Zaslal: po duben 06 2009, 21:40 Předmět: Dobijanie Felicia 1,3MPi
Dnes vecer som spozoroval na svojej felde zaujimavy ukaz.Po nastartovani motora mi nezhasne hned kontrolka nabijania-volnobezne otacku su ok,ale stale svieti a to uplne tlmeno-je to vidiet iba v noci.Ked ale preslapnem plyn na cca 3000ot kontrolka zhasne,aj na svetlach je vidiet ze sa zacalo dobijat,lebo oziju.Sranda je ze po preslapnuti uz nesvieti ani pri volnobehu.Ked vypnem motor a znovu nastartujem,situacia sa opakuje.Niekedy sa aj stane, ze po zapnuti zapalovania sa rozsvieti len kontrolka mazania,kontrolka dobijania sa nerozsvieti.Nemate niekto typ co sa na mna chysta?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 06 2009, 22:20 Předmět:
Potkal jsem přesně stejnou závadu, taky u Feliny 1,3 SPI, jenže s ní jezdila ženská, kterou nenapadlo "prošlápnout" motor do otáček, aby kontrolka zhasla a alťas začal dobíjet - naopak, držela se poučky, že studený motor se nesmí vytáčet nad 2500. A protože jezdila do práce asi 5km a bylo to v zimě, než dojela, motor se ani neohřál, takže vlastně nikdy nedosáhla na otáčky, kdy by to začalo dobíjet - za týden baterka v (_!_). Výměna regulátoru a uhlíků pomohla jen na krátko, nakonec to spravila revize alťasu a nová ložiska + důkladné namazání a nový řemen. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 02, 2006 Příspěvky: 1378 Bydliště: Košice-okolie
Zaslal: út duben 07 2009, 4:25 Předmět:
Tak ako píše kolega .Zachvílu čakaj -buď uhlíky,niektorá z diód v alťase,alebo našpanovanie klinového remeňa.Mal som to isté na favorite nedávno a je tam taký istý alťas.Nepomohlo však nič len výmena za druhý.Keď že diódy boli dobré uhlíky som vymenil pravdepodobne bola chyba v reglery,ale nový som nekupoval,radšej som si zohnal použitý alťas a vymenil ho.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5223 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: út duben 07 2009, 7:11 Předmět:
Ked sme mali feldu,ročník 98,tatko zistil so svetlami to isté,kontrolka však nesvietila.alternator zgenerálkovali a natiahli od neho k baterke este jedny hrubé káble.prestalo to.niekde sa strácalo napätie.
Potkal jsem přesně stejnou závadu, taky u Feliny 1,3 SPI, jenže s ní jezdila ženská, kterou nenapadlo "prošlápnout" motor do otáček, aby kontrolka zhasla a alťas začal dobíjet - naopak, držela se poučky, že studený motor se nesmí vytáčet nad 2500. A protože jezdila do práce asi 5km a bylo to v zimě, než dojela, motor se ani neohřál, takže vlastně nikdy nedosáhla na otáčky, kdy by to začalo dobíjet - za týden baterka v (_!_). Výměna regulátoru a uhlíků pomohla jen na krátko, nakonec to spravila revize alťasu a nová ložiska + důkladné namazání a nový řemen.
Pri 1.6 sa po nastartovani nemusi zosliapnut ziadny plynovy pedal. To, co pises je realita u kazdej 1.3?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 07 2009, 19:59 Předmět:
To není závislé na kubatuře motoru - to je závislé na stavu alternátoru, uhlíků, ložirek, regulátoru, diod - prostě vše souvisí se vším. Faktem ale je, že někdy to při startu "naskočí" a dobíjí bez problémů, kontrolka "nedobíjení" zhasne ihned po ustálení chodu motoru na volnoběh, jindy je potřeba kratičkou "šprickou" plynem zdvihnout otáčky, aby se o maličko navýšilo samoindukční napětí z alternátoru a regulátor "zabral" - a do té doby svítící kontrolka zhasne a světlomety naopak zjasní - alťas začne dobíjet. O kolik je potřeba zvýšit, závisí na stupni opotřebení alťasu. Takže BOBOBO může tvrdit, že ta ženská na tom byla nevinně, jenže to dělala i potom, co jsem jí vysloveně nařídil, že než si to nechá v servise opravit, MUSÍ po nastartování alternátor "probudit" tím prudkým přidáním plynu - né, já to dělat nebudu, tím se ničí studenéj motór! - tak radši místo maličkého opotřebení motoru během dalšího týdne totálně domršila rok starou baterku natolik, že jsem ji ani já už nedokázal oživit... Holt když je jedna kráva... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st duben 08 2009, 6:57 Předmět:
Kurňa Ekkare . Bydlíme přes kopec a to mne na tobě i nyní mrzí . Přečti si , prosím , co jsi sám napsal o pár řádků výše - tu ženskou NENAPADLO a ne , že jsi ji radil . A přesto máš snahu překroutit opět můj příspěvek . Ani jsi v prvním nenapsal , že jsi ji řekl ať to nechá opravit . Jsi nekorektní a jak říkají dnešní načalstvo nemluvíš pravdu !
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 08 2009, 18:28 Předmět:
První týden ji to nenapadlo - baterku jsem jí nabil a změřil jsem reakci dobíjecí soustavy po startu - říkám "Dej si to opravit a než se s tím dostaneš do servisu, MUSÍŠ VŽDYCKY PO NASTARTOVÁNÍ PROŠLÁPNOUT PLYN AŽ KONTROLKA ZHASNE!" Za pár dní stála u chcíplý Feliny zase - samozřejmě, na zhasínání kontrolky "plynem" se úmyslně vykašlala - její slova jsem uvedl výše. Nevím, nakolik ses, BOBOBO, utkal s ženskou logikou. Tohle je klasická ukázka. Na opravu si vybrala nejlacinější "stodolový" servis, kde jí za 500,- vyměnil "mechanik" regulátor v alťasu - to vydrželo asi měsíc, pak to auto stejně muselo do značkového servisu se znovu se projevující závadou - tam zrenovovali alťas formou výměny ložisek a bylo - co na tom hledáš za vymyšlenost? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
...mám problem s feldou. Idem štartovať, otočím klucikom a ked zacnem točit stiahne kontrolky a hotovo. Baterka je v poriadku.
Dnes mi nedalo, auto som mal na kopceku, tak som sa spustil dole, hodil gvalt a frčal som normálne. Niesom až taký profík ako vy ale rád si dám poradiť.
Previezol som sa asi 5 KM, vrátil som sa a možno sa nezdám ale napadlo ma zmerať dobíjanie. Pri silnom zaťažení teda zo zapnutými hmlovkami, predne, zadne, varingy, vyhrievanie zadneho skla, dialkove svetla a autoradio, som nameral cca 9,32V. Ked som všetky tie veci povypínal namerol som niečo okolo 13,7-14,1V čo si miyslím, že je OK. Ak to tak není, kludne ma opravte.
Vypol som motor a po chvíli som skusil štart ale s rovnakým efektom. Teda, vychádza mi to na štarter.
Opäť som ho vymontoval a rozobral. Pripojil som ho cez štartovacie káble a prepojil potom kablikom co je na spinačku na plusový kontakt. Pastorok vyskakuje ale štarter sa netoči...
Mám teraz dotaz. Má sa točiť alebo nie, resp.točí sa len ked je vložený v aute? Keď zatočím pastorkom ked je zaskočený má to ísť ľahučko alebo ťažšie lebo mne ide ťažšie ale myslím si, že to je tým, že zaberá v prevode.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 17 2011, 14:59 Předmět:
Měl by se roztočit. Pokud mu dáš kabely správně (mínus na kostru a plus na výkonový spínač) a tím tenkým "škrtneš" o plus (nemusíš na spínačku, stačí i o ten samý kabel, co jde jako "startovací" od baterky!), měl by pastorek vyskočit a následně by se měl startér začít točit. Pokud se netočí, ale padá napětí na baterce (= startér žere proud, ale nehýbe se), bude nejspíš zablokovaný rotor startéru nebo redukční převod = opatrně rozebrat, prohlídnout ložiska, uvolnit otáčení, vše následně na potřebných místech namazat a složit. Může to být i mezizávitovým zkratem na vinutí - pak žádné rozhýbávání a mazání nepomůže, vinutí se musí přemotat. Jednodušší potom je zajet někam na vrakáč nebo rovnou do "mototechny" a koupit jiný startér. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.