Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 36, 37, 38  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8989
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: út březen 06 2012, 17:52    Předmět: Citovat

Využiju toto téma abych se zeptal. Máte někdo zkušenosti s moderními diesely? Konkrétně mě zajímají informace o regeneraci DPF, myslím té pravidelné, prováděné samočinně za provozu. Tzv. vypalování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: út březen 06 2012, 22:32    Předmět: Citovat

No já to sice v autě nemám, ale prej je to jenom další ekologický kurvítko Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8989
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: út březen 06 2012, 22:40    Předmět: Citovat

No já to tam mám Evil or Very Mad Rád bych právě získal nějaký info o fungování té regenerace. Nejlíp od někoho, kdo s tím má už zkušenosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31975
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 8:57    Předmět: Citovat

Zkusím se poptat "dehtového" kolegy - ten provozuje doma dvojici "splašenejch kamen", tak snad bude vědět.

EDIT:
Známý prohlásil, že to je jen filtr na saze, aby z výfuku nelítalo "tolik bordelu" při prudším přidání plynu - hlavně u přeplňování, kde než naběhne turbo do otáček a dodá motoru dostatek vzduchu, dávají vstřikovače nadměrně obohacenou směs = nafta se nestačí dokonale spálit a tvoří saze spolu se širokým spektrem dalších různě složitých a ještě složitějších uhlovodíků, které jsou často na seznamu rakovinotvorných látek. Auto pak vypadá jako pojízdné maskovací zařízení pro armádu.

Výfuk se proto vede skrz kovokeramickou "houbu" mechanicky podobnou platino-rhodiovému katalyzátoru benzínových motorů. U naftových motorů se sem přivádí jako pomocná látka močovina, se kterou po dosažení určité teploty uhlík ze sazí reaguje. Samozřejmě se podílí i řídicí jednotka vstřikování, která pro regenerační režim nejdřív na určitou dobu obohatí dávku, aby se filtr ohřál na potřebnou teplotu a následně dávku ochudí, aby ve výfuku byl volný nespálený kyslík - ten způsobí "vypálení" sazí z filtru. Elektronika to udělá všecko sama, když zjistí jízdní režim ustálenou a relativně vysokou rychlostí bez prudkých výkyvů.

Osobně mi doporučil vzít takové auto na dálnici, "roztáhnout ho na maximálku a chvíli podržet" - jenže jak to udělat s autem s maximálkou vyšší než 150 na český dálnici a přitom nepotkat passata s "bradavicí" - to už nevěděl...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hop377



Založen: Jun 19, 2004
Příspěvky: 439

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 10:34    Předmět: Citovat

Teda znamy ma Blue motor od VW ked spomina vstrekovanie mocoviny. Pouzivaju sa aj dalsie metody, vstrekovanie nafty, alebo tzv. sychy proces. Privsetkych sposoboch je potrebna zvysena teplota DPF. Podstatne je aby regeneracia prebehla do konca, teda ak zistis ze sa zacala je dobre nevypinat motor. Na tej dialnici netreba maximalku, podstatne su vyssie otacky motoru aby sa teplota po dobu regeneraicie udrzala co najvyssie, vtedy ani nevadi strenutie Prassatu s bradavici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8989
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 19:09    Předmět: Citovat

Aha, díky za rady, mě se teď dva dny po sobě právě stalo, že jsem dojel domů na parkoviště a regenerace stále probíhala. Divný je, že jsem v mezidobí jel nějakých 70 km po dálnici a 70 km zpět po okreskách, pravda, nijak jsem to nehonil, takže nad 2500 rpm to moc nešlo. Akorát mě zarazilo, že se to neprovádělo po té cestě na dálnici, ale z ničeho nic to zase začalo po cestě domů. To mám jen 8 km po městě, takže spíš stojím než jedu, ale poslední cca 1 km jedu do táhlého kopce cca 100 km/h. Tak to možná vyhodnotilo jako zvýšenou zátěž a začlo s tím. Jak jsem to včera zjistil, tak jsem se naštval a z parkoviště to vzal hned zase na dálnici, najel jsem nějakých 50 km rychlostí 160-180 km/h a už se to zdá dobrý, po dojetí už nic neprobíhalo a dnes už taky ne.
Celkem mě štve, že auto nedá moc najevo, že to spustí, nějaká kontrolka by se hodila. Nebo alespoň možnost ruční aktivace, když vím, že pojedu delší štreku, pustím to a hotovo, ne že se to spustí, když jedu nakoupit.
P.S. běžně jezdím daleko pomaleji, včera to byla vyjímka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
petr1991



Založen: May 29, 2009
Příspěvky: 301
Bydliště: Záhorí (Slovensko)

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 21:14    Předmět: Citovat

A jak si zistil, že prebieha regeneracia ked tam nejsu zadne kontrolky a pod.?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8989
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 21:22    Předmět: Citovat

Vypozoroval jsem několik indikátorů. Nejvýraznější je, že když vylezu z auta, tak to smrdí jako by se vypaloval novej výfuk. Pak taky mám na volnoběh lehce nestabilní otáčky a za jízdy se mi zaplo vyhřívání oken.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 21:46    Předmět: Citovat

forbidden napsal(a):
Vypozoroval jsem několik indikátorů...a za jízdy se mi zaplo vyhřívání oken...

Shocked , už chybí jenom málo...aby se to v rámci regenerace samo nastartovalo a odjelo Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8989
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 21:50    Předmět: Citovat

Laughing No když by se pak i vrátilo, tak by mi to moc nevadilo, ale musí mi to alespoň napsat SMSkou, že jede. Ono si to auto vůbec dost často dělá, co uzná za vhodný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33983
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 22:38    Předmět: Citovat

Malo by to sa do dat rozoznat podla okamzitej spotreby na palubnom pocitaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8989
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st březen 07 2012, 23:52    Předmět: Citovat

Možná tak při volnoběhu, na to se příště ještě kouknu. Při jízdě je údaj o okamžité spotřebě v podstatě úplně na nic. Leda tak při zapnutým tempomatu, na stejným úseku silnice se stejnou rychlostí, jinak absolutně nic nerozeznám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6076
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt březen 08 2012, 10:16    Předmět: Citovat

forbidden napsal(a):
...na stejným úseku silnice se stejnou rychlostí...
a se stejně naloženým autem, na stejně nahuštěných gumách a se stejně foukajícím větříčkem...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2416

PříspěvekZaslal: čt březen 08 2012, 12:43    Předmět: Citovat

Byl o tom článek ve Svetě motorů asi před 2-4 měsíci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9774
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne březen 11 2012, 22:20    Předmět: Citovat

Když už je tady taková volná "kecárna", tak bych se rád zeptal, jak je to z výkonem a účinnosti spalovacího zážehového motoru, když se přidá určité procento vodní páry třeba do sání. U dvoutaktu prý v mlze motor lépe "táhne" (tvrdí to pár lidí, co provozují motorky).
Prakticky by se vodní pára mohla vyrábět buď lehkým nástřikem vody na odpařovač vytápěnej výfukovými plyny, nebo elektricky ultrazvukovou "tabletkou" ve speciální komůrce.

Pro porovnání - odpařovač by měl příkon z motoru nulový, protože to teplo tam prostě je (výfukový potrubí se kolikrát rozžhaví na dost vysokou teplotu, množství vody by podle mě nebylo moc velký, aby se to ochladilo )

Ultrazvuková tabletky má příkon 20W .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 36, 37, 38  Další
Strana 16 z 38

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund