Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so duben 13 2024, 23:54 Předmět:
Xsara dvoulitr HDI jezdil bez klimy a s manuálem 4,8-4,9 km/l. Ta samá s klimou a T automatem 5,4-5,6. C4 šestnástistovka HDI s klimou a pádlama jezdí na čistej automat za 6,2. Když jsem měl období, že mě ještě bavilo pádlování, tak jsem se pod 6,7 nedostal. To je pokrok, za 12 let spotřeba místo aby klesla, tak stoupla skoro o 2 litry. _________________ Jirka
Ptám se s ohledem na stoupající cenu paliva jak se dá s automatem jezdit úsporně. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 14 2024, 9:05 Předmět:
MiraSt - jedině PASIVNĚ a co nejvíc podle "našeptávače řazení". Co na tom, že tak ten motor za 4-5 let dokonale zlikviduješ, protože podtáčení, detonační spalování při nízkejch pístovejch rychlostech, vibrace nedostatečně tlumenejch rotačních hmot způsobený nárazovým zrychlením atd. O to přeci jde - abys každejch 5 let kupoval novej kchár bez ohledu na to, že kdybys jen udržoval ten starší, zanecháš v životním prostředí 10x menší uhlíkovou stopu i přes jeho vyšší spotřebu. Protože to co se nechce ukazovat to se přeci neukáže - hlavní je ekonomika. Bude se nasilu vnucovat elektrokchár, kterej ale má vejfuck v elektrárenským komíně a baterka má životnost max 8 let, takže za život řidiče bys jich musel obměnit odhadem 10, milovník novinek klidně 15 - a vždycky se pak hned dá do šrotu, protože se nebude vyplácet ho dál provozovat, namísto toho aby se auto udržovalo minimálně 10 v provozu - klidně i z druhý ruky. Že ale ta výroba potřebnáý pro častější výměnu bude produkovat 10x víc exhalací než to udržování starších vozidel, to už nikdo nikde nezmiňuje - i když už to je spočítaný a důkazy o tom jsou dost jednoznačný ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6323 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: ne duben 14 2024, 9:19 Předmět:
MiraSt napsal(a):
Ptám se s ohledem na stoupající cenu paliva jak se dá s automatem jezdit úsporně.
Pokud máš pádla, využívat je k brždění a co nejméně požívat brzdu. Princip je stejný jako u manuálu přece. Každopádně, pokud jezdíš v autě sám a opravdu chceš ušetřit, tak se na auto vykašli a jezdi busem/tramvají/vlakem... Vyjde to levněji.
Automat si vezme vždycky více, než manuál. Už jen proto, že z mírného kopce si u manuálu můžeš dovolit vyřadit a jet na neutrál.
A jinak to je hlavně o tom, kdo jak umí jezdit.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne duben 14 2024, 10:26 Předmět:
Může, ale má zas dlouhé kvalty. Dobré je hodně plachtit kde to jde. Roztáhnout co nejvíc a třeba tři kiláky jen se nést.
Custe a jak se vlastně rozjíždíš? Přece to nemá měnič. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2462 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: ne duben 14 2024, 12:27 Předmět:
DukeNuke napsal(a):
Automat si vezme vždycky více, než manuál. Už jen proto, že z mírného kopce si u manuálu můžeš dovolit vyřadit a jet na neutrál.
A jinak to je hlavně o tom, kdo jak umí jezdit.
Menší spotřeba je podle ukazatele se zařazenou rychlostí.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6323 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: ne duben 14 2024, 12:39 Předmět:
Přesně, při bržděním motorem jde do vstřiku nula paliva, pokud vyřadíš, začne se vstřikovat palivo, aby motor nechcípl. Spíš jde o to, že s automatem se jede více stylem brzda-plyn. Dále je to dáno tuhostí převodovky. Automatické převodovky mívají obvykle vyšší "tuhost" a tedy snižují účinnost převodu výkonu motor-kola. Zajímavé je to u toho variátoru. Ten by měl mít při převodech odpovídající zhruba jedničce až trojce velmi malou "tuhost", navíc při jízdě ve městě lépe drží otáčky na nejnižších možných. Tedy v mém Outlanderu si myslím, že ve městě bych měl menší spotřebu než stejné auto v manuálu. Problém je ten, že to neporovnám, takové auto neexistuje. Manuál se v danném typu (Outlander IV) dodával pouze k předokolce. Já mám systém AllWheelDrive, což samozřejmě na "tuhosti" přidá a klesá dále účinnost převodu výkonu motor-kola.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6068 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne duben 14 2024, 13:06 Předmět:
kejki napsal(a):
Menší spotřeba je podle ukazatele se zařazenou rychlostí.
Cust napsal(a):
Přesně, při bržděním motorem jde do vstřiku nula paliva, pokud vyřadíš, začne se vstřikovat palivo, aby motor nechcípl.
Chybná úvaha.
Když se s kopce plachtí na neutrál, motor má volnoběžné otáčky a spotřebu tomu odpovídající. Marní se energie potřebná pro udržení motoru ve volnoběžných otáčkách.
Když se s kopce jede se zařazeným kvaltem, motor je udržován v chodu marněním kinetické energie auta. Při tom je nucen do otáček vyšších než volnoběžných, tedy se marní více energie než v prvním případě. Ukazatel sice ukazuje nižší spotřebu během jízdy s kopce, ale o to větší spotřebu pak zaznamená po zařazení kvaltu a jízdě na motor, protože mu rychlost dřív spadne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 14 2024, 13:31 Předmět:
Brždění motorem je výhodnější, pokud je auto mild-hybrid a má rekuperaci kinetický energie do baterky. Pokud nemá rekuperaci, brzdnej efekt motoru jen šetří brzdy. Dlouhý plynulý klesání je ale opravdu lepší sjíždět "s kvaltem", protože brzdy zůstávají studený pro lepší efekt v případě, že je budeme NÁHLE potřebovat - a nuicenej volnoběh moderní elektronika řeší odpojením paliva, takže spotřeba je nulová. Naopak jízda z kopce na neutrál ohřívá brzdy (a na delším kopci tak hrozí jejich přehřátí a selhání) a zároveň motor spotřebovává volnoběžnou dávku paliva - obvyklá spotřeba je kolem 0,6-0,7 litru NA HODINU chodu. Pokud je v tý samý době spuštěná klima nebo výkonnější elektrickej spotřebič, spotřeba motoru se zvedá klidně až na 1,5l/h - naopak bez plynu, jen se zařazeným kvaltem by se daná energie přes kolama roztáčenej motor získávala z kinetický energie. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A proto jsem psal z mírného kopce. To je kopec, při jehož sjíždění se nevyplatí brzdit motorem, ale auto "plachtí" samo. Při takovém kopci a zařazeném kvaltu je nutno plyn "lechtat".
Brždění motorem je jiná kapitola.
Stejně tak - z kopce brzdím motorem, v jedné třetině vyřadím a "doplachtím".
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6323 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: ne duben 14 2024, 14:13 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Chybná úvaha.
Úvaha je správná. Jen tu druhou část problematiky jsem neřešil byť si ji uvědomuji. Kdyby to bylo jednoduché, tak by se nepořádaly závody na délku dojezdu s definovaným množstvím paliva.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne duben 14 2024, 17:00 Předmět:
Tak si to plachtění zkuste. Když jedete na volnoběh tak se auto vlastně brzdí. Bez kvaltu když jedu kilem kilometr, je mi spotřeba na volnoběh úplně jedno. Pořád nějak nevím co se děje když Cust šlápne na plyn a auto se rozjíždí. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.