Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36, 37, 38  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st září 28 2011, 23:40    Předmět: Citovat

Pojem BOSCH neznamená riadené vstrekovanie?
Paja, ďakujem. Vyrozumel som z toho, že či to auto stojí mesiac alebo pol roka, je mu to jedno. I tak potom dostane na zuby, i tak. O olejový povlak na jednotl. dieloch (korózia) sa nemusím báť? Dá sa špecifikovať minimum? Každý deň je trochu husto. To čo by som na tom behal do práce. Ale tri kilometre? Dva krát za týždeň by nestačilo? Ď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 7:28    Předmět: Citovat

3km je nezmysel, to sa nestaci ani motor zohriat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepa



Založen: Jan 05, 2007
Příspěvky: 4669
Bydliště: poblíž HK

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 7:43    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Pojem BOSCH neznamená riadené vstrekovanie?

To se ptáme my Tebe, co si tím myslel...

A motor se Ti ohřeje tak po 15km...na 3km si ber kolo a netýrej auto.

_________________
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 10:44    Předmět: Citovat

Pouč ma. Čo všetko sa tým dá v súvislosti s autom myslieť?
Áno, Favouš už má motor Feldy, myslel som striekačku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 10:45    Předmět: Citovat

stepa napsal(a):
A motor se Ti ohřeje tak po 15km...na 3km si ber kolo a netýrej auto.

Taky tak dělám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31977
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 14:21    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Pojem BOSCH neznamená riadené vstrekovanie?...
Duvsan napsal(a):
...
Áno, Favouš už má motor Feldy, myslel som striekačku.

Pojem BOSCH je jen značka výrobce autoelektriky a elekroniky - a rozhodně to není obecné označení vstřikování. Jednobod do fáčka sice byl Bosch (Mono-motronic), ale samotná řídicí jednotka motoru byla velmi brzo nahrazena funkčně stejným typem z výroby Siemens. "Fáčko má motor z feldy" je nesmysl - to bys musel říct, že felda má motor z fáčka, protože felina byl až následný typ - a stejně měla jednobod jen 2 roky výroby (modelové ročníky ´95 a ´96), pak dostala vícebodové vstřikování - a nebo byla už od počátku s úplně jiným motorem než Škoda 1,3 (Volkswagen 1,6MPi 16V nebo 1,9SDi). A stejně ty motory 1,3 fáčko a felina nebyly úplně identické - lišily se hlavně uvnitř.

Ale pořád to je motor z oceli, litiny a hliníkových slitin - a mazaný je olejem z ropy. Jestli má karburátor nebo vstřikování není vůbec důležité - může mít klidně i jen směšovač a pracovat s plynným palivem (CNG nebo LPG). Ve finále to znamená, že pokud do něj naleješ olej a natočíš ho, olej se rozprostře po vnitřním povrchu a na stykových plochách a vytvoří vrstvu, které se říká OLEJOVÝ FILM. A pak záleží na teplotě povrchu, kvalitě oleje a na mechanickém namáhání, jak rychle a jestli vůbec ten film steče nebo je seškrábnut. Za studena vždycky hrozí větší nebezpečí, že o sebe se třoucí povrchy kovu ten olej z mezery mezi sebou vytlačí a budou se dřít přímo o sebe = olejový film má menší pevnost a vyšší viskozitu, takže se snáz trhá. Ohřevem oleje se jeho mazací schopnost až do určité teploty zlepšuje - motorové oleje jsou nastavené svým složením tak, aby za provozu motor tuto teplotu nepřesahoval. Přitom zároveň musejí oleje motor mazat i při teplotách běžných v zimě - tedy -20°C "není žádný mráz". Samozřejmě žádnému motoru provoz v takové teplotě neprospívá, ale pokud se jezdí často, stačí se i při takovém provozu odpařit zkondenzovaná vlhkost a motor nikdy neztuhne natolik, aby se nedal otočit startérem. Pokud už se rozhodneš auto odstavit a jezdit jen občas, je lepší ujet aspoň 10km najednou a více - aby se neohřála jen chladicí kapalina, ale i olej - a ten jak napsal Stepa, se ohřívá mnohem pomaleji. Pro každé auto je ale nejlepší, když každý den jezdí - minimálně tím aspoň přináší užitek a nestojí jen zbůhdarma někde na parkovišti nebo v garáži.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stepa



Založen: Jan 05, 2007
Příspěvky: 4669
Bydliště: poblíž HK

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 18:12    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Pouč ma. Čo všetko sa tým dá v súvislosti s autom myslieť?

Já Tě poučovat nechci...jestli sis nevšimnul, tak o pár příspěvků výše jsem psal, že asi myslíš "stříkačku" Wink Ale ostatním to jasné nebylo...

Jinak Karel se opět knižně rozepsal a máš tam dost informací Very Happy

_________________
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt září 29 2011, 22:39    Předmět: Citovat

Ďakujem. Samozrejme, pojmom "BOSCH" som myslel firmu, resp. jej produkt, riadené dávkovanie (vstrekovanie), resp. tú vec, čo to robí (ako výrobok tej firmy).
Neviem, podľa mojich informácií je toto prelomový model a ten motor by pasoval ako diel do prvých Felícií. Možno je do haluz, nwm.
Pokiaľ ide o ten úžitok, nuž, auto je rozhodne vec, kt. treba kupovať v prípade, kedy je potrebné a využité. Ja preň využitie proste nemám (len výnimočne) a liať doň benzín len "na prevetranie" za užitočné nepovažujem. Preto som začal túto diskusiu, aby som sa dozvedel, ako s ním nakladať. Zatiaľ mi to vyznieva tak, že nech si stojí a keď ho po čase vytiahnem, tak bude potrebovať aspoň tých 10-15 km. Ja som sa bál toho, že pri dlhom státí olej stečie a začne sa chytať korózia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Paja250



Založen: Oct 29, 2007
Příspěvky: 196
Bydliště: českobudějovicko

PříspěvekZaslal: pá září 30 2011, 8:11    Předmět: Citovat

Jo, ten motor pasuje, přesně jak říkáš. "Tenhle" motor byl mj. i v Rapidech 135 a 136. Sice je to na první pohled jiné, ale blok se střevama je vpodstatě stejný. Zkrátka ten motor dáš do všeho, počínaje tisícovkou a konče poslední feldou.

edit: přidán obrázek



skoda3.jpg
 Komentář:
A takhle vypadá motor původem z feldy ve "stotřicítce". V době focení tam nebyl origo svod výfuku, proto ten zprasený tlumič :-D

Stáhnout
 Soubor:  skoda3.jpg
 Velikost:  137.13 kB
 Staženo:  94 krát


_________________
...A máte to zapojené v zásuvce?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá září 30 2011, 11:57    Předmět: Citovat

To ako všetky tie autá majú rovnaký motor? Žeby bol tak suprový, že na ňom nebolo čo vylepšovať?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá září 30 2011, 12:34    Předmět: Citovat

Vselico sa na nom vylepsovalo, akurat sa nemenil velmi radikalne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31977
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 30 2011, 20:23    Předmět: Citovat

Paja250 napsal(a):
Jo, ten motor pasuje, přesně jak říkáš. "Tenhle" motor byl mj. i v Rapidech 135 a 136. Sice je to na první pohled jiné, ale blok se střevama je vpodstatě stejný. Zkrátka ten motor dáš do všeho, počínaje tisícovkou a konče poslední feldou.
...

Nedáš, protože NENÍ vždycky stejný - má jen stejnou koncepci (skloněný 4válec OHV s 3x uloženou klikou) a VELMI PODOBNOU konstrukci. Jednotlivé typy se dost podstatně odlišují v rozměrech kritických částí a také v přítomnosti/absenci některých detailů - například nelze použít vždy stejné písty a vložky válců, klikovky a ojnice, ventily nebo celé hlavy, ložiska atd - těch neidentických dílů je moc. Liší se také upevňovací kóty a počty šroubů včetně průměrů děr jak na samotném bloku, tak i na přírubě pro připojení převodovky. Ty motory prostě 100% záměnné nejsou. Hlavním důvodem pro tyto rozdíly je JINÝ OBJEM motoru - ten se během dějin měnil od 998ccm do 1389ccm - a podle objemu se i měnilo vrtání vložek válců a z něj vyplývající rozteč vložek válců a v neposlední řadě i délka klikovky, zdvih pístů a tím i průměr klikovky a spousta dalších detailů, pro které nelze nikdy říct, že "motor ze šáde je stejný jako ze stovky (nebo favorita)"

Trochu jiná situace je u motorů 1,3SPI ("jednobod") ve vozech Favorit modelový ročník ´93 a ´94 - a Felicia modelový ročník ´95 a ´96 - tyto motory jsou rozměrově jak uvnitř, tak zvenku totožné, vzhledem k jinému typovému označení ale jejich záměnu zakazuje výrobce a další platná legislativa. Nejde ani legálně zaměnit motor z favorita 40kW za silnější verzi 50kW ani naopak - i když je rozměrově totožný. Stejně tak se dá do těchto kastlí namontovat "fábiácká" verze 1,4MPI - rozměrově sedí, bohužel zákon hovoří jinak...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: so říjen 08 2011, 19:59    Předmět: Citovat

Duvsan: Auto je stavěný na to, aby jezdilo. Když bude stát, vítr ho "neprofoukne", neprohřeje se, nepromaže se ... Ve dveřích, výfuku, všude bude kondenzovat vlhkost. Rez jen pokvete ... Wink
_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2011, 10:54    Předmět: Citovat

Asi ho raz za týždeň prebehnem, v sobotu bola zahrievačka. S autom je to horšie ako s batériou do ntb, hm.
Ešte si dovolím; ako s akumulátorom cez zimu? Do bytu ho asi brať nemôžem. Postačí proti mrazom udržovanie občasným dobitím?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31977
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2011, 14:11    Předmět: Citovat

Použij HLEDÁNÍ a zadej do něj "konzervační dobíječ" - dřív to šlo i koupit a jmenovalo se to "Kondic". Je to minizdroj proudu cca 50-100mA, který se připojí v autě do zásuvky na zapalovač a udržuje akumulátor trvale "v kondici"...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36, 37, 38  Další
Strana 5 z 38

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund