Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LCD ampermetr do auta 50-0-50A
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: út březen 31 2009, 18:42    Předmět: Citovat

Tady http://hw.cz/teorie-a-praxe/art2807-multimetr-pro-napajeci-zdroje-pdip-verze.html
to mas i s merenim napeti. Jen ten modry displej tam chybi Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kvitko



Založen: Mar 20, 2009
Příspěvky: 33

PříspěvekZaslal: po duben 20 2009, 18:15    Předmět: Citovat

Tak jak .... už to chodí? Jsem ti psal na elwebu že tam budeš mít rušení jako prase.... Tak aspoň dej vědět, jak dopadly pokusy...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Rayman



Založen: Jul 17, 2005
Příspěvky: 42
Bydliště: Plzeň-sever

PříspěvekZaslal: út leden 19 2010, 23:48    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Táto schéma je overená a je veľmi jednoduchá, z nej možno napájať aj viacej kusov LCD meradiel, ako bočník môžeš s veľkou výhodou použiť samotný plusový prívodný kábel ku baterke, je dostatočne dlhý na to, aby sa ti vytvoril napäťový úbytok 1mV na 1A prúdu, ako ti radila Andrea, tým pádom nemusíš nič nastavovať, jediná robota bude zistiť presnú dlžku meraného úseku, najlepšie odoberať čo najväčší stabilný prúd, rádovo 10-ky A kvôli malej chybe, presne zmeraný, potom sa treba napichovať na kábel dalej až kým nenájdeš to správne miesto, kedy V-meter bude ukazovať napríklad 20mV pri prúde 20A. Potom na LCD meradle už len nastavíš správny údaj Wink


Neni to nějaká blbost??? Co ty kondenzátory C3 a C4 seriově ve ss obvodu? Tohle by nemělo vůbec makat. Škoda že nepřečtu toho švába, kouknul bych se na datasheet.

_________________
O elektřině vím jen dvě věci, není vidět a kope!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 20 2010, 0:18    Předmět: Citovat

Rayman a tých 70kHz tam vidíš? Wink Ten IO je CMOS555, takže datasheet už asi nepotrebuješ...ešte tam stále vidíš jednosmerný obvod? Twisted Evil Ved tam jasne píšem, že tá schéma je overená, a to zapojenie stopercentne neruší zobrazovanú hodnotu na LCD-čku, hádam by som to nepísal o schéme, ktorá nefunguje Laughing Ja z tohoto zdrojíka napájam tri moduly a zvláda to už bez problémov vyše roka nonstop...
Ešte ma napadlo - ved práve vdaka tým tvojim nefunkčným kondíkom to celé vlastne funguje Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: st leden 20 2010, 7:11    Předmět: Citovat

v pojistkových blocích a kapacitorech je Ametr realizován říznutým feritem zkrz který vede vodič jako prase ve kteém je halova sonda a měřit to začína už na 10 mA např http://www.corner.cz/detail.php?id=425
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: st leden 20 2010, 11:20    Předmět: Citovat

Při snímání odporu na měděném přívodu počítej s chybou cca 25% při změně teploty např. mínus 20 až plus 50 st. Ale i tak bych tuto metodu použil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po duben 05 2010, 21:42    Předmět: Citovat

Chtěl bych si do auta dát kromě ampérmetru i voltmetr. Můžu oba moduly napájet tedy i z jednoho DC/DC měniče? Elegantní by bylo sice mít tam něco jako tady http://hw.cz/teorie-a-praxe/art2807-multimetr-pro-napajeci-zdroje-pdip-verze.html
jenže to je na mě moc složitý, na programování nemám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
voodoo400



Založen: Dec 23, 2009
Příspěvky: 144

PříspěvekZaslal: út duben 06 2010, 5:06    Předmět: Citovat

multimeter http://hw.cz/teorie-a-praxe/art2807-multimetr-pro-napajeci-zdroje-pdip-verze.html nedokaze merat zaporne aj kladne hodnoty prudu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út duben 06 2010, 10:52    Předmět: Citovat

Tak to je špatný, a co tento
http://www.gme.cz/cz/hd-3438-p722-197.html
v manuálu má uvedeno automatická indikace polarity, ten by podle mně měl zobrazovat i záporné hodnoty.
A můžu 2 moduly napájet z jednoho DC/DC měniče?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
voodoo400



Založen: Dec 23, 2009
Příspěvky: 144

PříspěvekZaslal: út duben 06 2010, 14:14    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Tak to je špatný, a co tento
http://www.gme.cz/cz/hd-3438-p722-197.html


ten je bez problemov


citace:
A můžu 2 moduly napájet z jednoho DC/DC měniče?


ano, ak kazdy merak bude merat galvanicky oddelene napatie.

Ale jednoduche riesenie by bolo v tom menici s 555kou dorobit este jeden usmernovac s oddelovacimi kondikmi. (tych par suciastok za vystupom 555ky)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út duben 06 2010, 17:16    Předmět: Citovat

Když to bude v autě , tak to bude měřit proud snímáním úbytku napětí na kabelu od akumulátoru a druhej měřák měří napětí na akumulátoru. Tak je to galvanicky spojený jedním pólem.
Ten DC/DC měnič jsem měl na mysli kupovanej
http://www.gme.cz/cz/am1s-1209sz-p332-249.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
voodoo400



Založen: Dec 23, 2009
Příspěvky: 144

PříspěvekZaslal: út duben 06 2010, 17:54    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Když to bude v autě , tak to bude měřit proud snímáním úbytku napětí na kabelu od akumulátoru a druhej měřák měří napětí na akumulátoru. Tak je to galvanicky spojený jedním pólem.
Ten DC/DC měnič jsem měl na mysli kupovanej
http://www.gme.cz/cz/am1s-1209sz-p332-249.html


ak by tie meraky boli uplne rovnake fungovalo by to, lenze ak bude medzi nimi rozdiel v urovni napatia vstupov voci napajaniu bude to ukazovat chybne. Asi by to slo navzajom vyladit, ale asi rychlejsie a jednoduchsie bude pouzit dalsi dc/dc menic.

mimochodom udaj o napati a prude baterie v aute je zaujimavy, ale moc si to elgantne zabudovat neviem predstavit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út duben 06 2010, 21:30    Předmět: Citovat

Já jsem vyrobil panýlek z překližky, polepil ho černou kůží a vložím ho místo rádia. Rádio zásadně neposlouchám a muziku v autě taky ne. Řek bych, že to nebude vypadat špatně, a rušivě už vůbec ne. Nejezdím moc pravidelně a tak chci mít přehled o stavu baterky a toku proudů.
Teď jen čekám na měřáky, v GME je zrovna nemaj, tak to asi zkusím jinde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stephunk



Založen: Nov 19, 2006
Příspěvky: 395
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: so duben 10 2010, 14:53    Předmět: Citovat

Našiel som merák 100A-0-100A, bol by k nemu aj bočník. Je to malý použitý, ale funkčný merák Metra rozmer asi 50x50mm..Ak chcete, napíšte mi SS..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31964
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 10 2010, 15:28    Předmět: Citovat

100A je i do auta kalibru "šádyny" málo, "rafika by se umlátila o doraz" - startovací proud motoru Škoda kubatury 1200ccm (odběr startéru) je ze 12V baterie kolem 250-280A s odběrovou špičkou při rozběhu v řádu 300-320A (měřeno paměťovým klešťákem na motoru ještěrky Desta MV-12 = osazení benzínovým motorem Škoda). Moderní startéry s planetovým reduktorem sice "berou" o cca 30% méně, ale pořád se pohybujeme v oblasti výkonu startéru kolem 2-2,5kW - a samozřejmě, větší obsahy a "dehťáky" všeobecně mají příkon do startéru ještě vyšší. Takže potřebný rozsah ampérmetru je cca do 500A vybíjecího proudu a zhruba 100A nabíjecího proudu (podle maximální hodnoty umožněné alternátorem) - menší jedině v případě, že na start a dobu bezprostředně po startu bude měřicí obvod přemostěn, aby systém neregistroval tyhle "svářečkové" proudy a nebyl jimi ohrožen. Z tohoto důvodu je přijatelným kompromisem diferenciální zesilovač na bočníku s minimálním vlastním odporem, protože vyšší napětí než napájecí na vstupy určitě nepřijde a výstupní díky tomu také dál než na maximum napájecího nepůjde....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund