Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

elektromobilita
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62, 63  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17788
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 23:54    Předmět: Citovat

Xsara dvoulitr HDI jezdil bez klimy a s manuálem 4,8-4,9 km/l. Ta samá s klimou a T automatem 5,4-5,6. C4 šestnástistovka HDI s klimou a pádlama jezdí na čistej automat za 6,2. Když jsem měl období, že mě ještě bavilo pádlování, tak jsem se pod 6,7 nedostal. To je pokrok, za 12 let spotřeba místo aby klesla, tak stoupla skoro o 2 litry.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 6:10    Předmět: Citovat

Neměnili se i výkony motorů a styl jízdy?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1461
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 7:34    Předmět: Citovat

Ptám se s ohledem na stoupající cenu paliva jak se dá s automatem jezdit úsporně.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 9:05    Předmět: Citovat

MiraSt - jedině PASIVNĚ a co nejvíc podle "našeptávače řazení". Co na tom, že tak ten motor za 4-5 let dokonale zlikviduješ, protože podtáčení, detonační spalování při nízkejch pístovejch rychlostech, vibrace nedostatečně tlumenejch rotačních hmot způsobený nárazovým zrychlením atd. O to přeci jde - abys každejch 5 let kupoval novej kchár bez ohledu na to, že kdybys jen udržoval ten starší, zanecháš v životním prostředí 10x menší uhlíkovou stopu i přes jeho vyšší spotřebu. Protože to co se nechce ukazovat to se přeci neukáže - hlavní je ekonomika. Bude se nasilu vnucovat elektrokchár, kterej ale má vejfuck v elektrárenským komíně a baterka má životnost max 8 let, takže za život řidiče bys jich musel obměnit odhadem 10, milovník novinek klidně 15 - a vždycky se pak hned dá do šrotu, protože se nebude vyplácet ho dál provozovat, namísto toho aby se auto udržovalo minimálně 10 v provozu - klidně i z druhý ruky. Že ale ta výroba potřebnáý pro častější výměnu bude produkovat 10x víc exhalací než to udržování starších vozidel, to už nikdo nikde nezmiňuje - i když už to je spočítaný a důkazy o tom jsou dost jednoznačný ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 9:19    Předmět: Citovat

MiraSt napsal(a):
Ptám se s ohledem na stoupající cenu paliva jak se dá s automatem jezdit úsporně.
Pokud máš pádla, využívat je k brždění a co nejméně požívat brzdu. Princip je stejný jako u manuálu přece. Každopádně, pokud jezdíš v autě sám a opravdu chceš ušetřit, tak se na auto vykašli a jezdi busem/tramvají/vlakem... Vyjde to levněji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 916

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 9:51    Předmět: Citovat

Automat si vezme vždycky více, než manuál. Už jen proto, že z mírného kopce si u manuálu můžeš dovolit vyřadit a jet na neutrál.
A jinak to je hlavně o tom, kdo jak umí jezdit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 10:26    Předmět: Citovat

Může, ale má zas dlouhé kvalty. Dobré je hodně plachtit kde to jde. Roztáhnout co nejvíc a třeba tři kiláky jen se nést.
Custe a jak se vlastně rozjíždíš? Přece to nemá měnič.

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 10:29    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Custe a jak se vlastně rozjíždíš?
Shocked šlápnu na plyn, auto mám odbrzděné
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2462
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 12:27    Předmět: Citovat

DukeNuke napsal(a):
Automat si vezme vždycky více, než manuál. Už jen proto, že z mírného kopce si u manuálu můžeš dovolit vyřadit a jet na neutrál.
A jinak to je hlavně o tom, kdo jak umí jezdit.
Menší spotřeba je podle ukazatele se zařazenou rychlostí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 12:39    Předmět: Citovat

Přesně, při bržděním motorem jde do vstřiku nula paliva, pokud vyřadíš, začne se vstřikovat palivo, aby motor nechcípl. Spíš jde o to, že s automatem se jede více stylem brzda-plyn. Dále je to dáno tuhostí převodovky. Automatické převodovky mívají obvykle vyšší "tuhost" a tedy snižují účinnost převodu výkonu motor-kola. Zajímavé je to u toho variátoru. Ten by měl mít při převodech odpovídající zhruba jedničce až trojce velmi malou "tuhost", navíc při jízdě ve městě lépe drží otáčky na nejnižších možných. Tedy v mém Outlanderu si myslím, že ve městě bych měl menší spotřebu než stejné auto v manuálu. Problém je ten, že to neporovnám, takové auto neexistuje. Manuál se v danném typu (Outlander IV) dodával pouze k předokolce. Já mám systém AllWheelDrive, což samozřejmě na "tuhosti" přidá a klesá dále účinnost převodu výkonu motor-kola.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6068
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 13:06    Předmět: Citovat

kejki napsal(a):
Menší spotřeba je podle ukazatele se zařazenou rychlostí.
Cust napsal(a):
Přesně, při bržděním motorem jde do vstřiku nula paliva, pokud vyřadíš, začne se vstřikovat palivo, aby motor nechcípl.
Chybná úvaha.
Když se s kopce plachtí na neutrál, motor má volnoběžné otáčky a spotřebu tomu odpovídající. Marní se energie potřebná pro udržení motoru ve volnoběžných otáčkách.
Když se s kopce jede se zařazeným kvaltem, motor je udržován v chodu marněním kinetické energie auta. Při tom je nucen do otáček vyšších než volnoběžných, tedy se marní více energie než v prvním případě. Ukazatel sice ukazuje nižší spotřebu během jízdy s kopce, ale o to větší spotřebu pak zaznamená po zařazení kvaltu a jízdě na motor, protože mu rychlost dřív spadne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 13:31    Předmět: Citovat

Brždění motorem je výhodnější, pokud je auto mild-hybrid a má rekuperaci kinetický energie do baterky. Pokud nemá rekuperaci, brzdnej efekt motoru jen šetří brzdy. Dlouhý plynulý klesání je ale opravdu lepší sjíždět "s kvaltem", protože brzdy zůstávají studený pro lepší efekt v případě, že je budeme NÁHLE potřebovat - a nuicenej volnoběh moderní elektronika řeší odpojením paliva, takže spotřeba je nulová. Naopak jízda z kopce na neutrál ohřívá brzdy (a na delším kopci tak hrozí jejich přehřátí a selhání) a zároveň motor spotřebovává volnoběžnou dávku paliva - obvyklá spotřeba je kolem 0,6-0,7 litru NA HODINU chodu. Pokud je v tý samý době spuštěná klima nebo výkonnější elektrickej spotřebič, spotřeba motoru se zvedá klidně až na 1,5l/h - naopak bez plynu, jen se zařazeným kvaltem by se daná energie přes kolama roztáčenej motor získávala z kinetický energie.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 916

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 14:03    Předmět: Citovat

A proto jsem psal z mírného kopce. To je kopec, při jehož sjíždění se nevyplatí brzdit motorem, ale auto "plachtí" samo. Při takovém kopci a zařazeném kvaltu je nutno plyn "lechtat".
Brždění motorem je jiná kapitola.
Stejně tak - z kopce brzdím motorem, v jedné třetině vyřadím a "doplachtím".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 14:13    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Chybná úvaha.
Úvaha je správná. Jen tu druhou část problematiky jsem neřešil byť si ji uvědomuji. Kdyby to bylo jednoduché, tak by se nepořádaly závody na délku dojezdu s definovaným množstvím paliva. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne duben 14 2024, 17:00    Předmět: Citovat

Tak si to plachtění zkuste. Když jedete na volnoběh tak se auto vlastně brzdí. Bez kvaltu když jedu kilem kilometr, je mi spotřeba na volnoběh úplně jedno. Pořád nějak nevím co se děje když Cust šlápne na plyn a auto se rozjíždí.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62, 63  Další
Strana 60 z 63

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund