Já jen tak se připtávám. To víš kdysi na motoru škodovky nebylo problém udělat cokoliv. Pak jsem přešel na Punto a byl mi motor svatý no po pár návštěvách servisu to skočilo, že si na něm rozebírám a skládám co potřebuji. Rozvody, těsnění pod hlavou, spojka, klouby.... Teď mám to slavné TSi už po záruce. Olej a filtry je pohoda. Svíčky už byly zajímavější, protože to musel vymyslet . Čekají mě zadní desky a kotouče.
No prostě něco málo o tom vím. A tak mě některé hlášky velmi udivují. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 23:16 Předmět:
Bernard napsal(a):
Ty "parní zdroje" nějak nechápu. Já startuju nejdéle 2 s, a kdyby ten startér bral třeba 500 A, spotřeboval by náboj 1000 As, tedy 0,3 Ah, a energii 3,6 Wh. To snad není nějaká hrůza. A když někdo roztlačí 1800 kg mazlíčka na rychlost 2 m/s, dodá mu energii 1 Wh, takže řádově jsou obě verze v podobných číslech.
Je to právě o tý schopnosti dodat ten startovací proud - ani ne tak o celkový kapacitě, jako o tom proudu. Jenže velikost max. proudu souvisí s celkovou kapacitou/plochou a průřezem elektrod, takže aby baterka byla schopná dodat určitej proud do startéru, musí při stávající technologii mít určitou minimální kapacitu. Myslím tím obvyklou olověnou baterku - kdyby se jako startovací používaly třeba sintrovaný NiCd akumulátory, stačilo by pro nastartování auta mít kapacitu v řádu jednotek Ah - tolikrát mají tyhle články v porovnání s Pb akumulátorama menší vnitřní odpor. Jenže zase jejich cena, "ekologie" použitých materiálů, dostupnost a blablabla, zatím prostě dál visíme na olovu... Pro napájení pohonů pro přípravu směsi a řídicí elektroniku nutnou po start motoru stačí celkově proud menší než 10A, ten je schopná nárazově dodat i trojice lepších placatejch baterek... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Když už jsme tady v takovém obecném tématu. Jak oživit akumulátory? Někde na aukru prý je něco co se nasype do článků. Ono by mi to celkem pomohlo... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4509 Bydliště: Košice
Zaslal: po prosinec 31 2012, 19:58 Předmět:
o tom tu uz je vlakno, a je to hovadina, zober cenu noveho akumulatora ako dlho vydrzi dajme tomu 6 rokov, tak ze po 6 rokoch sa oplati investovat do noveho aku, okrem ineho bude mat nove dosky neporusene...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 31 2012, 20:51 Předmět:
@ Rezis - jediný co funguje, je pokusit se o desulfataci staršího aku. Když nepomůže nesymatrickej střídavej proud, nepomůže už nic... Mečta je jen prostředek, jak nouzově jednorázově oživit baterku, není to všelék. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Myslíš normálně jednocestné usměrnění a paralelně vybíjecí žárovku?
Ono jedná se o dvě 180Ah takže kupovat nové se mi nechce _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 31 2012, 22:57 Předmět:
Je tady o tom víc jak dvacetistránkovej dred - stačí hledat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: st leden 02 2013, 1:02 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Proti originálu nevylepšili vůbec nic - naopak, snížili kompresní poměr, aby motor vůbec byl ochotnej tolerovat to, co Rusáci vydávají za benzín - a z obdobnýho důvodu i změnili otryskování karbce, aby to celý vůbec bylo ochotný startovat - a osadili tlumiče schopný vydržet savjétskije darógi ... Žigul je tak až na pár těchto detailů identickej s Fiatem 124 (pozdější verze s obdélníkovýma světlama pak s Fiatem 125).
V tomhle příspěvku je hned několik zjevných nesmyslů. Už jenom ten odkaz na Fiat 125. Vlastně celý tento příspěvek je úplně špatně
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 04 2013, 17:20 Předmět:
"Tatíku" - kdybys pořádně četl, zjistil bys že to právě vypichuju u těch Firů - že se nepotkají, zatímco jiný řady ano... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.