Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pracovní osvětlení na jednoosák - jaký alternátor?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: st prosinec 22 2010, 20:42    Předmět: Citovat

Však to je jasné, že rotor z fichtla se musí dát na hřídel s ložiskama. Pro trochu schopného kutila je to brnkačka. Pořád lepší, než používat stejnosměrný motor jako dynamo. Razz Tady na takových problémech názorně vidíte, jak je to naše kapitalistické tržní hospodářství nedokonalé. Obchody a prodejny přetékají obrovským množstvím nepotřebných a neprodejných věcí a výrobků a nikdy se nedá sehnat to, co potřebujeme. Mám s tím, jako domácí kutil, letité zkušenosti. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4509
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st prosinec 22 2010, 20:44    Předmět: Citovat

zohnad sa da len ten platovy problem tu je....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: st prosinec 22 2010, 21:08    Předmět: Citovat

Ja bych se vykaslal na alternatory a dynama. Vzal bych tu 7Ah gelovku, ctyri-pet Luxeonu a na ty 3-4 hodiny by to bylo v pohode. Pak bych vzal gelovku do kapsy a doma dobil. Je to asi nejsnadnejsi reseni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: st prosinec 22 2010, 21:54    Předmět: Citovat

S těma luxeonama toho moc neuvidíš. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: st prosinec 22 2010, 22:06    Předmět: Citovat

PLV napsal(a):
S těma luxeonama toho moc neuvidíš. Very Happy


Vic nez s celovkou a vic nez s mlhovkou 12V 50W. A hlavne dyl...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 4:07    Předmět: Citovat

Myslím, že na to koukání by stačila bohatě jedna P7 http://www.ledmoduly.cz/ledmodul/eshop/6-1-Z-Power-LED/8-2-Serie-P7-10W/5/133-W724C0

A ten motor ze sahary musí úplně stačit. Jinak kdyby to měl spřevodovaný do pomala, tak by na LEDku měl stačit i krokový motorek a cca 200-500otáček.
(mám krokáč, je na něm napsáno 5V1A a stačí točit rychleji rukou malou kličkou přímo na hřídeli a 6V 100mA žárovka krásně svítí a je připojená jen na jedno vinutí)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mcmlxxx



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 112
Bydliště: Letovice, Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 7:16    Předmět: Citovat

4000 otáček tam neudělám, na volnoběh tak 3000, v zátěži 2500. To fichtlové řešení je nanic, zaprvý to není altík ale magneto, a za druhý to vyžaduje vyřešit uložení rotoru a klece Fechtla doma mám, dokonce na něm jezdím a udržuju ho takže vím jak to magneto vypadá.

Řešení s baterkou vypadá lákavě ale znamená to mít pořád nachystanou nabitou baterku Sad

Líbí se mi poslední navržené řešení s W724C0 . Nevím sice co je motorek ze sahary, ale mám určitě nějaké krokáče, motorky ze starých harddisků atd.
Ještě se zeptám, ta W724C0 , s tím se rpacuje jako s klasickou LED? musí se dosáhnout pozadované napětí a hlídat proud který protíká?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 7:52    Předmět: Citovat

Hlídej proud, napětí ať se udělá jak chce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
caven



Založen: Aug 15, 2006
Příspěvky: 417

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 7:56    Předmět: Citovat

motorek ze sahary, je motor z ventilátoru před chladičem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2570
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 10:14    Předmět: Citovat

mcmlxxx napsal(a):
zaprvý to není altík ale magneto

Právě že to je čistokrevnej altík Wink Magneto je něco jineho.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mcmlxxx



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 112
Bydliště: Letovice, Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 10:40    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
mcmlxxx napsal(a):
zaprvý to není altík ale magneto

Právě že to je čistokrevnej altík Wink Magneto je něco jineho.


No vidíš, tak to se omlouvám, já pořád žiju v tom, že alternátor má budící vinutí, a je třeba na Jawa 250.
Vždycky sem si myslel še permanentní magnety a cívka jsou magneto. V katalogu ND na Jawa 20 se píše že je to ferritové magdynamo Shocked .
Tak jak vlastně vypadá magneto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32002
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 11:34    Předmět: Citovat

Magneto má přímo vysokonapěťový výstup pro zapalování - používal ho třeba moped Stadion nebo některé "zetky" (motorky ČZ) = nepotřebuje samostatnou indukční cívku, vn produkuje přímo vinutí na statoru. Součástí "armatury" je i přerušovač, který slouží ke stejnému účelu jako v bateriovém zapalování. Vedle je samostatná cívka pro osvětlení, případně další pro dobíjení baterie - sloužící výhradně k osvětlení, blinkrům atp. Takové zapalování nepotřebuje baterku, jen potřebuje energičtější "nakopnutí" při startu. Fichtl má taky "magneto", jenže s nízkonapěťovým vinutím, přerušovačem a externí indukční cívkou = dá se snadno upravit na bateriové zapalování. Je to tedy v podstatě alternátor s permanentním magnetem, bez regulátoru. Moderní motorky mají generátor na stejném principu, jen magnety často používají feritové nebo železo-nikl-neodymové a výstup mají usměrněný a regulovaný paralelním regulátorem (výkonová zenerka). Starší motorky Jawa měly dynamo, regulované kotvičkovým relátkovým regulátorem, od typu myslím 634-12 se osazoval alternátor s polovodičovým reglerem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: čt prosinec 23 2010, 17:13    Předmět: Citovat

Ještě doplním Ekkara: on ten altík jak ho známe z aut taktéž produkuje střídavý proud.

Mám pocit, jestli si pamatuju, že dynamo dává rovnou stejnosměr, kdežto altík dává střídavý. A je lhostejno jestlí mají budicí vinutí nebo magnety.

mcmlxxx:
Ten motorek ze sahary je v opačném případě, tedy když nic nepohání ale je poháněn jiným točivým zdrojem - tak je to dynamo které nelze regulovat, asi jako ten altík na pincku - taky nejde regulovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mcmlxxx



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 112
Bydliště: Letovice, Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 27 2010, 14:21    Předmět: Citovat

díky všem za nápady a diskuzi, pohledal jsem nějaké ty krokové motory, otestuju a pak sem napíšu jak sem vyřešil.

b.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tscherwick



Založen: Oct 18, 2007
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 22:16    Předmět: Citovat

no nevím, co máš za traktůrek, ale v magnetu jsou statorem cívky, jedna je na koncové světýlko, diodu by to s přehledem utáhlo, nebo převinout cívku, já mám VARI a tam je drátek přímo vyvedený.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund