Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: st březen 04 2009, 21:50 Předmět:
Nevím jeslti to měla být ironie nebo co. Mikrosvár vznikne při vysokém tlaku. Nerovný povrch konektoru s drátem na sebe působí velkým tlakem po krátkou dobu, že vznikne tak velké teplo a vznikne mikrosvár. Vymýšlím si nebo co? Pokud bude spoj mačkán pomalu, tak ty mikrosváry nevzniknou. Si zkuste rozebrat průmyslově krimplovaný spoj v automobilu. Lanka vodiče budou přivařeny ke konektoru.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6332 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: st březen 04 2009, 21:57 Předmět:
GeorgeB napsal(a):
Nevím jeslti to měla být ironie nebo co. Mikrosvár vznikne při vysokém tlaku. Nerovný povrch konektoru s drátem na sebe působí velkým tlakem po krátkou dobu, že vznikne tak velké teplo a vznikne mikrosvár. Vymýšlím si nebo co? Pokud bude spoj mačkán pomalu, tak ty mikrosváry nevzniknou. Si zkuste rozebrat průmyslově krimplovaný spoj v automobilu. Lanka vodiče budou přivařeny ke konektoru.
ono ironije to úplně nebyla - nikdy jsem nerozebíral strojově krimplovaný spoj, ale připomínky:
- teplo vzniká stejné ať už se to krimpluje rychle nebo pomalu - rozdílné budou ale teploty
- tlak by musel být dost vysoký, aby se opravdu tavila měď (tedy drátky tenké, aby síla působila na co nejmenší plochu a dosáhl se tedy extrémní tlak)
závěr: pokud nemáš ty mikrodrátky tak si spíše myslím, že ten spoj bude lisovaný
Založen: Feb 12, 2005 Příspěvky: 20 Bydliště: Vysočina, přesnějc Velká Medřič
Zaslal: so březen 07 2009, 22:23 Předmět:
Bez dovolení bych si dovolil trošičku osvěty.
"Dokonalý" krimpovaný spoj (ne krimplovaný, krimplen je látka) se provádí strojně.
Lisovací nástroj upnutý ve výstředníkovém lisu se pro lisování "ladí" tak, aby při lisování kontaktní části konkrétního konektoru/fastonu/dutinky/očka/pinu na patřičný průřez vodiče došlo k tváření VŠECH drátků lanka a tedy k vměstnání povrchu jednotlivých drátků lanka do sebe. Tedy jak tu bylo psáno dříve dojde skoro ke svaření drátků. Takto se dá docílit i tzv. plynotěsných spojů, používaných např v některých spojích v autech.
Strojním lisováním je dosaženo především toho, že každý nalisovaný konektor je nalisován "stejně".
Dobře udělané lisovací kleště jsou vyráběny se stejným záměrem.
Jenže člověk do ruky vzoucí dajaké lisovací kleště by si musel uvědomit na jaký průřez lanka a na jaký konektor byly tyto výrobcem určeny a vyvinout v tvarovací části kleští sílu přibližnou strojnímu lisování.
Takže výsledkem snažení bejvá většinou provedení lisovaného spoje coby zmetek.
Zkuste si, co by lajckou kontrolu lisování udělat následující zkoušku:
nalisovat kleštěma konektor/..... na kousek zkušebního lanka a provést následující.
Upněte nalisovaný konektor např. do svěráku tak, aby za žádnou cenu nemohl vyklouznout (např. faston zaháknutý za rozšířenou část v zářezu v dostatečně silného plechu upnutém do svěráku bude špica).
Zkuste lanko vytáhnout/utrhnout z nalisovaného konektoru.
Pokud lanko z nalisovaného spoje poměrně lehce vytáhnete tak, že ani drátky z krajní vrstvy nebudou lisováním tvářeny/poškozeny/podrápány/..., tak je spoj naho..... Uplně. To je podle mně lepší dobře udělanej pájenej spoj.
A závěr je, že jste použili nesprávný kleště na nesprávný konektor a průřez/průměr lanka.
Pokud se Vám podaří vytáhnout lanko s deformovanými drátky tak, aby se drátky začaly vytahovat postupně, máte velice dobrý spoj.
Pokud se Vám podaří přetrhnout drátky až za lisovaným spojem, máte dokonalý spoj.
Předpokládám, že lanko od cca průřezu 0,5mm kvadrát, se Vám nepodaří rukama přetrhnout.
(Pevnost lanek si už nepamatuju a nechce se mně je hledat)
Založen: Dec 13, 2007 Příspěvky: 257 Bydliště: Mladá Boleslav
Zaslal: so duben 10 2010, 17:16 Předmět:
a máte teda nějaké zkušenosti s dobrýma kleštěma? Které to třeba jsou, na klasické 6.3mm fastony a 1.5mm2 licnu ? Potřebuju nacvakat dvě motorky a baumaxový kleště mě už omrzely. Ale zas nechci kupovat na takhle "malou zakázku" kleště za tisíce. Pochybuju, že mi je v autodílně někdo půjčí _________________ ~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32006 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 10 2010, 17:23 Předmět:
No-name - a co to do tý autodílny donést? Když hezky poprosíš nebo k tomu na ponk postavíš nějaký KPH, udělají Ti to během pár minutek... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 13, 2007 Příspěvky: 257 Bydliště: Mladá Boleslav
Zaslal: so duben 10 2010, 17:27 Předmět:
motocykl se špatně nosí, bez elektriky je nepojízdnej a vozejk nemám. Kdybych věděl, jak maj ty svazky bejt originálně vyvázaný, udělal bych si rám a připravil to na nacvakání konektorů. Jenže to dělám "za letu" _________________ ~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.