Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výběr vozu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 14:53    Předmět: Citovat

tatramacek napsal(a):
...vůbec bych se nebál Fabie 1.4 16V 55 kW...

Ta snad má větší výkon, nebo ne.....?
Kamarád ji měl, po třiceti tisících ji zadřel. Škodoffka mu nas.ala, s prominutím. Že prý nedostatečně často kontroloval olej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 15:19    Předmět: Citovat

Vlastne nyni uz 63kW. Zalezi jak se k tomu autu chovas. Ja od vymeny do vymeny olej vubec nedolivam. Auto je od noveho. A je dobre zabehnute. Oproti tem dnesnim preplnovanym kur.... je tento motor spolehlivy
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 15:30    Předmět: Citovat

Fautzi napsal(a):
na palivu nezáleží, ale na spotřebě už samozřejmě ano,

Tak na palivu sakra záleží. Pokud to budeš mít do města, tak si klidně ven nafťáka s nízkou spotřebou, ale pak se nediv při opravách. Jinak nepíšeš, kam a na co to máš, takže bych doporučil spíš fábku a určitě ne starší, ale to platí i pro jiný výběr. Kontroluj si ekologickou daň.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fautzi



Založen: Jul 18, 2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 15:42    Předmět: Citovat

Psal jsem o pár příspěvků zpět, že polovičku času trávím na D1 a polovičku ve městě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 16:22    Předmět: Citovat

Jimmi2 napsal(a):
tatramacek napsal(a):
...vůbec bych se nebál Fabie 1.4 16V 55 kW...

Ta snad má větší výkon, nebo ne.....?
Kamarád ji měl, po třiceti tisících ji zadřel. Škodoffka mu nas.ala, s prominutím. Že prý nedostatečně často kontroloval olej.
tatramacek napsal(a):
Vlastne nyni uz 63kW. ... Oproti tem dnesnim preplnovanym kur.... je tento motor spolehlivy
"Folksvágňácká jednačtyři OHC" má ve škodovkách 4 verze: osmiventilový 55/59kW, který se montovaly do jedničkový fábule, dál šestnáctiventilovou 2xOHC "stokoňku" 74kW, která byla taky jen do první generace fábulije, ale trpí často na zapečený stírací jkroužky a tudíž žere volej - a pak nejmodernější 16V 63kW, kterej je vlatně "redukovaná stokoňka" - má stejnej polomotor jako 74kW, ale hlavu s menším průřezem kanálů, sacím potrubím o menším průměru a s menšíma ventilama. Ta už olej nežere. Bohužel, všecky 16V motory bez úprav rozvodu trpějí na "slabej spodek" - netáhnou z malejch otáček, ale musejí se motat - mám tu 63kW už 3 roky a dost smíšený pocity, odspodu ten motor skutečně jako by nebyl, auto je líný a aby se člověk rychle odlepil z křižovatky, musí "zatopit" aspoň na 2200-2500rpm. Ale jak otáčkoměr přeleze 3000rpm, auto jako by se nadechlo, chytne druhej dech a vystřelí jak čert z tunelu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 18:25    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... odspodu ten motor skutečně jako by nebyl, auto je líný a aby se člověk rychle odlepil z křižovatky, musí "zatopit" aspoň na 2200-2500rpm. Ale jak otáčkoměr přeleze 3000rpm, auto jako by se nadechlo, chytne druhej dech a vystřelí jak čert z tunelu...
To bych spíše přisoudil ekoteroristům. Jsem tak dost hodně Fiaťák (i když jezdím volkswagínou - jo až tak mě sere) co jsem měl možnost porovnat Punto Mk1 motor 1,2 44kW euroII s Grande Puntem (totožný motor jen je na něm víc navěšených drátů) 1,2 47kW euroV a to je rozdíl nebe a dudy. Ten druhý i když má větší výkon je prostě udušený. Ho slyšíš vedle toho druhého starého a máš chuť všechny ty lambdy a krávoviny vyházet.
Na dálnici naftu - do města benzín, na blbnutí oturbený benzín (si pak majitelé nafty můžou říkat co chtějí o krouticím momentu - většinou to pak začnou hrát raději na spotřebu Very Happy ) Teď se mi strašně zalíbilo CNG....
Oktávii I jedině už po těch faceliftech snad r.v 2006... . Tu starou původní určitě už ne.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 18:32    Předmět: Citovat

To omezení zespodu nemají na svědomí ekode.bilové - ale cifršpióni, který katovali kosty. Kdyby dali i na 1,4 16V natáčivou sací vačku jako to má 1,6 16V, měl by ten motor dostatek krouťáku i "dole" - je to klasická vlastnost "šestnáctiventilů" bez dalších úprav časování rozvodu. Jenže osadit i na 1,4ku mechanismus změny časování by na 1 motoru stálo cca 3000CZK = 120€ navíc - a o to oni ušetřili do vlastní kapsy...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 19:03    Předmět: Citovat

Verze 1.4 55kW motor Volswagen je osmiventil ? Ja mam za to ze 16V motor. Ma dve vackove hridele
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 19:47    Předmět: Citovat

Psal jsem výše o motoru 1,4 16V 74 kW. Fábie byla fungl nová, tzv. "v plné palbě". Vydržela přesně třicet tisíc a bylo po motoru.

Každá automobilka se občas splete, ovšem folksvágen a škodoffka zvlášť používají zásadně starou známou metodu: "zatloukat, zatloukat, zatloukat.....".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 20:13    Předmět: Citovat

tatramacek napsal(a):
Verze 1.4 55kW motor Volswagen je osmiventil ? Ja mam za to ze 16V motor. Ma dve vackove hridele

Ja mám fabču 1,4 16V (55kW) kombi motor to je VW typ BKY a šlape ako hodinky. Motor sa najlepšie cíti na 2800ot/min, kombin. spotreba s klímou 5,3 až 5,6 (dediny, cesty 1. triedy a dialnice). Inak max spotrebu mám do 7l/100km ale to je cesta v obci, meste a sem tam aj príves. Som spokojný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 22:07    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Duvsan napsal(a):
zachovaná Felícia

Myslis taku, co nema este pod zadnym oknom dieru az dovnutra?


S mou prvni Felicii rok vyroby 1998 dodnes jezdi svagr a na zadnich dverich je pouze lehka koroze na miste, kde mi to jeden umelec 10 let zpatky tuknul pri couvani na parkovisti... A to ta Felda parkuje od zacatku jen a pouze venku pred barakem...

Mimochodem motor 1,3MPI, najeto to ma 250 000, a krome vyrobcem predepsanych servisu v prislusnych intervalech tam svagr lije akorat benzin a sajrajt do ostrikovacu, za 15 let to ma druhou spojku a treti tlumice...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33986
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 22:30    Předmět: Citovat

Nechapem potom, preco ma vacsina Felicii zadne dvere uplne hnile.

V Mazde tiez z roku 1998 (kupoval som v 2007 so 160 000 km) mam spojku pravdepodobne stale prvu a tlmice druhe (tie prve boli stale dobre, ale rozpadli sa prachovky, tak som to dal spravit vsetko, aby sa nerobila zbytocna robota). Mam tam 220 000 a motor akurat trochu olej zerie (dolejem tak liter na jednu vymenu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 22:40    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Nechapem potom, preco ma vacsina Felicii zadne dvere uplne hnile.

Oficiální stanovisko škodoffky:
Jedná se o nedostatečnou údržbu ze strany majitelů.

Tchán měl feldu šestnáctistovku, garážovanou, opečovávanou, málo jetou, zachovalou. Po čtyřech letech a asi šedesáti tisících to vzadu začalo hnít. Tak jsme to na chalupě rozebrali.....
Zadní dveře jsou v tom místě svařované ze dvou kusů a plech tam tvoří jakousi kapsu. Veškerá zkondenzovaná vlhkost se v té kapse drží. Horší bylo zjištění, že jak to asi narychlo lakují, tak na tu kapsu prostě zapomněli. Pistole se tam nedostane a tak tam byl asi holý plech, možná ošetřený z té vany, do které auto namáčejí. Jenže žádná základovka sama dlouho nevydrží, takže kombinace špatného výrobního postupu a kondenzace vlhkosti udělala své.
Zatímco před rozebráním jsme se ještě domnívali, že to maximálně něčím natřeme, tak po rozebrání jsme kapsu prostě vyndali ven a pak to tchán radši pod cenou bouchnul.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út srpen 06 2013, 22:54    Předmět: Citovat

Takže se jedná o nedostatečnou údržbu ze strany majitelů. Nebo si škodofkáři kdy začli myslet, že si to doma nemají dodělávat ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: st srpen 07 2013, 5:34    Předmět: Citovat

Bohužel podobný problém mají i některé jedničkové fabule. Koroze se objevuje ve žlábku pod zadním oknem (zhruba uprostřed). Jedná se pravděpodobně taktéž o vliv kondenzované vody na vnitřní straně okna, která stéká na plech.
Oprava ovšem není žádná Prdík . Musí se vyříznout zadní lepené okno (pak se montuje nové) a opravit, nebo vyměnit celé 5. dveře.
Dá se to hodit na desetiletou záruku na neprorezivění, ale podmínkou jsou pravidelné roční servisní prohlídky (orazítkovaná servisní knížka).
A podobně jsou na tom i některé OCT I kombi staršího data, stačí se dobře podívat po parkovištích.
Jinak se dá říct, že antikorozní opatření (pozink) je u škodovek, počínaje Fabií vynikající.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund