Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

elektromobilita
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6307
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 17:16    Předmět: Citovat

Šlápnu na brzdu, hodím knipl na drive, pustím brzdu, šlápnu na plyn, zvedají se otáčky a auto se rozjíždí. Nic neuvěřitelného, chová se to úplně stejně, jako DSGčko, ale neskáčou rychlosti, ale plynule se mění převod. Velikost otáček je dán nejspíš zatížením auta a tím jak moc sešlápnu plyn. Chová se to jako auto, nevím jestli se ptáš na něco jiného? Auto mám teď v lakovně, jelikož mi ho nějaký idiot objel kolem dokola kudlou (nevynechal ani jeden díl), až mi ho vrátí, tak ti to snad nahraju telefonem. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 17:29    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
tomasjedno napsal(a):
Chybná úvaha.
Úvaha je správná. Jen tu druhou část problematiky jsem neřešil byť si ji uvědomuji. Kdyby to bylo jednoduché, tak by se nepořádaly závody na délku dojezdu s definovaným množstvím paliva. Smile

Uvedu na příkladu. Na Malovance vjedu do Strahovského tunelu, auto mám rozjeté na 70. Vyhodím kvalt a plachtím. Strahovský tunel opouštím u Anděla rychlostí 75, pokračuji do Mrázovky a až skončí klesání a rychlost klesne na 70, zařadím kvalt a zapnu tempomat. Celková délka plachtění 2,3 km a kdybych to chtěl absolvovat se zařazeným kvaltem, musel bych lechtat plyn nad volnoběžné otáčky, tedy bych spotřeboval víc.
(Samozřejmě, jakmile je třeba zpomalit, řadím kvalt, to je zase z hlediska spotřeby v takovou chvíli nejlepší.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6307
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 18:05    Předmět: Citovat

Ale já jsem tím co jsem psal chtěl říct, že pokud brzdím motorem je spotřeba aktuálně nižší než na volnoběh. To co píšeš je mi jasné a psal jsem, že je mi to jasné...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5132
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 14:40    Předmět: Citovat

Pořád někde vidíte nějaké problémy, vždyť je to úplně jednoduché, řešitelné za pár minut Smile

https://svetprumyslu.cz/spolecnost-voltpost-dokaze-behem-nekolika-minut-dovybavit-poulicni-lampy-nabijeckami-pro-elektromobily/

_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31864
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 15:09    Předmět: Citovat

Neřeší to nic, protože u nás jsou systémy veřejnýho osvětlení napájený přes centrálně spínaný ovládací místa, takže lucerny jsou pod napětím jen po dobu svícení. Navíc spousta obcí řešila v minulosti úsporu energie formou částečnýho vypínání osvětlení po určitý hodině nebo vypnutím osvětlení komplet na část noci. Celý to zase předělat na trvalý napájení s dálkovým ovládáním každý lucerny bude určitě stát nemalý prachy - plus to pořád neřeší otázku proudový kapacity přívodů = schopnost sítě dodávat dostatečně velkej příkon pro nabíjení takovýho počtu vozidel, který by o takovou službu měly zájem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6307
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 15:52    Předmět: Citovat

U nás ve vesnici by jedno auto popravilo pouliční osvětlení ve třetině obce. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17775
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 16:06    Předmět: Citovat

Karel má pravdu. Už vidím města jak rozkopávaj chodníky kvůli výměně AYKY 4 x 16, míň často 4 x 25, někde dokonce jen 4 x 10 se kterým jsou ty letitý kandelábrový rozvody dělaný. Kolikpak ta 4 x 16 v hlíně utáhne nabíječek?
S těma starejma rozvodama vypuká další problém, nabíječka potřebuje šťávu furt a jak by se to veřejný zapínalo a vypínalo. Soumrakáčem na každým kandelábru nebo nějakým bezdrátem?
Nedávno jsem viděl v jedný fy, nabíječka na kandelábru. Dole v patce musí být áčko, nebo béčko 4P chránič, 3F jistič nabíječky, jistič veřejnýho, napaječ soumrakáče, jeho jištění a ještě jištění vlastního LED tělesa. Stěží se to do laminátový nebo litinový patky vejde.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeXeS



Založen: Jul 09, 2020
Příspěvky: 307
Bydliště: jižní Morava

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 20:06    Předmět: Citovat

Dnes osazovaná LED svítidla veřejného osvětlení jsou skutečně řízena bezdrátově, individuálně, tuším rádiem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1618
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 20:17    Předmět: Citovat

Shodou okolností dovedu na tyhle otázky odpovědět.
Každé nově montované svítidlo může mít, a velmi často i má, vestavěný programátor, většinou na principu astrohodin. Takže každé svítidlo může mít i svůj individuální program, během kterého mění i svítivost nebo barvu světla, případně se rozsvěcí a zhasíná nezávisle na ostatních. Pár takových jsem už montoval.

AYKY 4x25 nebo CYKY 4x16 má jmenovité jištění 63A, což je nějakých 40kW. Sloupů bývá na jedné větvi kolem dvaceti. Na tu větev se dá těch nabíječek pověsit několik, nepočítá se s tím, že by v dnešní době běžely všecky naráz - je to prostě několik míst, kde se dá příležitostně nabíjet. Nabíječky se dovedou mezi sebou dohodnout a příkony si rozdělit, případně si některá vyžádá přednost. Nevidím v tom problém. Zatím pořád roste nabíjecí infrastruktura rychleji než počet elektromobilů. Spíš to leckde vypadá, že nabíječky stojí frontu na auta, ne opačně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6307
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 21:39    Předmět: Citovat

ransom napsal(a):
Spíš to leckde vypadá, že nabíječky stojí frontu na auta, ne opačně.
To je dobře, u nás veřejná nabíječka taky není nijak extra vytížená... Ale je to vesnice, tam s dobíjením u domu není takový problém jako ve městech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 671

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 22:39    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Karel má pravdu. Už vidím města jak rozkopávaj chodníky kvůli výměně AYKY 4 x 16, míň často 4 x 25, někde dokonce jen 4 x 10 se kterým jsou ty letitý kandelábrový rozvody dělaný. Kolikpak ta 4 x 16 v hlíně utáhne nabíječek?
S těma starejma rozvodama vypuká další problém, nabíječka potřebuje šťávu furt a jak by se to veřejný zapínalo a vypínalo. Soumrakáčem na každým kandelábru nebo nějakým bezdrátem?
Nedávno jsem viděl v jedný fy, nabíječka na kandelábru. Dole v patce musí být áčko, nebo béčko 4P chránič, 3F jistič nabíječky, jistič veřejnýho, napaječ soumrakáče, jeho jištění a ještě jištění vlastního LED tělesa. Stěží se to do laminátový nebo litinový patky vejde.


To dálkové ovládání lampy se napájí přímo z LED driveru lampy. Je to standartizované řešení. Můžeš to vidět třeba v Praze v Novopacké na spojce mezi D10 a Prosekem nebo v Nové Pace kolem autobusového nádraží. V HK už se to také množí, jenom zatím mimo hlavní tahy. Cena jednoho rádia je naprosto směšná v porovnání s cenou zbytku lampy. Navíc to přímo bonzuje údržbě, že někde něco nesvítí nebo že někdo naboural do sloupu.
Standardizované řešení nabíječky do lampy dodává hned několik firem, včetně čínských. Stačí občas vytáhnou paty z vidlákova a vyrazit třeba na výstavu Light+Building do Reichu. Takových nabíječek tam bylo půl pavilonu. (Ten pavilon byl větší než celý Ampér dohromady)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6307
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: st duben 17 2024, 23:22    Předmět: Citovat

Vidiš to, a u nás ve vidlákově jsme měli už před lety testovací provoz lamp osazených IoT vysílači (tuším LORA) s neinvazivní detekcí spotřeby/poruchy lampy. Bylo to v tom Reichu na výstavě?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17775
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt duben 18 2024, 0:08    Předmět: Citovat

HF_Tech napsal(a):

To dálkové ovládání lampy se napájí přímo z LED driveru lampy. Je to standartizované řešení.

Já ale psal o starejch městskejch rozvodech. A vím, jak to probíhalo s rekonstrukcí výbojkovýho na ledkový svícení v Bydžově. Šetřili každou kačku a protože dotace byla jen na svítidla, tak to napasovali na zvohejbaný a otřískaný kandelábry někdy z půlky sedmdesátek, někde i starších betoňáků. A to nejlevnější co se dalo sehnat a je to tak mizerný, že se to má po dvou letech předělávat. Navíc skoro všude na hlavních ulicích je zákaz zastavení a v postraních ulicích jsou 3 kadelábry na cca 200 metrů a ulice obšancovaná dvěma šňůrama aut na chodníku po celý dýlce. To by byl boj o flek u nabíječky, možná by se i střílelo. Wink

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31864
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 18 2024, 1:24    Předmět: Citovat

Navíc drtivá většina sídlišť má světla postavený až za chodníkem kvůli usnadnění údržby v zimě, ne hned u obrubáku jako to je namyšlený pro ty nabíječky. Takže buď by se skutečně musely všecky lucerny přestavět blíž k silnici, nebo chodci získají překážkovou hopsa-dráhu z nabíjecích šňůr ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: čt duben 18 2024, 8:08    Předmět: Citovat

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966

Takhle nějak to dopadá když jak se říká "pravice neví co dělá levice" (nemyslím to politicky).

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63  Další
Strana 61 z 63

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund