Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út srpen 06 2013, 14:53 Předmět:
tatramacek napsal(a):
...vůbec bych se nebál Fabie 1.4 16V 55 kW...
Ta snad má větší výkon, nebo ne.....?
Kamarád ji měl, po třiceti tisících ji zadřel. Škodoffka mu nas.ala, s prominutím. Že prý nedostatečně často kontroloval olej.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: út srpen 06 2013, 15:19 Předmět:
Vlastne nyni uz 63kW. Zalezi jak se k tomu autu chovas. Ja od vymeny do vymeny olej vubec nedolivam. Auto je od noveho. A je dobre zabehnute. Oproti tem dnesnim preplnovanym kur.... je tento motor spolehlivy _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15535 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út srpen 06 2013, 15:30 Předmět:
Fautzi napsal(a):
na palivu nezáleží, ale na spotřebě už samozřejmě ano,
Tak na palivu sakra záleží. Pokud to budeš mít do města, tak si klidně ven nafťáka s nízkou spotřebou, ale pak se nediv při opravách. Jinak nepíšeš, kam a na co to máš, takže bych doporučil spíš fábku a určitě ne starší, ale to platí i pro jiný výběr. Kontroluj si ekologickou daň.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31980 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 06 2013, 16:22 Předmět:
Jimmi2 napsal(a):
tatramacek napsal(a):
...vůbec bych se nebál Fabie 1.4 16V 55 kW...
Ta snad má větší výkon, nebo ne.....?
Kamarád ji měl, po třiceti tisících ji zadřel. Škodoffka mu nas.ala, s prominutím. Že prý nedostatečně často kontroloval olej.
tatramacek napsal(a):
Vlastne nyni uz 63kW. ... Oproti tem dnesnim preplnovanym kur.... je tento motor spolehlivy
"Folksvágňácká jednačtyři OHC" má ve škodovkách 4 verze: osmiventilový 55/59kW, který se montovaly do jedničkový fábule, dál šestnáctiventilovou 2xOHC "stokoňku" 74kW, která byla taky jen do první generace fábulije, ale trpí často na zapečený stírací jkroužky a tudíž žere volej - a pak nejmodernější 16V 63kW, kterej je vlatně "redukovaná stokoňka" - má stejnej polomotor jako 74kW, ale hlavu s menším průřezem kanálů, sacím potrubím o menším průměru a s menšíma ventilama. Ta už olej nežere. Bohužel, všecky 16V motory bez úprav rozvodu trpějí na "slabej spodek" - netáhnou z malejch otáček, ale musejí se motat - mám tu 63kW už 3 roky a dost smíšený pocity, odspodu ten motor skutečně jako by nebyl, auto je líný a aby se člověk rychle odlepil z křižovatky, musí "zatopit" aspoň na 2200-2500rpm. Ale jak otáčkoměr přeleze 3000rpm, auto jako by se nadechlo, chytne druhej dech a vystřelí jak čert z tunelu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
... odspodu ten motor skutečně jako by nebyl, auto je líný a aby se člověk rychle odlepil z křižovatky, musí "zatopit" aspoň na 2200-2500rpm. Ale jak otáčkoměr přeleze 3000rpm, auto jako by se nadechlo, chytne druhej dech a vystřelí jak čert z tunelu...
To bych spíše přisoudil ekoteroristům. Jsem tak dost hodně Fiaťák (i když jezdím volkswagínou - jo až tak mě sere) co jsem měl možnost porovnat Punto Mk1 motor 1,2 44kW euroII s Grande Puntem (totožný motor jen je na něm víc navěšených drátů) 1,2 47kW euroV a to je rozdíl nebe a dudy. Ten druhý i když má větší výkon je prostě udušený. Ho slyšíš vedle toho druhého starého a máš chuť všechny ty lambdy a krávoviny vyházet.
Na dálnici naftu - do města benzín, na blbnutí oturbený benzín (si pak majitelé nafty můžou říkat co chtějí o krouticím momentu - většinou to pak začnou hrát raději na spotřebu ) Teď se mi strašně zalíbilo CNG....
Oktávii I jedině už po těch faceliftech snad r.v 2006... . Tu starou původní určitě už ne. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31980 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 06 2013, 18:32 Předmět:
To omezení zespodu nemají na svědomí ekode.bilové - ale cifršpióni, který katovali kosty. Kdyby dali i na 1,4 16V natáčivou sací vačku jako to má 1,6 16V, měl by ten motor dostatek krouťáku i "dole" - je to klasická vlastnost "šestnáctiventilů" bez dalších úprav časování rozvodu. Jenže osadit i na 1,4ku mechanismus změny časování by na 1 motoru stálo cca 3000CZK = 120€ navíc - a o to oni ušetřili do vlastní kapsy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 156 Bydliště: Pod Javorinou
Zaslal: út srpen 06 2013, 20:13 Předmět:
tatramacek napsal(a):
Verze 1.4 55kW motor Volswagen je osmiventil ? Ja mam za to ze 16V motor. Ma dve vackove hridele
Ja mám fabču 1,4 16V (55kW) kombi motor to je VW typ BKY a šlape ako hodinky. Motor sa najlepšie cíti na 2800ot/min, kombin. spotreba s klímou 5,3 až 5,6 (dediny, cesty 1. triedy a dialnice). Inak max spotrebu mám do 7l/100km ale to je cesta v obci, meste a sem tam aj príves. Som spokojný.
Myslis taku, co nema este pod zadnym oknom dieru az dovnutra?
S mou prvni Felicii rok vyroby 1998 dodnes jezdi svagr a na zadnich dverich je pouze lehka koroze na miste, kde mi to jeden umelec 10 let zpatky tuknul pri couvani na parkovisti... A to ta Felda parkuje od zacatku jen a pouze venku pred barakem...
Mimochodem motor 1,3MPI, najeto to ma 250 000, a krome vyrobcem predepsanych servisu v prislusnych intervalech tam svagr lije akorat benzin a sajrajt do ostrikovacu, za 15 let to ma druhou spojku a treti tlumice...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33986 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út srpen 06 2013, 22:30 Předmět:
Nechapem potom, preco ma vacsina Felicii zadne dvere uplne hnile.
V Mazde tiez z roku 1998 (kupoval som v 2007 so 160 000 km) mam spojku pravdepodobne stale prvu a tlmice druhe (tie prve boli stale dobre, ale rozpadli sa prachovky, tak som to dal spravit vsetko, aby sa nerobila zbytocna robota). Mam tam 220 000 a motor akurat trochu olej zerie (dolejem tak liter na jednu vymenu).
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út srpen 06 2013, 22:40 Předmět:
rnbw napsal(a):
Nechapem potom, preco ma vacsina Felicii zadne dvere uplne hnile.
Oficiální stanovisko škodoffky:
Jedná se o nedostatečnou údržbu ze strany majitelů.
Tchán měl feldu šestnáctistovku, garážovanou, opečovávanou, málo jetou, zachovalou. Po čtyřech letech a asi šedesáti tisících to vzadu začalo hnít. Tak jsme to na chalupě rozebrali.....
Zadní dveře jsou v tom místě svařované ze dvou kusů a plech tam tvoří jakousi kapsu. Veškerá zkondenzovaná vlhkost se v té kapse drží. Horší bylo zjištění, že jak to asi narychlo lakují, tak na tu kapsu prostě zapomněli. Pistole se tam nedostane a tak tam byl asi holý plech, možná ošetřený z té vany, do které auto namáčejí. Jenže žádná základovka sama dlouho nevydrží, takže kombinace špatného výrobního postupu a kondenzace vlhkosti udělala své.
Zatímco před rozebráním jsme se ještě domnívali, že to maximálně něčím natřeme, tak po rozebrání jsme kapsu prostě vyndali ven a pak to tchán radši pod cenou bouchnul.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: st srpen 07 2013, 5:34 Předmět:
Bohužel podobný problém mají i některé jedničkové fabule. Koroze se objevuje ve žlábku pod zadním oknem (zhruba uprostřed). Jedná se pravděpodobně taktéž o vliv kondenzované vody na vnitřní straně okna, která stéká na plech.
Oprava ovšem není žádná . Musí se vyříznout zadní lepené okno (pak se montuje nové) a opravit, nebo vyměnit celé 5. dveře.
Dá se to hodit na desetiletou záruku na neprorezivění, ale podmínkou jsou pravidelné roční servisní prohlídky (orazítkovaná servisní knížka).
A podobně jsou na tom i některé OCT I kombi staršího data, stačí se dobře podívat po parkovištích.
Jinak se dá říct, že antikorozní opatření (pozink) je u škodovek, počínaje Fabií vynikající. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.