložní aku (kromě záložního generátoru se setrvačníkem, což je do auta dost nepraktický) ještě nikdo nepřekonal.
Třeba při startu diesel-generátorů při náběhu sekundární zálohy taky padá napětí na aku, resetovaly se PLC, posílaly následně hromadu SMS o pádu, takže se spekulovalo se step-up měničem a kdoví, čím ještě, a nakonec to vyřešili diodou a akumulátorem natvrdo a hotovo. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Možno téma zaujme viacerých, s inými pripojenými spotrebičmi. Mne napríklad totožný jav niekedy nepríjemne vypne občasne pripojený menič 12V/230V.. Keď si toho všimnem, je to v pohode..
Možná by stačil i celkem malej kondenzátor v nabíječce na straně do mobilu- - nejde o to aby se to opravdu ve výpadku nabíjelo, ale aby si mobil myslel že nabíjí...a mám dojem, že u mýho detekce "že nabíjí" tam zůstane i při menším napětí než je těch 5V...no a jakmile to poklesne, tak do mobilu neteče skoro žádnej produd, proto si myslím, že by stačil i malej kondenzátor. Chce to vyzkoušet
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: pá říjen 11 2013, 18:14 Předmět:
Jsou i kondenzátory (5V) s kapacitou 0,5F nebo 1F pro zálohování MCU, třeba v autorádiu (Clarion) a ten by měl zapojený za diodou v pohodě vyrovnat zmiňovaný krátkodobý výpadek. V nových autech s BlueMotion je v palubní síti zapojený DC/DC stabilizátor 12V, který uvedený pokles v palubní síti eliminuje.
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: pá říjen 11 2013, 18:48 Předmět:
To sú starosti ...
Nové mobily a batérie sú vybavené obvodom kontroly nabíjania ....
Prečo asi? _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.