Tlačítkom som si spúštal okno na šoferovej strana a zratu niečo presklo a nešlo spustiť okno ani ho vytiahnuť. Motorček funguje ale nedeje sa nič.
Na nete som sa dočítal,že sa mi ulomil zdvihací mechanizmus okna.
Chcem sa opýtať či sa to dá opraviť resp.či sa to mení ako celý kus alebo či niekto nevie pozadiť ako to opraviť resp.demontovať.
Za každú radu ďakujem....
Treba to najprv rozobrat a potom budes mudrejsi, musis dat dole tapacir, to mas kombinaciu zapadiek a nejakch skrutiek, hlavne v oblasti madla.
Co sa tyka mechanizmu, tak sa jedna o beznu chorobu, ze dojde k ulomeniu uchytu skla v mechanizme. Sklamem ta vsak, bezne to vyrobca ako ND nedodava, takze jedine sa obzriet na vrakovisku.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 05 2010, 13:16 Předmět:
Regni se sem : http://forum.skodahome.cz/index.php? a můžeš se přímo dovědět, kdo to jak řešil. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No ten tapacír mám dole, vydno len plech, odskrutkoval som tie skrutky a nič. Pozerám, že sú tam aj nejaké nity alebo čo. Treba ich odvrtať?
Nemáš nejaký postup ako to demontovať resp.nejaký link?
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5223 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt srpen 05 2010, 16:55 Předmět:
Musis este uvolnit zamok,to su tie torxy vo dverach z boku ako je strbina na zapadku,potom je treba vybrat vlozku,ta drzi na dvoch skrutkach tiez torx pod tymi pidi krytkami.jedna skrutka sa len povoli,vlozka je na bajonetovom kruzku,druha skrutka musi von viac,avsak nepamatam si uz ktora kolko.Potom ked je vlozka vonku treba uvolnit tiahlo madla.Je to robota tak na 3 hodky a urcite dost obtiazne pre tych co nemaju doma celu sadu torxov...Uz je to nejaka doma co som mimo prax (servis) tak si nepamaram vsetko...Navyse pri vymene toho plechu,ak ho aj kupis,musis odvtrat repro a na novy plech ho prenitovat....vidim to na servis...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 05 2010, 17:36 Předmět:
Příklad: výměna žárovky ze zadní skupinovky ve Favoritu/Feli znamená i s vytažením škatulky se sadou žárovek asi tak minutovou práci. Celá práce se odehrává v dutině kastle, kde je relativně čisto a pokud nejsou prorezlé podběhy, i sucho. Vše díky plastovým "zácvakům" a bajonetovým žárovkám lze provést holou, nijakým nástrojem neozbrojenou rukou.
Ten samý úkon u Roomstera znamená odmontovat s pomocí Torx-šroubováku celou skupinovku od kastle (2 šrouby), sáhnout za ni do mezery široké tak na mužskou dlaň do veškerého bor.delu, co tam při jízdě nalítá a nateče (skupinovka není po obvodu ke kastli utěsněná - jen přisazená k plechu) a odpojit konektor na svazku, pak teprve je přístup ke 2 obrysovkám, které jsou pouze na bajonetovou objímku. Když jde o ostatní žárovky, je potřeba odšroubovat další 3 šrouby s Torx hlavou (naštěstí stejná velikost nástavce, jako na upevnění ke kastli), na kterých drží gumou utěsněný nosič žárovek. Pak teprve se může měnit žárovka - a martýrium pokračuje zpětnou montáží... V autě přitom jako sada nářadí přiložená výrobcem je pouze hever a klíč na kola, ale podle platného zákona je řidič při zjištění závady na osvětlení vozu povinen odstranit ji ihned na místě. Sadu žárovek si každý jistě koupí, nebo aspoň zaplatí u prodejce jako "povinnou výbavu" (žárovky + pojistky, lékárnička, lano, trojúhelník) - ale ukažte mi řidiče, který s sebou vozí sadu Torxů...? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5223 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt srpen 05 2010, 19:14 Předmět:
Asi tak nejak...Stacilo mi ked som tatkovi menil nejake ziarovky v sluzobnej Oktoske...nadaval som jak spacek...a pamatam si vymenu nejakej halogenky v SuperBe...vytahat von plnu pi_u kdejakych plastov z motora...radsej som to nechal svojmu majstrovi,nemal som na to nervy...
Jo, jak píšete, tohle není jen u škodovek. Rozebrání dveří je docela opruz u každého auta, ale stačí vědět postup a je to mnohem snažší(výhoda internetu). Podobně třeba rozebrání přístrojovky(kvůli prasklým žárovkám) a mnoho dalších úkonů na autě. A výměna žárovek ve vnějším osvětlení také - z mých zkušeností u starších generací aut to šlo dobře, ale čím novější, tím horší. Jako by při návrhu auta na tyto výměnné věci pozapomněli a pak to řešili až nakonec v nedostatku času.
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 156 Bydliště: Pod Javorinou
Zaslal: čt srpen 05 2010, 20:15 Předmět:
K výmene žiaroviek: aj kamarát menil na O2 žiarovku v hlavnom svetlomete a nadával, v servise tiež. A pritom si stačilo pozrieť návod alebo dielenskú príručku (platí hlavne pre servisákov), pretože na O2 sa vyberie celý svetlomet von a potom sa mení žiarovka. Pre tých čo vedia ako na to úkon trvá cca minútu. Pre tých ktorí nevedia a chcú sa niečo naučiť stač sa zaregistrovať a stiahnuť si potrebnú DP tu: http://www.skodaforum.sk/filebase.php a môžete meniť žiarovky, motorčeky sťahovania okien, dverové mikrospínače a kopu iných vecí. Mám fabiu MR2005 a výmena žiaroviek je otázkou pár sekúnd. Menil som zatiaľ len 2 stretávacie svetlá, ale prebehnuté mám celé auto.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5223 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt srpen 05 2010, 20:33 Předmět:
no jo,ked vies je jedna vec a ked mas vercajk k tomu potrebny je vec druha.a v pripade ze mas len jedno z toho sa bud nikam nedostanes alebo napachas viac skod ako uzitku a o to viac v servise zacalujes.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.